software probleem
Wimke 12 Aug 2019
Ben in het bezit van een VU uno 4K met versie 6.2. Zaterdag bij het inschakelen van een opname kreeg ik een groen scherm in beeld waarop vermeld stond dat er een software probleem is en de ontvanger opnieuw opgestart moet worden. Dit zou binnen 10sec plaatsvinden. Maar wat er ook gebeurt. Hij start niet meer op. Geprobeerd de met de schakelaar aan de achtezijde hem opnieuw op te starten, Helaas.
Staat ook vermeld: Please send the logfile /tmp/enigma2_crash/log toe forum at www.openpli.org. Heb geen idee wat hiermee bedoelt wordt? Als dit een bestand is dat in de VU zit, dan kan ik daar niet bijkomen.
Op advies heb ik getracht om er nieuwe software op te zetten middels USB sticks. Heb dit met 3 verschillende USB's geprobeerd en ook met de versie 7.1 en 6.2. Helaas het scherm blijft groen en op herstarten staan.
Enig idee wat ik moet doen om de VU weer aan de gang te krijgen?
Frenske 12 Aug 2019
Type in verkenner \\ipadresbox of \\vuuno4k en enter. Dan moet je de mappenstructuur zien.
Ga naar de root van de harddisk en kopieer daarvandaan het laatste crashlog en post dat hier.
En het flashen kan je het beste met een USB stick met een relatief bescheiden grootte doen. De flashprocedure zelf zal je inmiddels toch wel gevonden hebben.
Wimke 13 Aug 2019
Helaas. Mijn VU box wordt niet herkend op het netwerk. Ook niet als ik hem rechtstreeks op mijn PC aansluit.
Nog andere opties?
Frenske 13 Aug 2019
Je mag altijd hier aanwaaien met je box maar of de afstand van jouw woonplaats naar de regio Nijmegen te doen is moet jij bepalen.
WanWizard 13 Aug 2019
Rechtstreeks op de PC aansluiten vereist handmatige IP configuratie op zowel de PC als de box. Zo niet, dan gaat het nooit werken.
Je kunt ook proberen met een smartphone een foto te maken van dat groene scherm, dan kun je die hier plaatsen.
Wimke 13 Aug 2019
Behoudens pogingen met diverse sticks om te flashen zou ik het zo ook niet weten.
Je mag altijd hier aanwaaien met je box maar of de afstand van jouw woonplaats naar de regio Nijmegen te doen is moet jij bepalen.
Mijn postcode is 6678. Dit is regio Nijmegen.
Wimke 13 Aug 2019
Zal wel aan mij liggen, maar kan iemand mij vertellen hoe ik een foto kan uploaden?
Zie wel image staan, maar dan moet ik een URL invoeren??
mimisiku 13 Aug 2019
Wimke 13 Aug 2019
Hierbij de foto van het groene scherm.
Groene scherm.JPG 71.95KB 4 downloads
Frenske 14 Aug 2019
Box net hier gehad en inderdaad biedt het GSOD op de TV geen enkele info. Box was ook niet benaderbaar.
Vervolgens toch maar een (geslaagde) poging gewaagd om vers te flashen met Release 7.1. Geconfigureerd voor dagelijks gebruik en Wim was weer blij.
De oorzaak zal mogelijk wazig blijven maar vooralsnog is het probleem opgelost.
Frenske 14 Aug 2019
Goede service van Frans
Ach, ik heb er vaak ook de tijd voor. En als je iemand kunt helpen is dat mooi. Toch?
Wimke 15 Aug 2019
Alle bedankt voor jullie reacties. Blijft me toch verbazen dat het Flashen door Frans wel is gelukt. Ben wel heel blij dat het gelukt is overigens. Dit ondanks mijn pogingen met 3 verschillende USB's. Ik gebruikte de poort aan de zijkant van de box. Frans de achterzijde en wat denk je......
Tech 15 Aug 2019
Blijft me toch verbazen dat het Flashen door Frans wel is gelukt. Ben wel heel blij dat het gelukt is overigens. Dit ondanks mijn pogingen met 3 verschillende USB's. Ik gebruikte de poort aan de zijkant van de box. Frans de achterzijde en wat denk je......
Frans is niet de minste he? Er is echt wel wat voor nodig dat hij het niet voor elkaar krijgt
Erik Slagter 16 Aug 2019
Jaaahhh.... TS is echt niet de enige die wel eens problemen heeft met flashen en onze Frenske is daar ondertussen wel expert in geworden