Jump to content


Photo

Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 2 August 2019 - 19:21

Ik zal wel weer te horen krijgen, de VU+ is geen mediaspeler, maar vind dat de ingebouwde mogelijkheid van OpenPli toch wel erg tekort schiet.

 

Functies die ik mis.:

 

- Muziek kan niet worden gepauzeerd, alleen gestopt.

- Geen repeat optie, repeat 1, en voledige folder.

- geen optie de volgende directory af te spelen als de ene voledig is afgespeeld

- geen mogelijkheid te spoelen, behalve de 1 minuut skip functie.

 

Hopelijk wordt hier wat aan gedaan. vb. dank!


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 August 2019 - 06:18

De opmerking op de eerste regel van jouw bericht is geheel correct, het is een DVB apparaat, alles wat die extra kan, is een kado, wees daar dan eens blij mee.....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 3 August 2019 - 08:18

Ik zal wel weer te horen krijgen, de VU+ is geen mediaspeler, maar vind dat de ingebouwde mogelijkheid van OpenPli toch wel erg tekort schiet.
 
Functies die ik mis.:
 
- Muziek kan niet worden gepauzeerd, alleen gestopt.
- Geen repeat optie, repeat 1, en voledige folder.
- geen optie de volgende directory af te spelen als de ene voledig is afgespeeld
- geen mogelijkheid te spoelen, behalve de 1 minuut skip functie.
 

Je zou eens een poging kunnen wagen om de ‘mediaplayer’ te installeren maar probeer er rekening mee te houden dat het gebruik ervan voor jou wellicht te lastig is. ;) Zelfeducatie kan zo goed werken. :)
Ik maak er verder maar geen woorden aan vuil.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 August 2019 - 08:38

Ik zal wel weer te horen krijgen, de VU+ is geen mediaspeler, maar vind dat de ingebouwde mogelijkheid van OpenPli toch wel erg tekort schiet.

 

Functies die ik mis.:

 

- Muziek kan niet worden gepauzeerd, alleen gestopt.

- Geen repeat optie, repeat 1, en voledige folder.

- geen optie de volgende directory af te spelen als de ene voledig is afgespeeld

- geen mogelijkheid te spoelen, behalve de 1 minuut skip functie.

 

Hopelijk wordt hier wat aan gedaan. vb. dank!

Probeer eens Merlin musicplayer uit de lijst,komt redelijk in de buurt.


Edited by Loui (PD1LOI), 3 August 2019 - 08:42.


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #5 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 3 August 2019 - 11:43

Werkt Kodi niet? Heb er zelf geen ervaring mee op de VU+, maar het lijkt me een goede media player.

Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 August 2019 - 12:01

Werkt Kodi niet? Heb er zelf geen ervaring mee op de VU+, maar het lijkt me een goede media player.

Kodi is heel veel poeha maar weinig inhoud.



Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 August 2019 - 12:17

Tuurlijk als Kodi op je box draaid gaat dat ook.... het ff opzetten is wel ingewikkeld... en het is nogal een huge paket

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 August 2019 - 22:22

*rocco99 modus aan*

 

Wat heb je aan een half kado ?

 

*rocco99 modus uit*

 

:P



Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 August 2019 - 06:44

Ik zal wel weer te horen krijgen, de VU+ is geen mediaspeler, maar vind dat de ingebouwde mogelijkheid van OpenPli toch wel erg tekort schiet.

 

Functies die ik mis.:

 

- Muziek kan niet worden gepauzeerd, alleen gestopt.

- Geen repeat optie, repeat 1, en voledige folder.

- geen optie de volgende directory af te spelen als de ene voledig is afgespeeld

- geen mogelijkheid te spoelen, behalve de 1 minuut skip functie.

 

Hopelijk wordt hier wat aan gedaan. vb. dank!

Ik wil toch even inhoudelijk reageren op de vraag, de mediaspeler aanpassen gaat niet gebeuren, dat 'aanpassen' kan de gebruiker zelf ook, er zijn namelijk meer opties om muziek af te spelen, daar is die draak van een mediaplayer niet voor nodig.

 

Ik gebruik de media-player (plugin) dus nooit maar speel wel gigantisch veel muziek af met de STB en heb niet de 'problemen' welke hierboven worden genoemd, muziek kan ik gewoon pauzeren, een repeatoptie is er inderdaad niet, ik vind dat geen probleem, ikzelf hoef een nummer niet ellenlang te horen.

Spoelen wil  ik niet maar dat kan gewoon met de pijl toetsen links en rechts, ik geef toe dat dat beter kan werken maar het is op zich acceptabel voor een STB dat die dit kan, als ik een echte muziekspeler had willen hebben had ik die wel aangeschaft ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 August 2019 - 06:51

Ik vind stepskippen handiger dan ‘spoelen’.... om ook echt te kunnen spoelen zijn ook speciale dingen in de drivers nodig -of- er er moet softwarematig mp3’s gecodeerd worden en dan bewerken waar zeker de eerdere generatie e2 boxen niet de rekenkracht voor hadden. Al met al te complex voor iets wat toch niet handiger is.

Edited by littlesat, 4 August 2019 - 06:53.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #11 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 August 2019 - 09:19

 

Ik zal wel weer te horen krijgen, de VU+ is geen mediaspeler, maar vind dat de ingebouwde mogelijkheid van OpenPli toch wel erg tekort schiet.

 

Functies die ik mis.:

 

- Muziek kan niet worden gepauzeerd, alleen gestopt.

- Geen repeat optie, repeat 1, en voledige folder.

- geen optie de volgende directory af te spelen als de ene voledig is afgespeeld

- geen mogelijkheid te spoelen, behalve de 1 minuut skip functie.

 

Hopelijk wordt hier wat aan gedaan. vb. dank!

Ik wil toch even inhoudelijk reageren op de vraag, de mediaspeler aanpassen gaat niet gebeuren, dat 'aanpassen' kan de gebruiker zelf ook, er zijn namelijk meer opties om muziek af te spelen, daar is die draak van een mediaplayer niet voor nodig.

 

Ik gebruik de media-player (plugin) dus nooit maar speel wel gigantisch veel muziek af met de STB en heb niet de 'problemen' welke hierboven worden genoemd, muziek kan ik gewoon pauzeren, een repeatoptie is er inderdaad niet, ik vind dat geen probleem, ikzelf hoef een nummer niet ellenlang te horen.

Spoelen wil  ik niet maar dat kan gewoon met de pijl toetsen links en rechts, ik geef toe dat dat beter kan werken maar het is op zich acceptabel voor een STB dat die dit kan, als ik een echte muziekspeler had willen hebben had ik die wel aangeschaft ;)

 

 

Repeat 1 mis ik ook niet zozeer, ik mis repeat van de hele folder/album.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 August 2019 - 11:01

Ik niet... volgens mij doet de mediaplayer dat gewoon... de lijst herhalen... en Merlin plugin doet dat ook.

Edited by littlesat, 18 August 2019 - 11:02.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #13 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 August 2019 - 13:09

Nee de media player stopt als die alles heeft afgespeeld.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 August 2019 - 19:28

Echt niet... in de mediaplayer zit een repeat functie. En vrij hoog in de instellingen!

Edited by littlesat, 18 August 2019 - 19:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #15 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 19 August 2019 - 18:31

Nog sterker helemaal bovenaan in het menu instellingen van media player.

 

Maar laat die rocco99 maar, hij kijkt niet eens of zoekt ff zelf, je hebt een enigma2 decoder en die is niet voor de gewone gebruiker daar moet je zelf ook wat energie in stoppen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #16 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 20 August 2019 - 10:44

En wat is de bijdrage van Cobus aan het topic??? Ik moet weer een extra keer dit openen omdat er nieuwe activiteit is.

 

Satelliet



Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #17 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 20 August 2019 - 10:45

Laten we elkaar eens wat meer met rust laten in dit forum.

 

Satelliet



Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 August 2019 - 11:37

En wat is de bijdrage van Cobus aan het topic??? Ik moet weer een extra keer dit openen omdat er nieuwe activiteit is.

 

Satelliet

En wat is uw bijdrage dan in dit topic? :P


73's

PE1AQZ


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 20 August 2019 - 12:07

En wat is de bijdrage van Cobus aan het topic??? Ik moet weer een extra keer dit openen omdat er nieuwe activiteit is.

 

Satelliet

De bijdrage van Cobus lijkt me heel duidelijk, als je nu even de eerste regel van de reactie leest alvorens daar overheen te lezen en alleen de negativiteit te willen zien, herzie je je mening misschien.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tekortkomingen mp3s afspelen mediaplayer OpenPli/ #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 20 August 2019 - 13:24

Om dit topic dan maar goed af te sluiten twee afbeeldingen die alles wat onze vrind wenst weergeven.
Druk binnen Mediaplayer op Menu en vervolgens op 8 en daar staat wat onze vrind wenst.
Gewoon even goed zoeken of spelen met eender welke applicatie is hem klaarblijkelijk al teveel. :(
Ik zal het, in aanvulling op de tip van Cobus, even tonen.

Uiteraard nog wel even op Groen drukken om op te slaan. ;)

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users