Jump to content


Photo

hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ?


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 06:40

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds een kleine twee maanden de trotse bezitter van een Vu+ duo 4k waar ik zeer tevreden over ben. In tegenstelling tot - vermoed ik - de meeste anderen hier, ben ik alleen totaal geen (technisch) hobbyist op dit vlak, dus ik heb het apparaat bij aanschaf ook volledig laten voorprogrammeren voor kabelontvangst voor Ziggo. Dat werkt ook prima. Voor mij is deze ontvanger "gewoon" een uitstekende opvolger van de Humax 5400c. De wijze van gebruik staat er wat mij betreft dan ook aan gelijk (dat wil zeggen niet hoeven verdiepen in allerlei technische/softwarematige kennis om hem voor dagelijks gebruik te kunnen gebruiken of aanpassen).

 

Nu weet ik dat je - ik heb daarover hier ook al andere topics over gezien - ook picons kunt downloaden en installeren zodat je op het scherm van de Vu+ bij de zenderinformatie ook het logo van de betreffende zender kunt zien en ook in de EPG. 

 

Ik heb alleen geen idee hoe je dat moet doen. Dat wil zeggen, als ik in het menu bij de opties voor de guide kijk, kan je de functie wel inschakelen dat de picons zichtbaar zijn maar daar staat dus ook dat je ze eerst moet downloaden en installeren. Als ik de paar stappen volg die daar beschreven staan (Menu - applicaties - groene knop voor "plug-ins" downloaden) zie ik daar wel een lijstje staan met applicaties maar na het (opnieuw) downloaden zie ik geen picons icon. Dan komt gewoon hetzelfde lijstje weer te voorschijn.

 

Wie kan en wil mij helpen met een - voor een leek - duidelijk en begrijpelijk stappenplannetje, om de picons op de goede manier (qua instellingen) te downloaden en installeren ? Er is bij mij Openpli geinstalleerd.

 

Als ik hier op google kom ik eigenlijk niks tegen waar ik - als leek - iets mee kan. Vandaar mijn vraag hier.

 

Ik verneem het heel graag.

 

Mvg,

Steven.



Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 July 2019 - 06:59

Gewoon via de plugins... groen... picons uitklappen en kiezen.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 4 July 2019 - 07:00

Klopt, picons zijn een optie en je moet ze als plugin downloaden, dat duurt een paar minuten, misschien even de wiki lezen

https://wiki.openpli.org/Plugin_Wiki
https://wiki.openpli.org/Plugins

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #4 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 07:01

Maar ik zie nergens picons staan bij applicaties....... dan staan ze toch niet in de lijst ? Wat er staat (even uit mijn hoofd want ik ben nu niet thuis), is een icon over software update, mediaspeler, iets met bestanden en Linux en nog een paar. Kan je het specifieker benoemen ?



Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #5 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 07:02

En dat is dan lijkt mij alleen het download gedeelte, hoe gaat installeren dan op een manier dat ik ze én in de guide terug zie en op het scherm van de Vu ?



Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #6 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 07:11

Ik ben vrees echt het meest gebaat bij een helder concreet stappenplannetje óók voor de installatie zoals aangegeven (en zichtbaar in de guide en op het scherm van de vu).

 

@40H3X: de lijstjes die ik zie in de links begrijp ik ook niet (zijn zipbestanden). Sorry. Welke moet ik dan hebben ? Ik kan uit de namen daarvan niet opmaken dat het picon plugins zijn..... Hoe weet ik dan dat ik de goede heb ? En hoe krijg ik dat vervolgens in de vu geladen ? In het menu bij applicaties zie ik niets qua opties dat je een specifieke plugin kunt toevoegen...... alleen dat je met de groene knop plugins kunt downloaden (en als ik dat doe verandert er dus niks aan het al bestaande lijstje).



Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 July 2019 - 08:46



Menu - applicaties - groene knop - tab picons kiezen

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #8 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 08:58

Hallo Tech,

 

Dat heb ik gedaan, maar in dat lijstje zie ik nergens picons. Alleen icons over mediaplayer, bestanden, iets met Linux, softwareupdate en nog iets. Hoe krijg ik die tab in de lijst erbij dan ?



Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #9 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 08:59

Met de groene knop opnieuw downloaden helpt niet.



Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 4 July 2019 - 11:02

Misschien eerst maar eens controleren of jij wel verbinding met internet hebt. En welke firmwareversie op jouw box staat.
Indien dat een verouderde versie is of een Release Candidate dan lukt dat niet meer.
Check dat via menu - informatie - uw ontvanger. Dan zie je op het plaatje hieronder waar je naar moet kijken.

Attached File  AA99C478-8F2A-4509-A83E-9FD0611405B8.jpeg   118.89KB   9 downloads

En als die versie goed is, Release versie 7 of 7.1 of eventueel de oudere 6.2 én je box heeft ook een IPadres (zie de onderste regel op bovenstaand plaatje) dan zou je in principe ook het internet op moeten kunnen.
Hieronder een overzicht van de beschikbare groepen plugins wat jij moet zien zodra jij via menu - applicaties de groene toets hebt gedrukt.

Check dit eerst maar eens.

Attached File  D7D2FD19-AA01-4985-BB4A-EF4082247431.jpeg   68.63KB   8 downloads

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #11 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 15:28

Misschien eerst maar eens controleren of jij wel verbinding met internet hebt. En welke firmwareversie op jouw box staat.
Indien dat een verouderde versie is of een Release Candidate dan lukt dat niet meer.
Check dat via menu - informatie - uw ontvanger. Dan zie je op het plaatje hieronder waar je naar moet kijken.

AA99C478-8F2A-4509-A83E-9FD0611405B8.jpeg

En als die versie goed is, Release versie 7 of 7.1 of eventueel de oudere 6.2 én je box heeft ook een IPadres (zie de onderste regel op bovenstaand plaatje) dan zou je in principe ook het internet op moeten kunnen.
Hieronder een overzicht van de beschikbare groepen plugins wat jij moet zien zodra jij via menu - applicaties de groene toets hebt gedrukt.

Check dit eerst maar eens.

D7D2FD19-AA01-4985-BB4A-EF4082247431.jpeg



Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #12 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 15:31

Hallo Frenske, ik heb net gekeken bij de informatie in het menu en het is versie 7.0. Daar kan het dus niet aan liggen gelet op war je aan geeft. Ik heb ook internet verbinding (hoge snelheid) dus dat lijkt me ook het probleem niet. Wat nu ?

Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #13 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 15:33

Voor de zekerheid, ik zie bij informatie ook een ip-adres onderaan. Ik hoor graag verder, liefst in lekentaal (zie start topic)

Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #14 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 15:37

Stel dat ik straks wel de tab picons kan openen, welke moet ik dan hebben? Kan me voorstellen dat dat ook weer een lijst is. Graag de juiste link/naam.

Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #15 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 15:50

Het is gelukt om na de knop download plug-ins de tab picons te krijgen. Gelukkig. Vraag blijft wel, welke moet ik hebben, ook qua formaat, en hoe krijg ik die te zien in het display van de vu én in de epg? Ik verneem het graag.

Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 4 July 2019 - 15:52

Ik gebruik op mijn Ultimo 4K de snp full 400x240 ..... light on transparent.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #17 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 15:56

Oke, en hoe krijg ik dan de zenderlogos in het scherm van de vu én in de guide ?

Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #18 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 15:56

Of gaat dat vanzelf?

Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #19 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 16:00

Ik krijg een vervolgvraag als ik die van jou kies Frenske. Of ik wil opslaan op wdc-wd20spzx-22u of internal flash. Welke?

Re: hoe bij Vu+ duo 4k openpli Ziggo picons installeren ? #20 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 16:10

En ik heb nog 1 andere vraag. Kan je de vu ook zo instellen dat als je op EPG drukt, je gelijk multi channel krijgt? En zo ja hoe ? Nu moet dat met eerst EPG knop en daarna blauw.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users