Jump to content


Photo

VU+ DUO voeding?


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2019 - 11:39

Hoi allemaal,

 

Weet iemand waar ik een vervangende voeding voor de VU+ DUO kan kopen?

Zou de voeding graag eerst testen.

 

Het liefst in de buurt van Deventer (of provincie Overijssel).

 

Groeten Matthijs



Re: VU+ DUO voeding? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 20 September 2019 - 11:52

De vraag is of de bedrijven die hem eerder nog verkochten deze überhaupt nog op voorraad hebben. Het bekende probleem zat overigens niet in de voeding maar op het CPU.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ DUO voeding? #3 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 20 September 2019 - 12:01

Heb je de voeding van je Duo überhaupt al nagemeten? Het klinkt een beetje alsof je nu het wilde weg om een nieuwe voeding aan het roepen bent.

Re: VU+ DUO voeding? #4 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2019 - 22:13

Ik heb de voeding doorgemeten en onbelast blijkt dat de spanningswaarden absoluut niet overeenkomen met de specifacties. Dat is de reden dat ik zoek naar een vervangende voeding. 



Re: VU+ DUO voeding? #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 21 September 2019 - 06:53

Ik heb wel een voeding maar er zit nog een (werkende) VuDuo omheen ;) maar die mag ook wel weg om wat ruimte in de kast te krijgen, mocht je interesse hebben hoor ik het wel.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ DUO voeding? #6 MatthijsNL

  • Senior Member
  • 161 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2019 - 09:01

stuur je me een PM?



Re: VU+ DUO voeding? #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 September 2019 - 10:28

Ik heb de voeding doorgemeten en onbelast blijkt dat de spanningswaarden absoluut niet overeenkomen met de specifacties. Dat is de reden dat ik zoek naar een vervangende voeding. 

Die moet je ook niet onbelast meten, het is een geschakelde voeding die moet je juist onder belasting meten, dus in de ontvanger zelf. ;)


73's

PE1AQZ


Re: VU+ DUO voeding? #8 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 21 September 2019 - 12:24

Ik heb de voeding doorgemeten en onbelast blijkt dat de spanningswaarden absoluut niet overeenkomen met de specifacties. Dat is de reden dat ik zoek naar een vervangende voeding.


ALs je niet meldt wat je gemeten hebt kunnen we ook niet adviseren over waar je de fout moet zoeken. De hele voeding vervangen is waarschijnlijk geen optie meer, omdat ze niet meer te koop zijn.

Re: VU+ DUO voeding? #9 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 21 September 2019 - 12:28

Die moet je ook niet onbelast meten, het is een geschakelde voeding die moet je juist onder belasting meten, dus in de ontvanger zelf. ;)


Het is vooral een intelligente voeding, die pas spanning afgeeft zodra de frontprocessor daar groen licht voor geeft. Zonder frontprocessor kun je alleen de standbyspanning zien.

Re: VU+ DUO voeding? #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 September 2019 - 17:31

 

Die moet je ook niet onbelast meten, het is een geschakelde voeding die moet je juist onder belasting meten, dus in de ontvanger zelf. ;)


Het is vooral een intelligente voeding, die pas spanning afgeeft zodra de frontprocessor daar groen licht voor geeft. Zonder frontprocessor kun je alleen de standbyspanning zien.

 

Zo intelligent is dit niet hoor en zeker niet een voeding van in een ordinaire sat ontvanger van 100 in een dozijn, vaak zit er alleen een nul last detectie op.


73's

PE1AQZ


Re: VU+ DUO voeding? #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 September 2019 - 19:07

De kans dat de externe voeding stuk is, is niet zo groot. Kans is veel groter dat er een regulator of periferie daarvan op het moederbord stuk is.

 

Bijna alle satellietontvangers (durf geen uitspraak te doen over DUO, die heb ik nooit van dichtbij gezien) hebben een super-standaard schakelende voeding van 12 volt, alleen het vermogen zit wel eens wat verschil in. Heel simpel te vervangen.

 

Om een schakelende voeding fatsoenlijk te meten heb je een (zeer) kleine belasting nodig. Meestal zit er in de voeding al een kleine weerstand (hoge waarde) als kunstmatige belasting, om te voorkomen dat de elco's eindeloos opgeladen blijven nadat de stekker is getrokken. Dat is meestal voldoende om de voeding ook zonder belasting te laten starten. En dan kun je 'm gewoon meten en dan hoort er vrij precies 12 volt uit te komen. Als het lager is, is het sowieso foute boel. Als het hoger is, dan is de voeding stuk of heb je stiekem een transformatorvoeding te pakken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ DUO voeding? #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 21 September 2019 - 19:23

De vu+duo van 2010 of zo die had toch een interne voeding en geen externe? Was dat niet de box van dat elco probleem?

Edited by littlesat, 21 September 2019 - 19:23.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ DUO voeding? #13 CescoAiel

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 21 September 2019 - 19:53

De vu+duo van 2010 of zo die had toch een interne voeding en geen externe? Was dat niet de box van dat elco probleem?

Yup, heb er 2 weken geleden 4(!) in de witgoed container van de gemeente geflikkerd, en kwam er gister nog een tegen! Waren geen van allen meer aan de praat te krijgen, ondanks elco vervanging, etc.


-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2 (dead-ish), 1x ET-9000 (unused and not updated for ages)

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

 


Re: VU+ DUO voeding? #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 September 2019 - 08:44

De vu+duo van 2010 of zo die had toch een interne voeding en geen externe? Was dat niet de box van dat elco probleem?

Oh ja dan is het wat lastiger inderdaad. Die voedingen hebben meestal meerdere uit- (en zelfs in-)gangen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ DUO voeding? #15 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2019 - 15:36

Op de interne voedingen van de oude Duo's gaan ook een aantal elco's kapot.

Heb er hier ook 2 gehad waarvan de voeding zelf kapot was, dit merk je als je alleen een rode led hebt en je de hardeschijf niet meer aan hoort gaan.

Bij beide ontvangers stonden de elco's op de voeding bol, en heb er meteen een heel aantal vervangen.

Voeding werkte daarna weer probleemloos, Duo startte weer netjes op.



Re: VU+ DUO voeding? #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 24 September 2019 - 19:27

stuur je me een PM?

Het is intussen drie dagen geleden dat ik dat heb gedaan, heb je die misschien niet gezien?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ DUO voeding? #17 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 13 October 2019 - 11:14

Misschien niet meer nodig maar gisteren las ik op marktplaats een advertentie waar een vu+ duo werd aangeboden voor 20 euro. Vermeld werd het overbekende rode led probleem dus waarschijnlijk is de voeding nog wel bruikbaar. Op marktplaats even in de zoekbalk vu+ duo intypen en er komt zat tevoorschijn. Mvg.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users