Jump to content


Photo

Transmission speed


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2019 - 14:04

Hallo,

 

Ik heb Transmission draaien op mijn VU+ Solo 4K, maar ik merk dat de download (en upload) snelheid erg laag is. 

Als ik een torrent download op mijn laptop op 2.4 Ghz haal ik stabiel rond de 10 tot 15 MB/s download snelheid.

Via Transmission op mijn VU+ haal ik niet meer dan 2 tot 3 MB/s. 
Ik ben verbonden via de ingebouwde Wifi module in de ontvanger die alleen 2.4 Ghz aankan. Daar geeft hij een snelheid aan van 130 Mb/s. 

 

Ik heb ook gisteren een nieuwe hdd aangeschaft omdat ik dacht dat het daar aan kon liggen, maar die hdd geeft een read en write aan van 125 MB/s, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Hoe kan ik de download snelheid via Transmission op mijn VU+ Solo 4k verhogen? 



Re: Transmission speed #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 August 2019 - 14:11

De aangegeven snelheid van een wifi adapter is van niets en generlei waarde.

 

Wifi is een gedeeld medium, de radio van het access point schakelt terug naar de snelheid van de traagste client. Als een van je kinderen boven in de slaapkamer met een iphone bezig is, moet je blij zijn met een een enkele megabit aan effectieve doorvoer (vooral in mobieltjes is de radio erg zwak).

 

Daarnaast heeft je laptop nog een ingebouwde antenne (die zit in de rand rond het scherm, waardoor de ontvangst beter is, en 9 van de 10 keer staat die ook beter gepositioneerd (niet in een kast, laag bij de grond, omgeven door andere apperatuur, etc).

 

En de hardware / drivers van een STB zijn ook niet van het niveau van die van een PC, er missen nogal wat feature die belangrijk zijn voor hoge doorvoer (bv scatter/gather support).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Transmission speed #3 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2019 - 14:17

Ik heb ook de QoS feature op mijn router staan waarmee ik de prioriteit van doorvoer aan de VU+ kan toewijzen. Wellicht dat dat helpt, ik ga dat vanavond proberen.

 

Ik heb een Archer T4U V3 aangeschaft om precies die reden, maar zodra ik hem in mijn VU+ steek, gebeurt er niets en brandt het aan/uit lampje niet eens van de T4U. 

Ik heb alle USB aansluitingen geprobeerd, tevergeefs. Ik heb hem vervolgens aan mijn PC aangesloten om te testen of hij uberhaupt werk en hij werkt, het lampje ging meteen branden nadat ik hem in de usb van de pc had gestopt.

Krijgen de USB aansluitingen van mijn VU box minder voeding door dan de USB aansluitingen van mijn PC?

Is dit iets wat vaker voorkomt, zo ja hoe kan ik dit oplossen?



Re: Transmission speed #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 August 2019 - 14:26

QoS is uitsluitend relevant indien je internet verbinding verzadigd is. Is die niet overbelast, dan doet QoS niks.

 

t.a.v. de USB stick, twee dingen:

  • heb je gecontroleerd of er uberhaupt driver ondersteuning is voor die Archer T4U V3?
  • en zo ja, en die is er, heb je ook de daarvoor benodigde drivers geinstalleerd?

Een STB is geen PC, dat het op je PC werkt zegt dus helemaal niks. Ook in de USB poort van je auto zal die stick niks doen... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Transmission speed #5 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2019 - 14:41

Klopt, maar ik zou op zijn minst verwachten dat het lichtje aan gaat. Het teken dat de usb wifi stick van stroom wordt voorzien. 

 

Ik heb gecontroleerd of er ondersteuning voor is, en die is er. 

Ik heb ook de daarvoor benodigde drivers geïnstalleerd.

 

Zelfs na de installatie van drivers, aantal keer rebooten, uitschakelen van de interen wifi, gebeurt er niets, en gaat het lampje niet aan. 

Via telnet kom ik erachter dat de VU+ niet eens doorheeft dat er een apparaat in de USB aansluiting zit. 



Re: Transmission speed #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 10 August 2019 - 08:54

Dat het lampje (ledje) normaal gesproken aangaat als hem in een usb poort drukt wil nog niet zeggen dat deze ook rechtstreeks aan de voeding (+5V) hangt.
Sterker nog, dit is zelden het geval omdat er anders een kompleet elektronisch circuit omheen gebouw moet worden, en deze nu kan "meeliften" in het ontwerp van de chip. Bovendien kan er op deze manier meer functie aan het lampje gehangen worden, bijv. signaal data stream en bevestiging driver actief.
Je verhaal is daarom juist plausibel vanwege driver problemen.
Als elke willekeurige usb stick het wel doet op de poort dan is deze hw-gezien in orde.
Als jou wifistick het wel doet in een pc dan is deze hw-gezien ook in orde.
Als de combinatie niet werk suggereert dat een driver fout.
Probeer eens usb serial driver uit de feet te installeren, soms zit er in de wifi stick een soort compoort als interface ipv een plain usb driver.

Re: Transmission speed #7 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 12 August 2019 - 01:24

Dat het lampje (ledje) normaal gesproken aangaat als hem in een usb poort drukt wil nog niet zeggen dat deze ook rechtstreeks aan de voeding (+5V) hangt.
Sterker nog, dit is zelden het geval omdat er anders een kompleet elektronisch circuit omheen gebouw moet worden, en deze nu kan "meeliften" in het ontwerp van de chip. Bovendien kan er op deze manier meer functie aan het lampje gehangen worden, bijv. signaal data stream en bevestiging driver actief.
Je verhaal is daarom juist plausibel vanwege driver problemen.
Als elke willekeurige usb stick het wel doet op de poort dan is deze hw-gezien in orde.
Als jou wifistick het wel doet in een pc dan is deze hw-gezien ook in orde.
Als de combinatie niet werk suggereert dat een driver fout.
Probeer eens usb serial driver uit de feet te installeren, soms zit er in de wifi stick een soort compoort als interface ipv een plain usb driver.

 

dat heb ik ook geprobeerd met de usb serial driver, geen verschil. moet ik deze drivers nog ergens activeren, nee toch? na installatie en herstart zouden alle geinstalleerde driver automatisch moeten starten?

 

als ik hem in mijn lapop steek, gaat het lichtje onmiddellijk aan, nog voordat de laptop de stick herkent. daarom koppelde ik het lichtje aan "teken van leven/stroomtoevoer"



Re: Transmission speed #8 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 12 August 2019 - 20:52

ik kan de usb serial driver niet vinden in de feed van openpli 7.1

 

klopt het dat hij er niet tussen staat? hoe kan ik hem installeren?



Re: Transmission speed #9 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 5 September 2019 - 12:02

Hoi, sorry ik was dit draadje uit het oog verloren.

De serial usb driver moet in de feed zitten, ik gebruik nl een sedu ambilight set bij mijn HD51 en daar is deze driver ook noodzakerlijk om te functioneren.

Misschien kun je hem vinden in de verwijderen aplicaties? Dan verwijderen en opnieuw installeren.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users