←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

software probleem

Wimke's Photo Wimke 12 Aug 2019

Ben in het bezit van een VU uno 4K met versie 6.2. Zaterdag bij het inschakelen van een opname kreeg ik een groen scherm in beeld waarop vermeld stond dat er een software probleem is en de ontvanger opnieuw opgestart moet worden. Dit zou binnen 10sec plaatsvinden. Maar wat er ook gebeurt. Hij start niet meer op. Geprobeerd de met de schakelaar aan de achtezijde hem opnieuw op te starten, Helaas.

Staat ook vermeld: Please send the logfile /tmp/enigma2_crash/log toe forum at www.openpli.org. Heb geen idee wat hiermee bedoelt wordt? Als dit een bestand is dat in de VU zit, dan kan ik daar niet bijkomen. 

 

Op advies heb ik getracht om er nieuwe software op te zetten middels USB sticks. Heb dit met 3 verschillende USB's geprobeerd en ook met de versie 7.1 en 6.2. Helaas het scherm blijft groen en op herstarten staan.

 

Enig idee wat ik moet doen om de VU weer aan de gang te krijgen?

Quote

Frenske's Photo Frenske 12 Aug 2019

Met een beetje geluk kan je vanaf een Windows PC met de verkenner nog verbinding met de box krijgen. Het flashen is immers niet gelukt.
Type in verkenner \\ipadresbox of \\vuuno4k en enter. Dan moet je de mappenstructuur zien.
Ga naar de root van de harddisk en kopieer daarvandaan het laatste crashlog en post dat hier.

En het flashen kan je het beste met een USB stick met een relatief bescheiden grootte doen. De flashprocedure zelf zal je inmiddels toch wel gevonden hebben.
Quote

Wimke's Photo Wimke 13 Aug 2019

Helaas. Mijn VU box wordt niet herkend op het netwerk. Ook niet als ik hem rechtstreeks op mijn PC aansluit.

 

Nog andere opties?

Quote

Frenske's Photo Frenske 13 Aug 2019

Behoudens pogingen met diverse sticks om te flashen zou ik het zo ook niet weten.
Je mag altijd hier aanwaaien met je box maar of de afstand van jouw woonplaats naar de regio Nijmegen te doen is moet jij bepalen. ;)
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 13 Aug 2019

Rechtstreeks op de PC aansluiten vereist handmatige IP configuratie op zowel de PC als de box. Zo niet, dan gaat het nooit werken.

 

Je kunt ook proberen met een smartphone een foto te maken van dat groene scherm, dan kun je die hier plaatsen.

Quote

Wimke's Photo Wimke 13 Aug 2019

Behoudens pogingen met diverse sticks om te flashen zou ik het zo ook niet weten.
Je mag altijd hier aanwaaien met je box maar of de afstand van jouw woonplaats naar de regio Nijmegen te doen is moet jij bepalen. ;)

Mijn postcode is 6678. Dit is regio Nijmegen.

Quote

Wimke's Photo Wimke 13 Aug 2019

Zal wel aan mij liggen, maar kan iemand mij vertellen hoe ik een foto kan uploaden?

Zie wel image staan, maar dan moet ik een URL invoeren??

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 13 Aug 2019

Op de knop naast 'Post' staat 'more reply options'. Daarop drukken en alles wordt duidelijk.
Quote

Wimke's Photo Wimke 13 Aug 2019

Hierbij de foto van het groene scherm.

Attached File  Groene scherm.JPG   71.95KB   4 downloads

Quote

littlesat's Photo littlesat 13 Aug 2019

Niets op te zien
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 13 Aug 2019

En de logfile gaat naar /tmp. dus die is weg na een reboot?

Quote

Frenske's Photo Frenske 14 Aug 2019

Box net hier gehad en inderdaad biedt het GSOD op de TV geen enkele info. Box was ook niet benaderbaar.

Vervolgens toch maar een (geslaagde) poging gewaagd om vers te flashen met Release 7.1. Geconfigureerd voor dagelijks gebruik en Wim was weer blij.

 

De oorzaak zal mogelijk wazig blijven maar vooralsnog is het probleem opgelost.

Quote

40H3X's Photo 40H3X 14 Aug 2019

Mooi!
Quote

cobus's Photo cobus 14 Aug 2019

Goede service van Frans  ;)

Quote

Frenske's Photo Frenske 14 Aug 2019

Goede service van Frans  ;)


Ach, ik heb er vaak ook de tijd voor. En als je iemand kunt helpen is dat mooi. Toch?
Quote

cobus's Photo cobus 14 Aug 2019

Zekers is dat mooi!! en als je er toch ook nog de tijd voor heb helemaal.

Quote

Wimke's Photo Wimke 15 Aug 2019

Alle bedankt voor jullie reacties. Blijft me toch verbazen dat het Flashen door Frans wel is gelukt. Ben wel heel blij dat het gelukt is overigens. Dit ondanks mijn pogingen met 3 verschillende USB's. Ik gebruikte de poort aan de zijkant van de box. Frans de achterzijde en wat denk je......

Quote

Tech's Photo Tech 15 Aug 2019

 Blijft me toch verbazen dat het Flashen door Frans wel is gelukt. Ben wel heel blij dat het gelukt is overigens. Dit ondanks mijn pogingen met 3 verschillende USB's. Ik gebruikte de poort aan de zijkant van de box. Frans de achterzijde en wat denk je......

Frans is niet de minste he? Er is echt wel wat voor nodig dat hij het niet voor elkaar krijgt  ;)

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 16 Aug 2019

Jaaahhh.... TS is echt niet de enige die wel eens problemen heeft met flashen en onze Frenske is daar ondertussen wel expert in geworden  :)

Quote