Springen naar inhoud


Foto

Box niet in deep standby na einde opname

VU+ Uno 4K SE

  • Please log in to reply
Er zijn 11 reacties in dit onderwerp

#1 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 21 september 2019 - 19:09

Ik schakel mijn VU+ Uno 's nachts altijd helemaal uit, dat wil zeggen in deep standby ("volledig uitschakelen").

Nu was het zo dat als mijn vorige box, een ET9500, wilde uitschakelen en er nog een opname liep, pas daarna automatisch in deep standby ging.

 

Met het aanschaffen van een nieuwe box, een VU+ Uno 4K SE, lijkt dit niet meer te werken. Ik kan de box handmatig helemaal uitschakelen, maar als er een opname loopt dan staat ie de volgende dag gewoon nog in standby. Op zich geen ramp, ware het niet dat ik een spanningslof schakel aan de hand van de stroom die de box trekt. In gewoon standby loopt er zoveel stroom dat de contactslof niet uitschakeld en daarmee mijn TV en audio installatie ook niet uitschakeld. Vandaar dat ik de box graag in deep standby zet.

 

Met het aanschaffen van de nieuwe box heb ik meteen PLi-versie7.1 geflashed. Op de ET9000 heeft versie 7 nooit gedraaid. alleen tot versie 6.x. Kan het daaraan liggen? Ik heb me rot gezocht in de menu's, maar ik zie niks verkeerds.


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Box niet in deep standby na einde opname #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56257 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 21 september 2019 - 19:26

Is in 7.2 opgelost zover ik weet...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Box niet in deep standby na einde opname #3 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 21 september 2019 - 20:44

Ah.. Bedankt. Een bekende bug dus?
7.2 is nog niet als stable versie beschikbaar...

Veranderd door Zwelgje, 21 september 2019 - 20:44

Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Box niet in deep standby na einde opname #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1736
Excellent

Geplaatst op 21 september 2019 - 20:45

7.2 is nog niet als stable versie beschikbaar...

 

Is onderweg... Ik verwacht de 7.2-release-candidate voor het einde van de maand.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box niet in deep standby na einde opname #5 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 21 september 2019 - 20:47

Bedankt! Ik wacht het even af.

Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Box niet in deep standby na einde opname #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56257 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 21 september 2019 - 21:24

Het probleem is daf als een opname eindigd dat de file op een of andere manier open blijft. Als je eea al instead dat hij op het einde de volgende afspeeld of naar tv teruggaat of zo dan heb je ook al met 7.1 een work-a-round.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Box niet in deep standby na einde opname #7 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 21 september 2019 - 22:33

De huidige instelling bij "Actie bij het einde van de opname" is "Terug naar de opnamelijst".

 

Ik heb hier de volgende opties:

1) Terug naar de opnamelijst (huidige instelling)

2) Terug naar de laatste zender

3) Pauzeer afspelen aan het einde (vreemde keuze: het gaat hier toch over opnemen? niet afspelen?)

4) Speel volgende (terug naar lijst)

5) Speel volgende (terug naar live TV)

6) Continu afspelen (lus)

7) Herhaal

8) Vraag de gebruiker

 

Ik zal optie 2 eens selecteren. Eens kijken of dat werkt.

 

Even los van de verwarrende termen (opname v. afspelen), wat is het verschil tussen optie 2 en optie 5?

Het is mij niet helemaal helder.

EDIT: Ik herinner me toch dat versie 6 een keuze had om na een opname in deep standby te gaan. Die zie ik nu niet meer. Of zit ik er nu helemaal naast?


Veranderd door Zwelgje, 21 september 2019 - 22:35

Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Box niet in deep standby na einde opname #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56257 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 22 september 2019 - 07:06

Na opname in deepstandby heeft er nooit bijgezetenz

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Box niet in deep standby na einde opname #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1736
Excellent

Geplaatst op 27 september 2019 - 22:06

3) Pauzeer afspelen aan het einde (vreemde keuze: het gaat hier toch over opnemen? niet afspelen?)

 

Even los van de verwarrende termen (opname v. afspelen), wat is het verschil tussen optie 2 en optie 5?

Het is mij niet helemaal helder.

 

Dat is me duidelijk. ;)

 

Het gaat hier over de lijst van media bestanden, en het afspelen daarvan. Het heeft niks met opnemen te maken.

 

Geen idee waarom er in het Nederlands "opnamelijst" gebruikt wordt, want er kunnen allerlei soorten media bestanden in staan, en worden afgespeeld. In het Engels heet het "Movie list" (ook niet de lading dekkend, geef ik onmiddelijk toe. ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box niet in deep standby na einde opname #10 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 27 september 2019 - 22:14

Aha. Dat verklaard de tegenstrijdigheid in de menukaart en de uitleg, links op het scherm.
Dan heeft het geen zin om hier verder mee te gaan spelen.

Ik vraag me dan toch af wat er verschillend is ten opzichte van mijn oude ET9500. Die schakelde netjes helemaal uit na een opname als je box tijdens een opname in stand-by zette.

Vanavond rc7.2 geïnstalleerd. Misschien dat dat iets oplevert.

Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Box niet in deep standby na einde opname #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 27 september 2019 - 23:07

De verwarring ontstaat omdat het eigenlijk ‘Actie bij het einde van de weergave of film’ zou moeten zijn. Tsja, als je in een PO file honderden zinnen en termen moet vertalen dan gaat er weleens iets mis. Ik kom zelf ook nog geregeld fouten tegen die ik zelf gemaakt heb en corrigeer deze dan gelijk. Overigens geeft de uitleg links exact weer wat er bedoeld wordt.

Sowieso zullen er nog steeds vertalingen tussen zitten die discutabel zijn. Het staat eenieder dan ook vrij om verbeteringen aan te leveren of om ons erop te wijzen wat niet (helemaal) juist is. Dit kan via translators@openpli.org. Houdt er overigens wel rekening mee dat sommige vertalingen niet in de enigma2.mo zitten maar vanuit een specifieke plugin komen.

Bijgevoegde Bestanden


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Box niet in deep standby na einde opname #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1736
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 14:20

Ik vraag me dan toch af wat er verschillend is ten opzichte van mijn oude ET9500. Die schakelde netjes helemaal uit na een opname als je box tijdens een opname in stand-by zette.

 

Wat de box doet na het einde van een timer opname is gedefinieerd in de timer. Ik heb dat altijd gewoon standaard staan (als in: ik pas dat nooit aan), en heb nooit dat mijn box na een opname aan staat...

 

Ik kijk quasi nooit live, er lopen altijd wel een paar opnames waartussen de box in- en uit standby gaat.

 

edit: nog even in de code gekeken, de box gaat standaard ("auto" setting) na een opname terug in standby als dit expliciet in de timer staat, of als de box in standby stond op het moment dat de timer startte.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: VU+ Uno 4K SE

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers