Jump to content


Photo

geen HDR via satelliet kanalen


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2019 - 22:04

hallo,

 

ik heb een Philips OLED tv met HLG/HDR ondersteuning en een VU+ Solo 4K die dat ook heeft.

ik heb er Openpli 7.1 op draaien en merk dat ik op geen enkele kanaal HDR signaal binnen krijg, ik heb alle UHD/4K testkanalen geprobeerd maar wordt weergegeven zonder HDR. bij Philips krijg ik altijd esn HDR signaal notificatie als er een HDR signaal binnenkomt. 

 

weet iemand hoe dat komt? 



Re: geen HDR via satelliet kanalen #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 7 August 2019 - 22:39

Hdr op de sat is zeldzaam idd daar niet elke uhd rv het aankan

Edited by littlesat, 7 August 2019 - 22:39.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: geen HDR via satelliet kanalen #3 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 8 August 2019 - 11:49

Kun je iets duidelijker zijn?

 

Je schrijft twee dingen:

1. weergegeven zonder HDR.

2. bij Philips krijg ik altijd esn HDR signaal notificatie als er een HDR signaal binnenkomt.

 

Ad 1: bedoel je dat een 4K-zender met HDR niet overschakelt op je tv naar de HDR-stand of is het gevoelsmatig hetzelfde beeld (optisch dus)?

Ad 2: heb je buiten je VU+ Solo 4K nog andere apparatuur die wél de melding HDR-signaal geeft?

 

Hier: Mutant HD51, ook met OpenPLi 7.1. Bij een zender met HDR krijg ik op mijn Philips OLED-tv (gekocht 2016) keurig een melding van 'hdr-signaal'. Beeld even zwart en dan het perfecte plaatje.

Kan dus liggen aan je VU+ (daar je schrijft dat normaal je tv wel reageert).


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: geen HDR via satelliet kanalen #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 August 2019 - 12:44

Hier geven de Vu’s op mijn LG OLED netjes HDR weer op de zenders die dat hebben.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: geen HDR via satelliet kanalen #5 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 8 August 2019 - 13:11

Kun je iets duidelijker zijn?

 

Je schrijft twee dingen:

1. weergegeven zonder HDR.

2. bij Philips krijg ik altijd esn HDR signaal notificatie als er een HDR signaal binnenkomt.

 

Ad 1: bedoel je dat een 4K-zender met HDR niet overschakelt op je tv naar de HDR-stand of is het gevoelsmatig hetzelfde beeld (optisch dus)?

Ad 2: heb je buiten je VU+ Solo 4K nog andere apparatuur die wél de melding HDR-signaal geeft?

 

Hier: Mutant HD51, ook met OpenPLi 7.1. Bij een zender met HDR krijg ik op mijn Philips OLED-tv (gekocht 2016) keurig een melding van 'hdr-signaal'. Beeld even zwart en dan het perfecte plaatje.

Kan dus liggen aan je VU+ (daar je schrijft dat normaal je tv wel reageert).

 

Ad 1: Beiden. 4K zenders met HDR worden zonder HDR weergegeven op mijn Philips tv. Het is hetzelfde beeld, ik krijg geen HDR notificatie op mijn tv en bij beeldinstellingen zie ik ook dat het geen HDR beeld is anders zou ik HDR beeldmodi kunnen zien.

Ad 2: Ja, alle andere apparaten geven netjes op mijn tv het HDR signaal weer, ook de VU+ zelf als ik 4K HDR content op mijn interne harde schijf afspeel, dat werkt wel gewoon goed. 

 

Kun je aangeven bij welke kanalen dat precies zijn? 

 

Hier geven de Vu’s op mijn LG OLED netjes HDR weer op de zenders die dat hebben.

 

 

Kun je aangeven welke kanalen dat precies zijn? 



Re: geen HDR via satelliet kanalen #6 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 8 August 2019 - 13:46

Hotbird 4K1 heeft de meeste uitzendingen in HDR (doch niet alles).

 

Controleer of de kleurendiepte van je ontvanger op 10 bit staat, HLG maakt namelijk gebruik van het extra numeriek bereik om het hogere helderheidsbereik te realiseren.



Re: geen HDR via satelliet kanalen #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 August 2019 - 13:57

Bij mij zijn het RTL UHD bij oa. F1 wedstrijden (abbo), TravelXP 4K (abbo), Fashion 4K, UHD1 by Astra, SES UHD demo channel.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: geen HDR via satelliet kanalen #8 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 8 August 2019 - 21:23

vreemd, bovenstaande kanalen geven geen van allen een HDR beeld door. kleurdiepte op pmtvanger staat op auto, maar heb ook 10bit geprobeerd, niets hielp. 

 

iemand nog ideeen?



Re: geen HDR via satelliet kanalen #9 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2019 - 02:08

na een nieuwe scan te hebben uitgevoerd, is dit probleem opgelost en kan ik wel HDR kanalen ontvangen.



Re: geen HDR via satelliet kanalen #10 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 10 August 2019 - 09:41

na een nieuwe scan te hebben uitgevoerd, is dit probleem opgelost en kan ik wel HDR kanalen ontvangen.

heel apart... scant haalt zenderinfo binnen maar dat daar ook code HDR in zit...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: geen HDR via satelliet kanalen #11 said006

  • Senior Member
  • 34 posts

+1
Neutral

Posted 11 August 2019 - 02:11

 

na een nieuwe scan te hebben uitgevoerd, is dit probleem opgelost en kan ik wel HDR kanalen ontvangen.

heel apart... scant haalt zenderinfo binnen maar dat daar ook code HDR in zit...

 

 

ik kan het verder ook niet verklaren, ik heb verder niets anders gewijzigd.

 

een nieuwe scan uitvoeren heeft overigens meerdere problemen opgelost die ik had met kanalen en ontvangst.



Re: geen HDR via satelliet kanalen #12 mdizy

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2019 - 20:47

Hallo ik heb hier hetzelfde probleem. Heb een Gigablue UE 4K ontvanger met openpli 7.1 met een Philips 65PUS8503 van 2018 welke HDR ondersteund. Tot op heden heb ik nog geen enkele HDR melding van TV gekregen. Als ik mijn Apple tv gebruik komt de tv wel direct met de HDR melding. Kunnen jullie misschien een paar HDR kanalen aangeven dan kan ik hier ook eens testen.
Zal ook eens een nieuwe scan doen.

Re: geen HDR via satelliet kanalen #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 September 2019 - 20:55

In de lijst van Hans staan een paar UHD kanalen met HDR w.o. Travel UHD.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users