Jump to content


Photo

interactieve tv ziggo mogelijk op VU duo 4k ?


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 19 June 2019 - 11:02

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb me hier net nieuw aangemeld met een account. Ik heb sinds kort een VU+ duo 4k. Daarvoor was ik niet anders dan een humax gewend (eerst 5200c en als laatste 5400c). Gelijk meld ik ook maar vast dat ik absoluut geen hobbyist ben op dit gebied, en al helemaal niet thuis ben in de (software) techniek van deze nieuwe ontvanger. Ik heb dan ook bij de winkel waar ik hem heb gekocht bij de bestelling gevraagd om hem geheel gebruiksklaar voor kabel met als provider ziggo te leveren. Dat is ook netjes gebeurd. Voor zover ik hem nu heb gebruikt ben ik dit tevreden over zijn prestaties en ook beeldkwaliteit. Er is overigens Openpli op geïnstalleerd en er zit een harde schijf in van 2TB.

 

Ik heb dus zelf echt helemaal geen verstand van de techniek achter dit apparaat, en dus ook niet van de technische termen als "flashen" etc (geen idee wat dat is). Puur als leek op dit terrein wil ik hem gewoon graag als opvolgende ontvanger van mijn humax 5400c kunnen gebruiken.

 

Maar.......ik heb in mijn ziggo abonnement bijvoorbeeld ook movies en series xl, en mede daardoor kon ik op mijn humax ook probleemloos uitzending gemist gebruiken voor een groot aantal zenders (in de meeste gevallen zonder extra kosten). Op de afstandbediening van de humax zat daarvoor een knop "tv portal". Via die knop kwam ik bij o.a. HBO series, uitzending gemist en movies en series xl. Ik heb hier eerlijk gezegd bij de bestelling van de duo 4k helemaal niet bij nagedacht maar ik zou toch wel erg graag die toepassingen daarop ook willen kunnen gebruiken. Daarom zijn mijn vragen de volgende:

 

- kan dat en zo ja hoe ?