Jump to content


Photo

VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen


  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#1 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2019 - 13:21

Hallo,

 

Wil graag JOYNE module gebruiken in een UNO 4K SE, maar helaas kan je daarmee niet opnemen en kijken tegelijk.

Dus zat in de opties te kijken om achteraf te decoderen van de opnames.

 

Ik heb in de instellingen wel gevonden om de opname gecodeerd op te nemen, maar vind nergens terug hoe automatisch offline te laten decoderen.

Wie kan me vertellen waar deze instelling zit?

 

Bedankt!

 

 


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #2 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2019 - 13:42

Ik zie dat offline decoderen er onderstaat met 1000ms vertraging ?

 

en heb dus net daarboven uitgezet dat hij moet decoderen tijdens opname, maar kan nog steeds niks anders kijken terwijl hij opneemt??


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 June 2019 - 14:50

Bij voldoende tijd zal ik dit mogelijk vandaag ook nog even checken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 June 2019 - 15:18

Ik meen mij stellig te herinneren dat ik dit eerder getest heb en dat ik, naast één lopende opname, ook nog kon zappen. M.a.w. deze Joyne module zou twee streams aan moeten kunnen.

Net even getest, maar ook hier is het één lopende opname en verder geen beeld meer, uiteraard behoudens de FTA kanalen. ;)

Ik zou eens flink bij Joyne gaan klagen waarom dat niet (meer) werkt. De dealer zal er vermoedelijk geen antwoord op hebben en als hij gaat reclameren bij Joyne zal hij vermoedelijk ook lang op een antwoord kunnen wachten. Zo schijnt het er daar inmiddels ook al aan toe te gaan. De verschillen met CD worden kleiner. Daar krijg je in ieder geval nog een antwoord. ;)  


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 June 2019 - 15:26

Nog even daaraan toegevoegd. Als ik NPO1 HD opneem met de optie 'ECM niet decoderen maar wel opnemen' kan ik NPO2 HD kijken. Maar verder geen enkele andere zender. 

Doe ik hetzelfde met NPO3 HD dan kan ik RTL 4 HD ook nog kijken en verder niets. Mij ontbreekt nu verder de tijd om te testen. Succes.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,558 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 June 2019 - 18:21

Het lijkt er op alsof de transponder dan nog steeds wel richting CI gaat, of de CI op die transponder "gelockt" zit, ook al moet hij niet decoderen, zodat zenders op een andere transponder het niet meer doen?

 

Het wordt tijd dat er wat energie gestopt wordt in de CI handel en offline decoderen, dat gaat steeds belangrijker worden vrees ik...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2019 - 20:05

Dat denk ik inderdaad ook.

 

En offline decoderen via een CI, dat kunnen niet zoveel ontvangers.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #8 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2019 - 07:48

Krijg idd met opnemen heel soms de kans een andere zender te pakken, maar meer dan 1x zappen zit er zeker niet in, zelfs niet op dezelfde transponder.

 

En het offline decoderen via CI zit er dus niet niet in begrijp ik? 


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 1 July 2019 - 08:29

Om dat echt goed te doen is er nogal wat aanpassing aan E2 nodig... je wilt eigenlijk alleen offline codering doen als de codering via de CI moet lopen. Dan wil je eigenlijk ook nog dat als de box in standby of zo gaat dat het dan gedecodeerd wordt (niet zo erg lastig maar toch).

Gecodeerd opnemen en daarna handmatig decoderen gaat al. Dat eerste kan je instellen in de timer (zou automatisch mogen - e.g. als de provider ID en CAID overeenkopen met het CI of als de zender gedecodeerd was via de CI) en dat tweede kan je via een optie in het context menu in de movielijst.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #10 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2019 - 08:35

Ok maar zelfs als gecodeerd opnemen aanstaat, kan ik niet zappen..

Dus lijkt hij toch de CI module te gebruiken.. 


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 1 July 2019 - 09:10

Dat zou inderdaad kunnen. Zoals het nu gedaan is gaat blijkbaar eigenlijk elke 'stream' door de CI zodra CAID en provider ID overeenkomen. Dan zou je eigenlijk de zender moeten uitzonderen met een CI assigment plugin en/of als een opname staat op gecodeerd opnemen dat het dan niet door de CI gaat.

 

Er valt heel wat aan het CI management te verbeteren.


Edited by littlesat, 1 July 2019 - 09:13.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 1 July 2019 - 10:06

mmmm het ontbreekt eigenlijk zover ik het nu overzie aan een mogelijkheid dat de CI niet gebruikt wordt bij opnames....


Edited by littlesat, 1 July 2019 - 10:06.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 1 July 2019 - 13:51

Oh sorry... zeg maar als het echt nodig is... ;)

 

in het kort ik had verwezen na een stukje code wat bepaald of een bepaalde service via de CI gedecodeerd moet worden. hier zou eigenlijk iets toegevoegd mogen worden waardoor een opname (als bijvoorbeeld aangegeven wordt gecodeerd opnemen) niet door de CI gaat. 

Het handigste is als iemand met wat C++ kennis dit zou oppakken.

Ook denk ik er al veel langer na dit hele stuk op de schop te gooien en te automatizeren... Een CI geeft namelijk terug als het een bepaalde zender niet kan decoderen. Deze kan je dan op een blacklist plaatsten als je op een zender zapt waar CAID en PROVID overeen komen, zodat de CI deze een volgende keer niet meer automatisch pakt (in het geval authorizaties verlopen moet je wel die zwarte lijst moeten clearen of ff laten negeren). Dat heb je de CI assignment plugin een soort van automatisch gemaakt. Ik ben er nog niet helemaal uit dit fatsoenlijk te maken.


Edited by littlesat, 1 July 2019 - 13:57.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #14 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2019 - 14:01

Blijkbaar heeft het met de dual decodering van de cardless cam te maken.. 

 


De JOYNE cardless CI+ CAM is een CI+ module met dual decoding functionaliteit: De module kan twee verschillende zenders gelijktijdig decoderen waardoor het technisch gezien mogelijk is om bijvoorbeeld een gecodeerde zender te kijken en simultaan een andere gecodeerde zender op te nemen binnen dezelfde transponder. Echter blijkt de huidige generatie consumenten-DVB/S2 ontvangers en televisies met ingebouwde DVB/S2 tuner helaas (nog) niet in staat correct om te gaan met dual decoding in combinatie met een kaartloze CAM module. Hierover is in het verleden reeds contact geweest met leveranciers en fabrikanten van DVB set-top boxen. Naar verwachting en conform uitingen binnen de DVB industrie zullen toekomstige generaties consumenten-DVB/S2 ontvangers, welke zijn voorzien van geavanceerdere chipsets, deze functionaliteit wél aankunnen

 

 

Het is dus wel mogelijk om 2 kanalen te open echter zou de ontvanger dus niet goed met de cardless cam om gaan..

Dat er 2 kanalen open moeten gaan klopt, dit heb ik zelf ook in headends zien werken met deze modules.


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 1 July 2019 - 14:39

Die 2 kanalen moeten dan wel van dezelfde transponder af komen... + zover ik het begrepen heb zit er nog een zap/release issue waardoor je dit krijgt

Doe ik hetzelfde met NPO3 HD dan kan ik RTL 4 HD ook nog kijken en verder niets.

Edited by littlesat, 1 July 2019 - 14:40.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #16 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2019 - 15:05

Ja, maar JOYNE heeft de zenders wel wat meer op 1 transponder staan dan CD..

Dus NPO1 naar RTL , SBS en Comedy Central staan allemaal op 1 transponder, dus wat dat betreft zou moeten kunnen 

 

https://nl.kingofsat.../pack-joyne.php


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 1 July 2019 - 15:17

Klopt... alleen dat is blijkbaar een beetje geremt door een ander 'issue'...


Edited by littlesat, 1 July 2019 - 15:17.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 July 2019 - 20:13

Het probleem heb ik twee jaren geleden al kenbaar gemaakt aan Joyne, alleen verrekt die club er iets aan te doen, het is een kwestie van een update van de CI waarin alleen maar het woordje 'multi' in de naam hoeft voor te komen, dan gaat het werken.

 

Ik heb weer even een berichtje die kant op gedaan, misschien dat er weer wat juiste mensen wakker worden ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #19 Fer

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 19 November 2019 - 15:43

Helaas is er nog geen oplossing vanuit JOYNE gekomen...

Zij geven aan dat het aan de fabrikanten is om een geschikte ontvanger te maken....................

 

 

Beetje vreemd natuurlijk..

 

 

Maargoed, is er niet een work around?

Want het achteraf decoderen is tot nu toe nog niet gelukt, want als dat kant ben ik ook gered..

 

Want als de module niet gebruikt word voor de opname, zou er in de tussentijd wel naar een ander kanaal gekeken kunnen worden.

Dat de opname dan bv snachts gedecodeerd word zou perfect zijn.


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: VU+ UNO 4K SE achteraf decoderen #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,558 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 November 2019 - 15:46

De hardware van de box moet dat kunnen.

 

Snel genoeg getest:

  • stel in dat de opnames gemaakt moeten worden inclusief ECM's
  • haal de module er uit
  • neem een stukje op (beeld is dan zwart, maar dat maakt niet uit)
  • stop de module er weer in
  • speel de opname af

Heb je beeld, dan werkt offline decoderen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users