Jump to content


Photo

VU+ SOLO 4k afspeel probleem


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2019 - 17:24

Hallo,

 

Als ik opgenomen programma's wil afspelen dan krijg ik een stilstaand beeld me blokjes.

Ga ik dan naar een ander opgenomen programma dat ik wil afspelen dan werkt dat programma ogenschijnlijk wel, maar ga ik dan naar een ander programma of terug naar het eerste af te spelen programma dan wordt steeds hetzelfde programma afgespeeld en niet het opgenomen programma.

Dit gebeurd niet altijd maar begint nu frequenter op te treden.

Wat te doen om toch de opgenomen programma's af te kunnen spelen?

 

Jan



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 11 July 2019 - 17:39

Ik vrees dat ik niet de enige ben die er niet heel veel van begrijpt Jan.

1. Jij speelt een opname X af en die hakkelt.
2. Jij speelt een andere opname Y af die het wél goed doet.
3. Dan speel jij een andere opname Z af die soms ook hakkelt en de eerste ook.

Is het zoiets?

Dan zou ik zeggen dat de opname de fout in is gegaan en niet de weergave. Dat is mijn eerste gedachte.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 11 July 2019 - 17:41

Nog wat aanvullende opmerkingen / vragen.

Neem jij op een interne harde schijf af of via het netwerk of USB?
Hoe heb jij verbinding met jouw netwerk. LAN of Wifi?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #4 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2019 - 17:57

Hallo Frenske,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

Je interpretatie is bijna goed.

Probeer het nog eens:

- we hebben "Bold en Beautifull" opgenomen en willen dit afspelen. Dan komt er een vreemd stilstaand beeld met blokjes.

- we selecteren "NOS sport" opgenomen programma dat normaal afspeelt.

- we selecteren nogmaals "Bold en Beautifull" en nu wordt opnieuw "NOS sport" afgespeeld.

- welk ander opgenomen programma we nu ook selecteren het blijft "NOS sport"afspelen.

 

Helpt dit?

gr, Jan



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #5 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2019 - 17:59

Frenske:

 

Verder info:

Ik heb de VU+ Solo niet op internet aangesloten, en gebruik de interne HD voor het opslaan van de programma's

Ik heb een DVB C/T2 tuner er zitten die aangesloten zit op het lokale kabelnetwerk om CD kanalen te ontvangen.

De SW heb ik een 2 tal maanden terug laten updaten Open PLI v. ( moet ik nakijken -er wordt nu opgenomen dan kan de box niet uit)

gr,

Jan



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 11 July 2019 - 19:00

Ik zou in eerste instantie de harddisk eens opnieuw formatteren om te kijken of daarmee het probleem wordt opgelost.

V.w.b. het probleem geloof ik haast niet dat dit in de firmware zit anders waren daar wel meer specifieke klachten over gekomen. 

Echter, als je de harddisk geformatteerd hebt en dan vervolgens een backup maakt op de harddisk dan is het online flashen ook zo gebeurd.

Oohps, dat wordt lastig zonder internet. Aan de andere kant is dat ook zo gefixt. Een LAN kabel van box naar router en daarna een online flash uitvoeren. Is binnen 5 min gepiept.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #7 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2019 - 09:20

Dat is nogal een ingreep vindt ik. Ik ben zeker technisch (radio-amateur) maar op computergebied niet zover dat ik ff kan "flashen"

De HD formateren betekent dat ik alles wat er nu opstaat kwijt raak en van scratch moet beginnen. Dat durf ik nog niet aan.

Het pfenomeen doet zit niet altijd voor gelukkig.

 

Ik zie dat je zelf ook een SOLO 4k hebt. Ik kreeg de indruk dat ik een van de weinigen was, omdat de meeste vragen over andere ontvangers gaan.

De dealer heeft voor mij enige tijd geleden de SW geupdate naar V7.0 [2019/05/06]. Ik neem aan dat hij dat via de USB poort gedaan heeft.

Ik weet waar ik de volgende wersies van de SW kan vinden, maar in mijn "wereld" komen nieuwe release altijd met een beschrijving welke problemen of nieuwe features deze versie heeft opgelost. Dat vindt ik bij Open PLi niet. Dus vroeg ik me af of het zinvol is om een recente versie erop te zetten.

Ik begrijp dat ik de ZIP file uit moet pakken op een USB stick. En dan de VU+ moet opstarten met de USB stick in de ontvangen. Klopt?

Heeft dit dan flashen of is dat een update?

Betekent dit dat ik ook de tuner weer opnieuw moet laten scannen om de kanalen op te halen?

 

Ik heb een DVB-C/T2 tuner in de SOLO 4k zitten. Maar krijg vaak de melding "geen vrije tuner". Dit als er programma in de opname lijst staan en we willen kijken naar een ander kanaal. Er zijn dan ook veel kanalen licht grijs zodat je deze niet kunt selecteren. Dit was in het verleden niet zo.

Ik begreep dat de DVB-C/T2 een dual tuner was. Dus kijken en opnemen tegelijk zou geen probleem zijn?

 

Sorry voor de vele vragen, maar hoop dat je ons kunt helpen.



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 12 July 2019 - 09:31

Misschien kun je m.b.v. de wiki flashen, dat kan vanaf versie 6.2 vanuit het menu (FlashImage https://wiki.openpli...mage_support.29 ) als je tijdens dit proces de optie met backup kiest dan ben je binnen een paar minuten naar 7.1 met behoud van als je instellingen, mits je box in een netwerk zit dat internet toegang heeft.

 

https://wiki.openpli.org/Installation


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 12 July 2019 - 10:41

@JanKap,

En mocht je het echt niet aandurven, dan kan je hiervoor bij mij aanwaaien. Afhankelijk van jouw woonplaats, ik woon ik de regio Nijmegen, kan dat handig zijn.
Ik ben altijd bereid om mensen te helpen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 12 July 2019 - 10:57

Beste Jan,

Ik neem aan dat jij CD kijkt via de FBC DVB-S2 tuner? Die zit namelijk standaard on board.
Heb jij beide S2 tuners met een eigen kabel aangesloten?
Als jij CD via Sat kijkt, waarom heb jij dan ook een DVB-C/T tuner? Voor de spielerei?

Maak eens een screenshot van jouw tunerconfiguratie? Menu - instellingen - zenders zoeken - tunerconfiguratie. Zodra je die in beeld hebt met alle details ga je naar je tablet of pc en voer je in je browser in ipadresbox/grab. Dat plaatje sla je op en voeg je aan jouw posting hier toe. Dat doe je met alle tuners.

En daarna gaan wij verder.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #11 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2019 - 12:08

Hi Frenske,

 

Tja Nijmegen ligt een beetje uit de buurt, jammer. Ben zomers in Schagen ( ja tegen Den Helder aan ).

Inderdaad gebruik is alleen de DVB-C/T2 omdat ik de ontvanger gekocht heb om op het lokale kabel netwerk van het bungalowpark hier CD te kunnen ontvangen en ook op te kunnen nemen. Ik heb inderdaad nog 2 DVB-S2 tuners erin zitten maar deze nooit gebruikt omdat ik geen schotel toepas, alleen de coax naar de aansluiting van het kabelnetwerk.

Ik zal een fototje van de tunerconfiguratie maken en sturen.

 

gr, Jan



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 12 July 2019 - 12:33

Foto's maken doe je het handigste zo https://wiki.openpli...eaks#Screenshot


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #13 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2019 - 13:07

Hierbij een screenshot van de instellingen van 2 tuners.

Ik gebruik alleen de C/T2 tuner.Attached File  dvb-CT2.jpg   87.87KB   5 downloadsAttached File  dvb-S2.jpg   83.58KB   3 downloads



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 12 July 2019 - 13:13

De beide S2 tuners zijn geconfigureerd en staan aan, terwijl er geen schotel aan hangt. Ik zou beginnen met die twee uit te zetten (configuratie modus aanpassen).

En de C/T tuner staat ingesteld voor T2, en niet voor C? Zit je digitenne te kijken wellicht?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 12 July 2019 - 16:46

Oudere openpli image?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #16 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2019 - 16:54

hi Wanwizard,

Nee wij hebben hier een lokaal kabelnetwerk waarop de CD zenders zijn geplaatst.

Ik ontvang via de DVB-C/T2 de 55 kanalen en gebruik dus de DVB-S tuners (2x in de VU+Solo) niet.

 

littlesat;

Versie 7.0 heb ik erop staan, bedoel je dat?



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 12 July 2019 - 16:58

Yep... je tuner config screenshots zagen er ouderwetser uit

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 12 July 2019 - 17:38

Nee wij hebben hier een lokaal kabelnetwerk waarop de CD zenders zijn geplaatst.

Ik ontvang via de DVB-C/T2 de 55 kanalen en gebruik dus de DVB-S tuners (2x in de VU+Solo) niet.

 

Dat meende ik inderdaad uit de tekst gelezen te hebben.

 

Maar je schermafdrukken laten duidelijk zien dat je DVB-S2 tuners wel geconfigureerd zijn (en dat moet niet), en je C/T tuner op DVB-T2 staat, en niet op DVB-C?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #19 JanKap

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2019 - 12:48

Wanwizard,

 

Ik heb met de huidige instelling DVB-T2 wel beeld en geluid. Zou dat met een instelling DVB-C ook het geval zijn? Ik denk dat de video kanalen als DVB-T2 op het kabel net zijn gezet.

 

Er staat OpenPLi ver 7.0 op.

 

 

Kun je mij ook advies geven omtrent onderstaande?

Ik heb een DVB-C/T2 tuner in de SOLO 4k zitten. Maar krijg vaak de melding "geen vrije tuner". Dit als er programma's in de opname lijst staan en we willen kijken naar een ander kanaal. Er zijn dan ook veel kanalen licht grijs zodat je deze niet kunt selecteren. Dit was in het verleden niet zo, als ik me goed herinner.

Ik begreep dat de DVB-C/T2 een dual tuner was. Dus kijken en opnemen tegelijk zou geen probleem zijn?



Re: VU+ SOLO 4k afspeel probleem #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 13 July 2019 - 13:03

Vermoedelijk heb jij toch een single DVB-C/T2 tuner i.p.v. de duo of twin DVB-C/T2 tuner. Dan is het opnemen en nog beperkt kunnen kijken op de in het wit weergegeven zenders. 

Alles wat grijs is, dat is dan buiten het bereik omdat of de tuner een andere transponder gebruikt en er geen tweede vrije tuner is. 

 

Ikheb geen ervaring met die tuner en kan je dus ook niet adviseren of de tweede DVB-C/T2 tuner ook nog geactiveerd en ingesteld moet worden. Ik sluit het niet uit. Dat moet in de tunerconfiguratie duidelijk zichtbaar zijn bij het aantal beschikbare tuners. Tweemaal S2 en vervolgens tweemaal een DVB-C/T2.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users