Jump to content


Photo

Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet?


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2019 - 05:53

Beste

 

Ik weet niet waarom IPTV te laat ontvangt dan de satelliet? Omdat IPTV vanuit satelliet haalt of streamt is dat wel zo?

 

Ik vind via rechtstreekse server IPTV echt een toekomst Want er gaat een hele snelle internet(via Glasvezel!)1000 Mbps(125mb/s) Download en Upload dezelfde snelheid aan het komen!!!

Ik hoop dat IPTV sneller ontvangt en beter dan de satelliet wordt...   :P  :D  :lol:

 

En Voordeel dat IPTV overal kan worden gekeken via Smartphone enz... En niet afhankelijk  van het weer bv regent of sneeuw geen beeld via satelliet enzo.....

Wat je alleen nodig heb is een echte Internet toekomst 5G  of Thuis Fibernet(via glasvezel) enz  :) .....

 

1000 Mbps kan tot 8 of tot 16K videobeeld!!! ofwel kan het nog meer weet iemand?  :P  :D

 

Nadeel satelliet is schotel kosten, LNB kosten, afhankelijk van het weer blablabla. helaas....  :D  :ph34r:  Maar sneller dan IPTV ontvangt is best raar.... Iemand die kan antwoorden? 

 

 

 

  

 

 

 

 



Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 24 August 2019 - 09:03

IPTV is niets anders dan het versturen van beeld via LAN. Ook deze signalen worden veelal van een satelliet ingevoerd voor distributie (stream-relay) en deels via de play-out centra van de (locale) provider. IPTV is dus ALTIJD trager dan een directe (satelliet) verbinding. Het signaal moet eerst vertaald worden naar IP paketten.
IPTV maakt ook heel gretig gebruik van Geo-blocking dus daar zit ook wel een uitdaging in. Voor de rest blijk je vooral geinteresseerd in het illegale deel (veel kijken voor weinig). Besef goed dat mede door jouw instelling de providers alles aan het dichttimmeren zijn!!
- gepairde kaarten
- CI+ module verplicht
- Geintegreerde kaarten

Om die reden zit o.a. Digitürk potdicht! Gepairde kaart en gesloten ontvangers. Met de huidige stand der techniek kun je gratis Digitürk 4K UHD gewoon vergeten.. Wil je het graag zien? Wees een vent en sluit een abo af..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 24 August 2019 - 10:50

Ik vind IPTV ruk, je zit vast aan de hardware- en grillen van de provider, in de toekomst zal het ook zo zijn dat de 'reclame onderbroken wordt door film-fragmenten', en die kan je dan niet doorspoelen want dat wordt dan weer lekker geblokkeerd aan de providerzijde want die heeft natuurlijk afspraken gemaakt met de commerciële omroepen. 

 

Let wel, ik heb het hier over de officiele IPTV, niet over die piraten die alle pakketten voor een appel en een ei aanbieden als IPTV.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 24 August 2019 - 11:32

Ook een punt: dit wordt nu vanuit Nederlands perspectief bekeken, een van de weinige landen waar op een paar landelijke stukjes na er bandbreedte zat is.

 

In veel landen is dat echter anders. Ik ben al tijden op zoek naar een andere woning, en keer op keer ketst het af omdat de internet connectiviteit niet verder komt dan ADSL snelheid (en dan vaak nog niet eens de volle snelheid), de laatste is vorige week afgeketst omdat mijn provider niet verder kwam dan 3Mbps/1Mbps...

 

Ga dan maar eens met IPTV aan de slag...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 27 August 2019 - 11:51

Ga dan ook niet in Engeland wonen :) dat land is veel te groot voor fatsoenlijke internetsnelheden. Alleen in de grote steden is het daar op maat. Woon je tussen Moorse en Marshes dan is het nog buizensnelheid en post via de lokale getrainde duif...

Edited by mimisiku, 27 August 2019 - 11:51.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 27 August 2019 - 12:29

Tja, en zo is het overal wat. Maar om nu te gaan verhuizen vanwege IPTV, dat gaat me wel weer wat te ver... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 September 2019 - 18:50

IPtv is ontzettende verspilling. Elke pixel van je beeld gaat een miljoen keer over internet. Via broadcast medium slechts één maal. Dat is voldoende.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 14 September 2019 - 16:41

IPtv is ontzettende verspilling. Elke pixel van je beeld gaat een miljoen keer over internet. Via broadcast medium slechts één maal. Dat is voldoende.

Tja, dat hoort nu eenmaal bij VOD, men wordt natuurlijk steeds veeleisender.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 14 September 2019 - 16:46

Het lijkt me wel wat, dat de mileu makkers deze industrie eens onder druk zetten wegens enorme vervuiling (verspilling van electiciteit, grotendeels van fossiele brandstof afkomstig). ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 September 2019 - 17:42

Zo'n overheidscampagne waarbij ze dan laten zien dat iemand Netflix en Videoland weg doet en dan de slogan erbij "een beter milieu begint bij jezelf". Zoiets bedoel je ? Ik zie dat echter niet gebeuren....



Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 19 September 2019 - 09:15

Het lijkt me wel wat, dat de mileu makkers deze industrie eens onder druk zetten wegens enorme vervuiling (verspilling van electiciteit, grotendeels van fossiele brandstof afkomstig). ;)

Ai, stikstof.....weer een project wat 'on hold' gezet kan worden ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 September 2019 - 17:35

Ik weet niet in hoeverre het echt milieu-ellende veroorzaakt, maar de calvinist in mij blijft het onnodige verspilling vinden. Let wel het woordje "onnodig" ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #13 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,441 posts

+43
Good

Posted 20 September 2019 - 19:58

Wat een geleuter...


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Toekomst satelliet of IPTV maar waarom IPTV telaat dan Satelliet? #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 21 September 2019 - 07:05

Wat een geleuter...

Je hebt helemaal gelijk :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users