Springen naar inhoud


Foto

Kleur fallbacktuner in Timer lijst


  • Please log in to reply
Er zijn 6 reacties in dit onderwerp

#1 johnny0705

  • Senior Member
  • 244 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 2 september 2019 - 18:09

In de Timer lijst word de fallbacktimer weergegeven door de zender in een andere kleur weer te geven, dit valt voor de vrouw te weinig op.

Is het mogelijk om dat voor de gehele Timer entry te doen of hoe kan ik dat zelf doen en hoe dan een update/Flash te over leven.


Gr. Jan

VU-Ultimo 4K + Zgemma 7Hs OpenPli 8.0


Re: Kleur fallbacktuner in Timer lijst #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14635 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 2 september 2019 - 18:49

De fallback funktie wordt pas gebruikt als er geen tuner meer vrij is op het apparaat waar je opkijkt, zo is een timer dus niet altijd een opname via fallback, enigma2 kan niet weten of je op het moment van de timer-start, alle beschikbare tuners bezet zijn, dus is dit ook niet weer te geven door op voorhand een kleur te gebruiken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kleur fallbacktuner in Timer lijst #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 2 september 2019 - 19:22

Ik denk dat het gaat om timers van de fallback receiver, not om opnames van de fallback tuner.

 

Die (remote) timers staan in de standaard skin in geel ipv wit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kleur fallbacktuner in Timer lijst #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14635 berichten

+459
Excellent

Geplaatst op 2 september 2019 - 19:24

Ik denk dat het gaat om timers van de fallback receiver, not om opnames van de fallback tuner.

 

 

Ah, okee, dat was mij niet helemaal duidelijk :)

 

In dat geval is dit inderdaad het geval.

Die (remote) timers staan in de standaard skin in geel ipv wit.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kleur fallbacktuner in Timer lijst #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68584 berichten

+1738
Excellent

Geplaatst op 2 september 2019 - 19:33

Kun je een user skin maken waarin je die kleur kunt aanpassen? Skins is niet mijn area of expertise...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kleur fallbacktuner in Timer lijst #6 johnny0705

  • Senior Member
  • 244 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 5 september 2019 - 08:03

Ik denk dat het gaat om timers van de fallback receiver, not om opnames van de fallback tuner.

Die (remote) timers staan in de standaard skin in geel ipv wit.

Inderdaad dat bedoelde ik, het is alleen de zender naam die deze kleur heeft een niet de hele Timer entry en dat valt bijna niet op.
Ik voorheen wel eens met user skin aanpassingen gemaakt dus dat kan ik eens zoeken.

Gr. Jan

VU-Ultimo 4K + Zgemma 7Hs OpenPli 8.0


Re: Kleur fallbacktuner in Timer lijst #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 5 september 2019 - 08:48

Even hierop inhakend, ook de zendernamen in de zenderlijst van falback zenders zelf zijn nogal slecht zichtbaar een soort grijs, terwijl de ''gewone'' zenders die via de ontvanger zelf gaan in het wit zijn.

Als de fallback zenders b.v. geel zouden zijn is dat volgens mij veel duidelijker, bij grijs denk je dat die zenders er niet zijn net als bij het Satellieten overzicht alsof je geen diseqc instelling hebt ingesteld voor een bepaalde satelliet dan zijn de zenders ook grijs.

Hieronder een screenshot van mijn HD60 als voorbeeld waar geen dvb-c kabeltuner inzit maar via falback toch Ziggo zenders van mijn ET10K bekijk, de satellietzenders via de HD60 zijn wit

 

Bijlage  falback kleur.jpg   147,17K   1 Aantal bijlagen


73's

PE1AQZ



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers