Jump to content


Photo

HD60 blindscan


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 August 2019 - 21:40

 [modbreak=Topic gesplit]Ik heb dit topic even gesplitst van het Gigablue topic, het had niet veel meer te maken met het originele onderwerp, de quote in het eerste bericht is nog een reactie in het originele topic[/modbreak]



Dank je wel Erik voor je antwoord.

Blindscan werkt alleen op de Dreamboxen met OE 2.5 op dit moment en op de VU+ modellen.

Jammer dat het niet op de nieuwe tuners van Gigablue werkt.

Een ontvanger kopen met een High Silicon chipset die hebben allemaal standaard blindscan aan board, mijn Mutant HD60 heeft dat in huis alleen moet je dan wel OpenAtv gebruiken, jammer dat pli dit nog niet heeft het kan gewoon omdat dit hardware matig er al in gebakken zit.


Edited by Tech, 18 August 2019 - 15:24.
Topic split

73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 August 2019 - 08:09

De blindscan staat gewoon in de feeds, zeker omdat de optie die wel in de BSP staat.

Volgende keer dus iets verder kijken voordat je mensen de verkeerde kant op stuurt. ;)

 

Maar het gaat in dit topic niet over de HD60 maar over Gigablue, dus graag on topic blijven.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 17 August 2019 - 09:20

Een ontvanger kopen met een High Silicon chipset die hebben allemaal standaard blindscan aan board, mijn Mutant HD60 heeft dat in huis alleen moet je dan wel OpenAtv gebruiken, jammer dat pli dit nog niet heeft het kan gewoon omdat dit hardware matig er al in gebakken zit.

En waar baseer jij jouw bevindingen op dat dit niet in OpenPLi  mogelijk 'zou zijn? Is dat op basis van een uitvoerig onderzoek of 'roep jij maar wat' enkel om te roepen?

 

Als jij nu eens, voordat jij hier onwaarheden loopt te verkondigen, gewoon eens de moeite had genomen om binnen de feeds te kijken en daar de blindscan plugin te installeren vanuit de systemplugins, dan had je de gebruikers niet op het verkeerde been hoeven te zetten. Dit valt mij tegen van iemand die zo lang ervaring heeft met Enigma ontvangers.

 

Attached File  blindscan.PNG   92.65KB   15 downloads

 

Attached File  blindscan1.PNG   53.95KB   10 downloads

 

Attached File  blindscan hd60.PNG   85.93KB   11 downloads


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HD60 blindscan #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 10:32

Ik zie meteen dat onze skin hier nog wat schermen voor kan gebruiken ;) en voor de config ervan de plugin omschrijven zodat het een standaard config scherm gebruikt.

Edited by littlesat, 17 August 2019 - 10:33.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD60 blindscan #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2019 - 11:00

 

Een ontvanger kopen met een High Silicon chipset die hebben allemaal standaard blindscan aan board, mijn Mutant HD60 heeft dat in huis alleen moet je dan wel OpenAtv gebruiken, jammer dat pli dit nog niet heeft het kan gewoon omdat dit hardware matig er al in gebakken zit.

En waar baseer jij jouw bevindingen op dat dit niet in OpenPLi  mogelijk 'zou zijn? Is dat op basis van een uitvoerig onderzoek of 'roep jij maar wat' enkel om te roepen?

 

Als jij nu eens, voordat jij hier onwaarheden loopt te verkondigen, gewoon eens de moeite had genomen om binnen de feeds te kijken en daar de blindscan plugin te installeren vanuit de systemplugins, dan had je de gebruikers niet op het verkeerde been hoeven te zetten. Dit valt mij tegen van iemand die zo lang ervaring heeft met Enigma ontvangers.

 

attachicon.gifblindscan.PNG

 

attachicon.gifblindscan1.PNG

 

attachicon.gifblindscan hd60.PNG

 

Frans, dacht je nu echt dat ik dat niet getest had? Open ATV is een van de weinige images waar de hardware blindscan wel werkt, doordat mijn HD60 multiboot heeft en dus ook OpenAtv 6.2 erop heeft staan. Daarmee kan ik netjes een hardware blindscan mee doen en niet zoals met die blindscan plugin die een sw blindscan kan doen, maar dat weten jullie vast toch ook wel. :rolleyes:

Erik schreef het zelf al ''Er zijn maar heel weinig ontvangers waarop satelliet blindscan werkt'', en de HD60 en andere High Silicon achtige ontvangers die dat standaard aan board hebben, heb het zelf getest en werkt voortreffelijk, doe dat zelf ook maar eens met OpenAtv zal je zien dat ik niet zomaar wat roep. ;)

En waarom heeft pli dat er dan niet inzitten voor de ontvangers die dat standaard al in huis hebben?


Edited by Sagitarius, 17 August 2019 - 11:03.

73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 17 August 2019 - 11:10

Het werkt toch gewoon. Of  niet bij jou?

Ik heb geen idee wat het daadwerkelijke verschil is v.w.b. de hardwarematige en softwarematige blindscan. Lang leve de verwarring.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HD60 blindscan #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 11:15

Frans hier werkt het ook gewoon... ?

Edited by littlesat, 17 August 2019 - 11:15.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD60 blindscan #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 17 August 2019 - 11:17

OpenPli heeft vaker de blindscan geïmplementeerd met zeer mager resultaat. Denk dat ze daar hun vingers niet meer aan willen branden (te veel support vragen en te weinig oplissingen). Voor diegenen die het tich willen proberen moeten dan maar een softwarematige versie (Plugin) gebruiken... Persoonlijk vind ik blindscan maar marginaal interessant.. Gewoon zorgen voor een actuele satelllitez.xml en je hebt blindscan nooit nodig.. Hooguit voor de hobbyisten die graag 'feedhunten' en continue het zwerk willen afstruinen. Een gewone of zelfs verwende TV kijker heeft er niet veel aan...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HD60 blindscan #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 11:23

Blindscan is gewoon een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende implementatie omdat er geen goede eenduidige API voor is. Elk merk rommelt maar wat aan en er zijn dan ook tich afleidingen nodig om het voor het hele groepje werkend te houden. OpenAtv is kampioen om zo iets met if box x then do y hacks te implementeren... wat ook de leveranciers niet echt ‘dwingt’ om tot een uniforme API te komen... wat heel heel jammer is, maar ik ben iemand van openpli dus ik krijg voor dit comment waarschijnlijk weer de volle laag!?
Daar bovenop zie ik geen enkel voordeel in blindscan, ik zal het nooit never gebruiken. Voor feeds is het eigenlijk te traag en als satellites.xml de transponders heeft gaat het scannen ook sneller. Bovendien doet bij mij Hans momenteel het scan werk (lol).
Ik wacht nog altijd op een spectrum analyzer achtige oplossing. Alleen met zo iets kan je snel transponders zien en vinden.

Edited by Frenske, 17 August 2019 - 11:50.
De minder nette tekst aangepast. ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD60 blindscan #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 August 2019 - 11:59

We moeten wel even loslaten wat wij willen, ik heb zelf ook niets met een blindscan maar dat wil niet zeggen dat het er niet in moet zitten.

In dit geval heeft de fabrikant zelf gekozen voor implementatie van de blindscan middels de BSP (welke zij zelf onderhouden), en staat dus los van de opmerking van Mimisiki dat, wij van OpenPLi, onze vingers niet willen branden aan een blindscan plugin.

 

Aangezien de plugin van de fabrikant zelf komt, mag je er misschien ook wel van uitgaan dat die dan ook hardwarematig is, zo niet hoor ik dat graag uit monde van de fabrikant, die is de enige die er echt iets over kan vinden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2019 - 12:41

Daar bovenop zie ik geen enkel voordeel in blindscan, ik zal het nooit never gebruiken. Voor feeds is het eigenlijk te traag en als satellites.xml de transponders heeft gaat het scannen ook sneller. Bovendien doet bij mij Hans momenteel het scan werk (lol).
Ik wacht nog altijd op een spectrum analyzer achtige oplossing. Alleen met zo iets kan je snel transponders zien en vinden.

Zucht daar gaan we weer, omdat jij het niet een voordeel vind en niet gebruikt moet het er dus niet inkomen, maakt mij verder niet uit hoor dan switch ik even via multiboot naar OpenAtv en plak die Blidscan resultaten weer in Pli.

Maar dat zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn, dat je dit niet doet voor iedere ontvanger die hardware blindscan van huis uit niet heeft dat kan ik begrijpen maar doe het dan voor de (HS) ontvangers die het wel aan board hebben. Je zal vast wel weer zeggen maar als we daar rekening mee moeten gaan houden, dan weet ik er nog wel een, niet iedere ontvanger heeft hardware transcoding aan board, maar voor de ontvangers die dat wel hebben is die ondersteuning er toch ook gewoon in pli?


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 12:58

Je hoeft helemaal niets te plakken of te multiboten daar hij het gewoon doet... tenminste alhiero

Edited by littlesat, 17 August 2019 - 12:59.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD60 blindscan #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2019 - 13:20

Je hoeft helemaal niets te plakken of te multiboten daar hij het gewoon doet... tenminste alhiero

Ja met een gewone sw blindscan, maar een hardware blindscan is vele malen sneller met OpenAtv.


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 13:40

Waar heb jij het eigenlijk over? Zover ik kan via de code doet alles het precies hetzelfde? Als ik iets mis dan wijs maar in de broncode waar het zit!
Huevos, Dima73 en Adhoik hebben onze blindscan plugin goed bijgehouden, o.a. Huevos doet dat ook voor OE-A, dus dan ook voor OpenATV. Maw het is zo ongeveer een pot nat.

https://github.com/O...n/src/plugin.py

Edited by littlesat, 17 August 2019 - 14:03.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD60 blindscan #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2019 - 18:11

Waar heb jij het eigenlijk over? Zover ik kan via de code doet alles het precies hetzelfde? Als ik iets mis dan wijs maar in de broncode waar het zit!
Huevos, Dima73 en Adhoik hebben onze blindscan plugin goed bijgehouden, o.a. Huevos doet dat ook voor OE-A, dus dan ook voor OpenATV. Maw het is zo ongeveer een pot nat.

https://github.com/O...n/src/plugin.py

Nou ook op mijn ET10K heb ik hem wel eens erin gehad, waardeloos hij vind soms het gros van de zenders niet, als hij tenminste niet een groen scherm geeft tijdens een search. :wacko:

En als ie zo goed werkt dan waarom dan niet standaard in de pli image zetten als ie toch hetzelfde is net als in OpenAtv. ;)

Onder openatv op mijn HD60 krijg ik een volledigere lijst dan met de pli plugin zoals ik al aangaf in een reactie aan Frenske.


Edited by Sagitarius, 17 August 2019 - 18:14.

73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 18:29

Dan wijs eens naar hoe openatv die zogenaamde hardware blindscan heeft aangekregen op GitHub? We zijn de beroerdste niet om dat hier ook aan te zetten... ik vind er in ieder geval totaal niets van terug in de bron op Oe-a...

Edited by littlesat, 17 August 2019 - 18:30.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HD60 blindscan #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2019 - 21:41

Dan wijs eens naar hoe openatv die zogenaamde hardware blindscan heeft aangekregen op GitHub? We zijn de beroerdste niet om dat hier ook aan te zetten... ik vind er in ieder geval totaal niets van terug in de bron op Oe-a...

Tja hoe zij dat doen, ik ben geen dev :rolleyes:  bij openatv werkt het iig prima, proefondervindelijk vastgesteld.

Als ik tijd heb zal ik die blindscan plugin weer eens installeren op de HD60 onder pli en een blindscan doen, en daarna met de blindscan van openatv, maar dat kan even duren want ik ga volgende week een paar dagen weg.


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 August 2019 - 21:42

Even voor de duidelijkheid, het betreft totaal geen pli plugin maar een olugin van de fabrikant zelf...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD60 blindscan #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2019 - 22:07

Even voor de duidelijkheid, het betreft totaal geen pli plugin maar een olugin van de fabrikant zelf...

Als dat zo is zou ik dezelfde blindscan zenders moeten krijgen bij pli en openatv met de HD60 ?

Ik dacht dat Littlesat zei:  ''Huevos, Dima73 en Adhoik hebben onze blindscan plugin goed bijgehouden, o.a. Huevos doet dat ook voor OE-A, dus dan ook voor OpenATV. Maw het is zo ongeveer een pot nat" dus wat is het nu jullie blindscan plugin of van Mutant ?


73's

PE1AQZ


Re: HD60 blindscan #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2019 - 22:25

Tja blijkbaar is het voor jouw ook niet duidelijk + zover ik lees is het ook lang geleden dat je getest hebt met openpli en dat het door omstandigheden ook langer kan duren. Dus we wachten maar ff af. Hier doet blindscan hef ‘gewoon’

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users