Jump to content


Photo

Maxytec Multibox 4K


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 21 July 2019 - 10:13

Er is gisteren een nieuwe update-recovery image r298 gerealeased zodat android kan worden geinstalleerd.

 

update-image

 

 

Android image

 

 

 



Re: Maxytec Multibox 4K #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 21 July 2019 - 10:26

Nog nooit van gehoord van dat merk...
Maar ach... Er worden er nu al zoveel door Openpli ondersteund... Nog even en de postzegel moet omgedraaid worden :)
Kunnen ze beter aangeven welke box NIET door OpenPli wordt ondersteund. Is de lijst lekker kort :)

Edited by mimisiku, 21 July 2019 - 10:28.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Maxytec Multibox 4K #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 21 July 2019 - 11:37

Ook deze box wordt door ons ondersteund. Alleen heet dit zoveelste OEM product hier Maxitec Multibox.
Vanavond zal ik eens een poging wagen.

Edit: Ik vermoed dat daarvoor eerst de BSP van Maxitec binnen ons bouwproces geupdate moet worden en dat het daarna sec in Develop beschikbaar is. En dan kunnen de thuisbouwers daarmee gaan spelen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Maxytec Multibox 4K #4 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 21 July 2019 - 15:29

Heb um sinds vrijdagavond binnen, moet zeggen een hele leuke slaapkamer box.

Android had ik niet opgerekend nu is het eral, hier draait Android inmiddels met netflix.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Re: Maxytec Multibox 4K #5 brooker

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 24 July 2019 - 09:06

Ik heb deze ontvanger al ruim een maand. Ik kan alleen niet meer de streams van Hans kanalenlijst bekijken. Ook de radiozenders doen het niet. Hiervoor had ik een dream 500HD en hier werkte het wel. Als ik bij de Maxytec naar de streams ga, dan blijft het beeld zwart. Als ik vervolgens terug ga naar een tv zender dan heb ik alleen geluid. Nadat ik de ontvanger op standby zet en weer aan is er weer beeld en geluid. Het beeld is overigens prachtig op een lg olded tv. Een kennis heeft overigens hetzelfde probleem met deze ontvanger. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? De ontvanger zit gewoon bedraad aangesloten op de router.  
 



Re: Maxytec Multibox 4K #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 24 July 2019 - 10:09

Ik zal de Multibox, ondanks de hitte, even kort testen met streams maar de laatste keer werkte dat voor zover ik mij herinner gewoon goed.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Maxytec Multibox 4K #7 brooker

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 13 August 2019 - 19:34

Frenske, Heb je toevallig al een keer de streams van Hans getest op de Maxytec Multibox?

Bij mij doen ze het nog steeds niet. Ik heb de laatste software op de ontvanger staan.

Bedankt vast voor de moeite.



Re: Maxytec Multibox 4K #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 13 August 2019 - 19:36

Op de hisilicon boxen draait een andere player waar we geen invloed op hebben. Zover ik overzie ziet deze player sommige streams onterecht als drm waardoor er geen beeld komt. De fabrikant is de enige deze keer die dat kan oplossen.
Om een overzicht te krijgen. Post hier eens een stuk of 10 probleem streams


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Maxytec Multibox 4K #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 13 August 2019 - 20:21

@Brooker,

Ik heb er onderhand een dagtaak aan om allerlei testen uit te voeren om vervolgens, althans in veel gevallen, tot de conclusie te komen dat gemelde issues hier wél gewoon werken. Post maar eens de streams dan waag ik morgen weer een poging.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Maxytec Multibox 4K #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 13 August 2019 - 20:27

Oa the country Network usa bij stream music doet het niet door dmr vergissing

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Maxytec Multibox 4K #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 13 August 2019 - 21:30

dmr = drm? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Maxytec Multibox 4K #12 brooker

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 15 August 2019 - 08:27

Zoals ik al zei, geen enkele stream uit de kanalenlijst van Hans, gaat open.

B.v. omroep gelderland HD en Omroep Utrecht HD enz. Ook geen webcams.

Ik vraag me af of er nog een plug-in bij de extensions zou moeten worden geinstalleerd. Ik had voorheen een dreambox 500HD en daarop werkte het wel.



Re: Maxytec Multibox 4K #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 15 August 2019 - 09:45

Ik heb de Multibox ook maar even aangeslingerd en kan dit bevestigen. Ik heb een log aangemaakt en hoop dat iemand ernaar gaat kijken. 

Het is echter nog steeds vakantietijd dus een oplossing kan even op zich laten wachten.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Maxytec Multibox 4K #14 brooker

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 15 August 2019 - 16:19

Hartelijk dank voor de moeite Frenske, even afwachten maar, ben benieuwd



Re: Maxytec Multibox 4K #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 15 August 2019 - 16:28

Dat ‘even’ kan een rekbaar begrip blijken. De oplossing moet van Hisilicon komen en net als bij Broadcom luisteren die niet of nauwelijks naar verzoeken om zaken te wijzigen of toe te voegen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Maxytec Multibox 4K #16 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 15 August 2019 - 17:18

Serviceapp al geprobeerd ?

rtv utrecht hd en omroep gelderland hd wel beeld hier met multibox


Edited by hotatomic, 15 August 2019 - 17:20.


Re: Maxytec Multibox 4K #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 August 2019 - 20:52

Zo maar een off topic vraagje, is deze Update image  (open atv6.3 zag ik ) en Android image ook op de Mutant HD60 te gebruiken omdat er in de Multibox ook een Hi Silicon chipset zit?


73's

PE1AQZ


Re: Maxytec Multibox 4K #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 August 2019 - 21:00

Na wat dieper zoeken denk ik gewoon dat dit zou moeten werken, zag op een duitse site dit staan bij de specs:

stabile Software inklusiv sehr schnelle Umschaltzeiten
- beste Treiberentwicklung wie bei AX 4K-Box HD51/HD60


Edited by Sagitarius, 15 August 2019 - 21:01.

73's

PE1AQZ


Re: Maxytec Multibox 4K #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2019 - 09:18

Even in het algemeen: implementatie van non-enigma streams (radio- en tv-zenders vanaf internet) is iets wat wat meer tijd/moeite kost om goed te implementeren in drivers. Niet elke fabrikant heeft daar veel zin in. Met name bij de allergoedkoopste ontvangers wil dat nog wel eens niet goed geïmplementeerd zijn. En eerlijk gezegd, ik kan me er wel iets bij voorstellen, ontwikkelkosten moeten ook terugverdiend worden. Ik zeg niet dat dat hier ook het geval is, meer in het algemeen. Voor iemand die alleen maar TV wil kijken en opnemen, is dat ook gewoon genoeg en die zal niet meer willen betalen, ook dat begrijp ik.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Maxytec Multibox 4K #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 16 August 2019 - 09:46

Maar als service app het inderdaad oplost... dan is het toch prima!


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users