Jump to content


Photo

Openpli 7.1 create your own full bootable backup USB stick


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 26 June 2019 - 19:28

Een gek kan meer vragen dan een wijze kan beantwoorden maar daar gaan we.

 

Voor de familie wonende enkele duizende km's hier vandaan heb ik een openpli 7.1 image compleet ingericht op een enigma2 platform. De gebruikers zijn nog net in staat om wat kabels los te halen en weer aan te sluiten en via teamviewer kan ik ook nog wat doen maar ik zou graag verder gaan door deze gehele setup op een bootable USB stick te zetten zodat ze deze aangepaste versie kunnen flashen vanaf USB indien het echt helemaal verkeerd gaat (bijv HW defect en er vervangende hardware inmiddels aanwezig is).

 

Is het mogelijk om zoiets te creeeren op een USB stick ?



Re: Openpli 7.1 create your own full bootable backup USB stick #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 26 June 2019 - 19:37

In principe kan dat eenvoudig door een image van merk en type X op een stick te plaatsen + een backup van een goed werkend systeem daarbij. Klaar. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli 7.1 create your own full bootable backup USB stick #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 26 June 2019 - 20:31

Precies, inrichten zoals je wilt een backup met autobackup maken, dan mailen en daar waar nodig op een stick zetten en een restore doen

https://wiki.openpli.org/Backup

Edited by 40H3X, 26 June 2019 - 20:32.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Openpli 7.1 create your own full bootable backup USB stick #4 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 27 June 2019 - 09:16

Dank voor de tips..

 

In mijn geval heb ik de nodige extras zoals encryptie keys, cron aanpassingen, eigen scripts in init.d en toegevoegde links en zelf een ipk die niet in de feed zit). Dan lijkt The BackupSuite or RecoveryMenu Backup de meest aangewezen methode of mis ik iets ?

 

Na een restore van de laatste image start de box opnieuw op, maar heb ik remote nog geen toegang tot dit geheel tenzij ik de restore automatisch daarna kan laten uitvoeren als 'add-on' van deze fresh installatie. Is dat mogelijk met The BackupSuite or RecoveryMenu Backup ? Of moet dat dan toch met teamviewer o.i.d. met een pc in het netwerk aldaar ? (nadat de complete backup teruggezet is, behoor ik na een reboot normaal gesproken weer remote toegang te hebben tot de hardware)



Re: Openpli 7.1 create your own full bootable backup USB stick #5 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 27 June 2019 - 12:20

Als het over hetzelfde type box gaat kan je het image compleet voorbereiden en backuppen. Op de andere (zelfde type) hoef je dan alleen het backup image te flashen. Zo doe ik dat ook meestal voor m'n dochter, we hebben beiden een Vu+ Solo4k.


Edited by carlo666, 27 June 2019 - 12:21.


Re: Openpli 7.1 create your own full bootable backup USB stick #6 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 30 June 2019 - 13:31

Als het over hetzelfde type box gaat kan je het image compleet voorbereiden en backuppen. Op de andere (zelfde type) hoef je dan alleen het backup image te flashen. Zo doe ik dat ook meestal voor m'n dochter, we hebben beiden een Vu+ Solo4k.


Kun je aangeven hoe je dat precies doet en met welke plug-in?

Re: Openpli 7.1 create your own full bootable backup USB stick #7 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 1 July 2019 - 07:10

Bij het PurE2 image kan het standaard, bij VTi ook. Bij PLi zou je automatic-fullbackup of backupsuite kunnen gebruiken.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users