←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

HDR weergave

Ricky Solo's Photo Ricky Solo 17 Jul 2019

Beste allemaal,

 

Ik heb het volgende probleem.

 

Als ik op de zenders RTL UHD, Travelxp 4K of SES UHD Demo Channel kijk, dan wordt het beeld wat donkerder i.p.v. mooi bright.

Andere demo UHD/4K zenders geen probleem.

De Travelxp 4K is  een HDR zender volgens het logo in beeld.

Mijn  (Sony KD65X8507c) tv met de laatste firmware (5.4.3.5 juni 2019) en de HDMI poorten ingesteld op verbeterde weergave, geeft geen resultaat.

Op de Solo 4K staat de laatste versie (7.1 release) van Openpli van 15-07-2019.

Beeldinstelling op de Solo is 2160p 50Hz, kleurdiepte en kleurruimte staan op Auto.

Heb verschillende instelling geprobeerd, zowel op de Solo als op de tv, geen resultaat.

Ik gebruik de originele hdmi kabel die met de Solo is meegeleverd.

Heb verschillende hdmi kabels en poorten van de tv geprobeerd waaronder die van RUCONNECTED, helaas ook niet (wel een mooie kabel).

HDR content afspelen via de TV zoals Netflix of Youtube is perfect.

Kan het te maken hebben met de hdmi poort van de Solo?

 

Wie kent of herkent bovenstaande?

 

Mvg,

 

Ricky

Quote

S_Hopper's Photo S_Hopper 17 Jul 2019

Ik heb het zelfde. Een donkerder beeld bij 4k HLG HDR uitzendingen bv van UHD1 by Astra. Ik heb een Ultimo 4k en een LG 4k TV. Over Netflix kan ik niets zeggen. Ik heb geen abo.
Quote

40H3X's Photo 40H3X 17 Jul 2019

Daar is veel over te lezen, vooral op Duitse fora en het lijkt zich te beperken tot Vu's, ik heb nog niks gelezen over een duidelijke oorzaak, maar iets met de drivers lijkt voor de hand liggend, gezien het bij meedere images optreed.

Quote

littlesat's Photo littlesat 17 Jul 2019

HDR aangeven en dan toch geen HDR weergeven maakt beeld donkerder...
Quote

Rick Hunter's Photo Rick Hunter 17 Jul 2019

Nope, heb dit ook met de mutant HD51. Mijn Samsung tv had voor een update normaal beeld op een HDR kanaal, maar sinds de update is het HDR beeld van de skin donkerder. Wel zijn de kleuren van de tv levendiger mooier geworden.

Maar idd, de skin is een aantal tinten donkerder geworden.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 17 Jul 2019

Het gaat dus over de GUI, en niet over het beeld? Dat lees ik niet uit de eerste twee posts.

Quote

littlesat's Photo littlesat 17 Jul 2019

Ikke ook niet
Quote

S_Hopper's Photo S_Hopper 17 Jul 2019

Bij mij gaat het over het beeld
De GUI wordt niet donkerder.
Quote

Ricky Solo's Photo Ricky Solo 18 Jul 2019

Bij mij gaat het over het beeld
De GUI wordt niet donkerder.

 

Ook bij mij gaat het over het beeld.

Quote

erwinde's Photo erwinde 20 Jul 2019

Ik zie hetzelfde. Beeld is donkerder op de HDR zenders. Ik heb een VU Ultimo 4K in combinatie met een Panasonic TV. De tv geeft wel keurig aan dat er een HDR signaal binnenkomt.
Quote

Loui (PD1LOI)'s Photo Loui (PD1LOI) 22 Jul 2019

Bij mij is geen verschil te zien ook ik heb een HD51. Maar het kan zijn omdat ik nog geen 4k tv heb maar een Samsung full HD tv.

Quote

littlesat's Photo littlesat 22 Jul 2019

Klopt als je Tv geen hdr kan heb je er ook geen last van (buiten dan dat je extra helder flets beeld kunt hebben)
Quote

Loui (PD1LOI)'s Photo Loui (PD1LOI) 22 Jul 2019

Klopt als je Tv geen hdr kan heb je er ook geen last van (buiten dan dat je extra helder flets beeld kunt hebben)


Nee ook geen last van, blijkbaar laat mijn tv HDR ongemoeid.
Quote

hro's Photo hro 22 Jul 2019

Hier: Philips OLED tv en Mutant HD51 met OpenPLi 7.1.

 

Als ik een UHD-zender aanklik met HDR dan schakelt de Philips-tv even: het beeld wordt zwart en rechtsonder verschijnt kort 'HDR signaal'. Daarna het schitterende beeld (melding HDR-signaal verdwijnt na seconde). Tegelijk zie ik dat de epg-balk in OpenPLi en het zenderoverzicht donkerder/grijzer is geworden.

 

Voor de duidelijkheid: ALLEEN bij HDR-UHD-zenders. Schakel maar eens van FTV UHD (geen HDR) naar Hotbird 4K1, wel HDR).

 

Het fenomeen deed zich ook voor met eerdere versie OpenPLi.

Quote

hro's Photo hro 22 Jul 2019

Doet dit fenomeen (grijzer worden letters bij HDR-UHD-zenders) zich alleen voor met OpenPLi of ook OpenATV? Wie kan dit eens testen?

Quote

Zuppelan's Photo Zuppelan 23 Jul 2019

SES UHD Demo Channel op 19 werkt bij mij met Ultimo 4K en LG OLED C7 naar behoren. De gebruikersinterface is bij HDR-zenders juist feller dan normaal.
Quote

Frenske's Photo Frenske 23 Jul 2019

SES UHD Demo Channel op 19 werkt bij mij met Ultimo 4K en LG OLED C7 naar behoren. De gebruikersinterface is bij HDR-zenders juist feller dan normaal.


Hier idem.
Quote

brooker's Photo brooker 29 Jul 2019

Ik heb precies hetzelfde als Ricky Solo, het beeld wordt iets donkerder bij genoemde zenders

Ik heb dit met de Maxytec Multibox op een LG Oled tv

Quote

digiview 12's Photo digiview 12 2 Aug 2019

hoi 

ik heb dat ook bij mij vu duo 4k met open pli 7.1

op een nieuwe sony 4 k hdr tv 

dat het beelt donkerder word 

weet iemand waar dat dan aan ligt aan de box de tv of de openpli 

de een  heeft er wel last van de ander niet 

 

gr 

Quote

bri3's Photo bri3 23 Aug 2020

iemand hier al een oplossing voor hier op me philips smart tv ook donker beeld en krijg dat niet weg met de tv instellingen.

op de tv apps is dat niet.

Quote