Jump to content


Photo

Oscam update 11539 via Openpli Software updaten?


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 23 August 2019 - 19:04

Beste Openpli 

 

Er is Oscam versie 11539 nieuwste update verschenen maar wordt er niet automatisch geupdated via Openpli software update? Ik heb 7.1 openpli ...

Ik probeer ipk oscam 11539 vinden maar vind er niet op google......

 

Ik heb Zgemma H9s...

 

 



Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 23 August 2019 - 19:44

Mag ik vragen wat de noodzaak is van deze versie?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 23 August 2019 - 20:52

Mag ik vragen wat de noodzaak is van deze versie?

Hogere versie is automatisch vergulde CW's uit de kaart en daar krijg je mooiere glimmende bitjes van en wordt het beeld beter, snap dat dan ;) ;)

 

Maar even zonder dollen, de wijzigingen zijn marginaal maar komen maandag vanzelf met de reguliere build mee (vooropgesteld dat de git versie up-to-date is)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 23 August 2019 - 21:34

De aanpassingen kun je via de timeline vinden. Vaak zijn de aanpassingen marginaal, de laatste updates eigenlijk alleen voor SKY DE (voor zover dat nog op OScam draait) en de ORF kaarten. Voor NL gebruik eigenlijk helemaal niet interessant..

Ik bouw de OScam zelf (gewoon omdat het kan)...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 23 August 2019 - 21:57

Als iemand aangeeft dat er echt een have to breaking ding in zit wat het award is het risico te lopen van iets wat stable is te ‘breken’,’dan zeg het... dan kan die herpint worden...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #6 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 23 August 2019 - 22:01


Mag ik vragen wat de noodzaak is van deze versie?

Hogere versie is automatisch vergulde CW's uit de kaart en daar krijg je mooiere glimmende bitjes van en wordt het beeld beter, snap dat dan ;) ;)

Maar even zonder dollen, de wijzigingen zijn marginaal maar komen maandag vanzelf met de reguliere build mee (vooropgesteld dat de git versie up-to-date is)
Tech Bedankt voor het antwoord dat het maandag zal worden geüpdated oscam? :-)

Maar ik heb een vraag, welke programmeertaal is geschreven op Oscam en Openpli? Alle twee python programmeertaal zeker toch?

Edited by Frenske, 24 August 2019 - 13:55.
Mede op verzoek van TS bepaalde passages verwijderd en het topic heropend.


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 24 August 2019 - 02:24

Maar ik heb een vraag, welke programmeertaal is geschreven op Oscam en Openpli?  Alle twee python programmeertaal zeker toch?

 

Oscam is een programma. OpenPLi is een firmware image, waarin een operating system (linux) en een applicatie (Enigma2) zitten.

 

Oscam en Linux zijn beide geschreven in C (en hier en daar wat C++). De backend van Enigma2 is ook C/C++, alleen de GUI, de gebruikersinterface, is geschreven in Python.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #8 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2019 - 04:40

 

Maar ik heb een vraag, welke programmeertaal is geschreven op Oscam en Openpli?  Alle twee python programmeertaal zeker toch?

 

Oscam is een programma. OpenPLi is een firmware image, waarin een operating system (linux) en een applicatie (Enigma2) zitten.

 

Oscam en Linux zijn beide geschreven in C (en hier en daar wat C++). De backend van Enigma2 is ook C/C++, alleen de GUI, de gebruikersinterface, is geschreven in Python.

 

Wow het is wel beetje doorelkaar dat programmeertalen en bestanden dit dat.... maar welke boeken of opleiding raad u aan om vanaf 0 te beginnen?

Maar een dom vraag waarom kan het niet alle bestanden in Python of C# programmeertaal kunnen programmeren? Als je alle dezelfde bestanden programmeertaal doet is het toch meer stabiel ofniet of dat maakt niks uit?



Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 24 August 2019 - 07:06

Oscam staat in de RC versies inderdaad gepinned, in develop staat die op AUTOREV dus komen alle wijzigingen vanzelf mee.

In tegenstelling tot wat ik eerder zei, zal de pinning inderdaad eerst aangepast moeten worden alvorens de nieuwere versie mee komt.

 

Als ik er vandaag aan toe kom kan ik misschien even een ipk voor je maken voor de zgemma.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #10 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2019 - 14:36

Oscam staat in de RC versies inderdaad gepinned, in develop staat die op AUTOREV dus komen alle wijzigingen vanzelf mee.

In tegenstelling tot wat ik eerder zei, zal de pinning inderdaad eerst aangepast moeten worden alvorens de nieuwere versie mee komt.

 

Als ik er vandaag aan toe kom kan ik misschien even een ipk voor je maken voor de zgemma.

Ja ik wil de nieuwste versie oscam vandaag de ipk bestand...



Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 24 August 2019 - 14:44

Maar een dom vraag waarom kan het niet alle bestanden in Python of C# programmeertaal kunnen programmeren? Als je alle dezelfde bestanden programmeertaal doet is het toch meer stabiel ofniet of dat maakt niks uit?

 

Domme vragen bestaan niet, slechts domme antwoorden ;).

 

C# is een Microsoft taal, dus dat is zo wie zo geen optie.

 

De primaire reden om voor C te kiezen is dat het veelal over realtime processing gaat, en dan wil je zo veel mogelijk controle hebben over het verwerkingsproces.

 

Ik heb in de pre-history (MS-DOS tijd) device drivers geschreven, en dat moest in assembler, omdat we effectief clock-cycli zaten te tellen. Een byte dat via een interrupt binnen kwam moest verwerkt zijn voordat de volgende byte kwam. Dit soort controle heb je niet bij hogere programmeertalen, en al zeker niet bij interpreter talen als Python, Ruby, Javascript of PHP. 

 

Voor de gebruikersinterface speelt dit minder, daar is flexibiliteit, een veel bredere groep van ontwikkelaars, en snelheid van programmeren en testen belangrijker.

 

En het zou me ook niet verbazen dat de oorsponkelijke keuze is gebaseerd op de skillset van de orignele Enigma2 ontwikkelaars...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 24 August 2019 - 14:56

ik wil de nieuwste versie oscam vandaag de ipk bestand...

 

Ik heb de pinning voor oscam en oscam-emu in 7.1-release aangepast, dus maandag is er een nieuwe versie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #13 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2019 - 15:26

ik wil de nieuwste versie oscam vandaag de ipk bestand...

 
Ik heb de pinning voor oscam en oscam-emu in 7.1-release aangepast, dus maandag is er een nieuwe versie.

Waarom zo laat ? Hoe sneller hoe beter toch?

Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 24 August 2019 - 15:33

Waarom zo laat ? Hoe sneller hoe beter toch?

 

Waarom? Release builds bouwen eens per week, in de nacht van zondag op maandag.

 

Leg eens uit waarom dat geen twee dagen wachten kan, maar waarom we een complete build manueel aan moeten slingeren en andere activiteiten op die server moeten stoppen, alleen omdat jij ongeduldig bent?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #15 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2019 - 15:38

Waarom zo laat ? Hoe sneller hoe beter toch?


Waarom? Release builds bouwen eens per week, in de nacht van zondag op maandag.

Leg eens uit waarom dat geen twee dagen wachten kan, maar waarom we een complete build manueel aan moeten slingeren en andere activiteiten op die server moeten stoppen, alleen omdat jij ongeduldig bent?
Haha sorry ik ben ongeduldig maar oke ik ben aan het leren waarom zo later dit dat enzo. :-)

Edited by Freak, 24 August 2019 - 15:39.


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 24 August 2019 - 20:56

Ik heb in elk geval al de ipk's voor je gemaakt, dan kan je vast aan de slag....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #17 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2019 - 21:00

Ik heb in elk geval al de ipk's voor je gemaakt, dan kan je vast aan de slag....

Hartelijk bedankt en hopelijk voor altijd updaten.. :thumbs-up: .  :)​ 



Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #18 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2019 - 21:21

En weet u ook een goeie of nieuwste oscam.provid en nog dergelijke?

 

 

Provid laat providers zien of kaartinformaties zien is dat juist?

die oscam.srvid en oscam.dvbapi wat dient dit voor?

 

en de rest weet ik niet wat dat dient voor als je dit kan allemaal uitleggen?



Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 24 August 2019 - 21:46

Die info moet je even op het streamboard bekijken, daar staan alle ins en outs.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam update 11539 via Openpli Software updaten? #20 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2019 - 04:56

Ik heb in elk geval al de ipk's voor je gemaakt, dan kan je vast aan de slag....

Sorry dat ik te nog vraagt of te veel vraagt maar hoe heb je IPK gemaakt? Ik wil zelf ook proberen......




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users