Jump to content


Photo

verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#1 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2019 - 13:00

Na overschakeling van een Humax ontvanger naar de VU+ mis ik ineens allerlei radiozenders op de kabel (Rekam/Caiway) zoals bv Radio10, Radio Veronica, Qmusic..

Ik heb een kabelscan uitgevoerd en nog een uitgebreide automatische scan op kabeltuner A, maar deze zenders ontvang ik niet meer?? Waar kan dat aan liggen?

 

Misschien moet ik maar eens op zoek gaan naar internetzenders.....welke plugin heb je daar precies voor nodig? Is de geluidkwaliteit van internetzenders eigenlijk beter dan via de kabel?



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 September 2019 - 16:54

Heb je al ontdekt dat Radio en TV zenders in aparte lijsten staan, en je een TV en Radio knop op de AB hebt om daar tussen te wisselen? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #3 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2019 - 18:07

Heb je al ontdekt dat Radio en TV zenders in aparte lijsten staan, en je een TV en Radio knop op de AB hebt om daar tussen te wisselen? ;)


Ja zover was ik al....

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 September 2019 - 20:15

En staan ze daar niet (kanaal lijst openen, rode knop voor alle zenders)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #5 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2019 - 21:11

nee daar staan ze niet.....niet allemaal in iedet geval..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 6 September 2019 - 21:19

en als je in de lijst zit even op blauw drukken (andere boeketten)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #7 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2019 - 21:25

qmusic bv staat wel in de lijst maar geeft geen signaal als je m opent ?Attached File  20190906_222205.jpg   52.07KB   8 downloads

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 September 2019 - 21:26

Smartcard issue? Of zijn die dingen FTA op de kabel?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #9 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2019 - 21:27

en als je in de lijst zit even op blauw drukken (andere boeketten)

dat helpt ook niet..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #10 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2019 - 21:28

Smartcard issue? Of zijn die dingen FTA op de kabel?

ik heb geen smartcard...gebruik alleen het basis pakket

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 September 2019 - 21:49

Een basis aansluiting heeft toch ook een smartcard? Irdeto of Nagra kaart. Er is toch ook een Humax geleverd...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 September 2019 - 21:56

Dat dacht ik ook, vandaar dat ik er naar vraag. Het leek me stug dat deze zenders FTA zijn?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #13 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 7 September 2019 - 07:08

wat is FTA?
Voor Rekam televisie en ook bv Caiway heb je geen smartcard nodig voor het basispakket. Voor meer zenders en andere aanvullende pakketen wel.
Met mijn vorige Humax ontvangers ging dat prima.
Ik ontvang nu alle basis tv zenders prima.
Maar toch heel vreemd dat ik nu een paar standaard radiozenders als Radio10 en Qmusic mis??
Ik heb zowel de frequenties van Rekam en Caiway ingevoerd....maakt allemaal niet uit ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 7 September 2019 - 07:33

FTA betekent Free to Air oftewel vrij te ontvangen.
Misschien heb je een probleem met het signaalwaarde in het algemeen. Onlangs heb ik een soortgelijk probleem ervaren waarbij die persoon met een scan slechts 80 van de normaal 345 zenders ontving. Op de meeste zenders waar hij wél beeld had was het signaal bijna 95% maar ernstig verstoord. Uiteindelijk bleek dat hij de coax direct vanaf de enkelvoudige aansluiting (GOP) direct in de box aangesloten had. Vervolgens toch maar een normale antennedoos er tussen gezet en alles perfect.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 September 2019 - 07:45

Het kan inderdaad zo zijn dat een aantal frequenties niet ingescanned worden door oversturing van de tuner, of dat juist het signaal iets aan de lage kant is.

De Humax heeft tuners aan boord die daar minder gevoelig voor zijn dan een enigma2 receiver.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #16 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 7 September 2019 - 09:56

volgend jaar hoop ik glasvezel te krijgen in Gouda....dat zou wellicht een verbetering van het signaal geven..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #17 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 7 September 2019 - 10:01

...een satelliet schotel lijkt me nog beter/leuker, maar ik zit bij een VVE en mag niets aan de muur schroeven. Verder heb ik niet echt vrij zicht op het ZW (bomen ertussen). Dat schijnt nodig te zijn voor een goede ontvangst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 September 2019 - 10:47

volgend jaar hoop ik glasvezel te krijgen in Gouda....dat zou wellicht een verbetering van het signaal geven..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Als op dat glas een DVB-C signaal beschikbaar wordt gesteld, zou je er misschien iets mee kunnen doen maar ga er maar van uit dat er alleen IPTV achtige zaken op worden aangeboden, dan heb je niets aan de enigma2 receiver :(

Ik heb ook wat issues gehad met de VvE en heb nu zelf twee schotels staan,

een Selfsat (groot model) op een motor en een vaste schotel met 4 posities welke via een JESS switch (unicable) het huis in komt, ik heb gebruik gemaakt van een gat in de regelgeving van de VvE, daar stond dat men niets aan de gevel mag monteren en werd de schotel niet expliciet vermeldt.

 

In het kort komt het erop nee dat ik de zaak aan de staalconstructie van de noodtrappen geklemd heb en dus geen aanpassingen hoeven maken aan de constructie/buitengevel, in een VvE ledenvergadering heb ik toestemming gevraagd en die is goedgekeurd :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 September 2019 - 12:37

Een basis aansluiting heeft toch ook een smartcard? Irdeto of Nagra kaart. Er is toch ook een Humax geleverd...

Nee hoor je kunt ook kiezen voor 40 ongecodeerde fta zenders (netwerk id 4444) ik heb dat hier een tijdje gehad met mijn Humax 5200, maar dan heb je alleen de 3 po in hd en Ziggo Sport in hd, qmusic zou gewoon moeten werken omdat ie ongecodeerd is. ;)

https://www.ziggo.nl...overzicht/radio

 

Sorry niet gezien dat het om caiway gaat


Edited by Sagitarius, 7 September 2019 - 12:41.

73's

PE1AQZ


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 7 September 2019 - 13:51

Ik heb het in het verleden ook met een U klem opgelost, aan de railing van het balkon. Ik heb nu een tegelvoet op het balkon staan, hoef je ook geen gaten voor te boren. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users