Jump to content


Photo

crash op VU+ UNO 4k SE tijdens opname en zappen pli 6.2

VU+ UNO 4k SE

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 jacques1971

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2019 - 08:45

In het verleden heb ik problemen gehad met pli 6.2 op mijn VU+ UNO 4k SE tijdens opname i.c.m. zappen.

De box kon daar nog wel eens op crashen (groen scherm) en herstarten.

Opnames waren mislukt of opgesplitst.

Toen des tijds had VTI een nieuwere kernel dan PLI.

Toen ben ik overgestapt naar VTI die beter werkte op de VU+ UNO 4k SE.

Inmiddels zijn we een jaar verder en op 7.1.

Ik zou eigenlijk graag terug willen naar PLI, maar zijn de problemen inmiddels opgelost?

Hoe is de stabiliteit met opnemen en zappen tegelijk, tuner drivers enz..?

Ik had het idee dat drivers destijds een probleem waren bij 6.2



Re: crash op VU+ UNO 4k SE tijdens opname en zappen pli 6.2 #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 July 2019 - 08:56

Ik krijg nooit klachten dus het zal naar ik aanneem bij die mensen goed werken.
Heb jij destijds de crashlogs hier gepost of ben je gewoon overgestapt wat uiteraard jouw goed recht is, maar jouw ervaring kan ik niet bevestigen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: crash op VU+ UNO 4k SE tijdens opname en zappen pli 6.2 #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 July 2019 - 08:59

Ik heb een Uno 4K SE en alles draait prima op 7.1, ik zou 7.1 installeren bij voorkeur vanuit het menu https://wiki.openpli...mage_support.29


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: crash op VU+ UNO 4k SE tijdens opname en zappen pli 6.2 #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 9 July 2019 - 16:59

Ik heb een Uno 4K SE en alles draait prima op 7.1, ik zou 7.1 installeren bij voorkeur vanuit het menu https://wiki.openpli...mage_support.29

Ik denk dat dat op de VTI image niet wordt ondersteund ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: crash op VU+ UNO 4k SE tijdens opname en zappen pli 6.2 #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 9 July 2019 - 18:53

Dat van VTI had ik ff gemist ;), tja dan wordt ouderwets flashen met de stick.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: crash op VU+ UNO 4k SE tijdens opname en zappen pli 6.2 #6 jacques1971

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 10 July 2019 - 08:09

Ik zal een backup maken van de huidige vti toestand en flashen met een stick naar PLI 7.1. Ik ben benieuwd.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users