Springen naar inhoud


Foto

Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC


  • Please log in to reply
Er zijn 147 reacties in dit onderwerp

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 28 september 2019 - 01:02

Afgelopen dinsdag weer eens na lange tijd op het OpenPli board gekeken, toevallig zag ik de nieuwe 7.2RC release.

Nieuwsgierig naar de veranderingen/verbeteringen binnen OpenPli deze nieuwe 7.2RC snel getest in verschillende ontvangers

 

Conclusie, enkel wat cosmetische aanpassingen waarbij de oude werkende Cifs-Mounts het binnen de 7.2RC versie nu plots laten afweten.

Gelukkig werken de NFS-mounts nog wel als vanouds. 

 

Hierbij de vraag, wat is er veranderd en/of vergeten met als resultaat dat de Cifs-mounts welke benoemd in automounts.xml niet meer

bereikbaar zijn in versie 7.2RC ?



Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #2 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 28 september 2019 - 05:40

#HPPLi, dit is bij mij ook het geval. De nfs zijn er nog wel maar de cifs zijn verdwenen. Opnieuw mounten helpt ook niet. Hier ergens in een ander topic van mij staat een heel lang verhaal over een box met een niet meer werkende hdmi-cec functie. Nu had ik het slimme idee opgevat om op die box de rc 7.2 te flashen om uit te proberen of misschien de hdmi-cec spontaan weer zou gaan werken maar wat helaas niet het geval was maar dat terzijde. In mijn netwerk zitten drie enigma2 boxen en een nas met vier hoofdmappen. Die nas is denk ik een ouder apparaat want nfs werkt niet hierop. Cifs wel vandaar dat ik een paar nfs heb en een paar cifs. En wat jij net al vertelde merkte ik hier bij mij ook. Het is natuurlijk een trail versie dus het zal vanzelf wel goedkomen. Mvg.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56260 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 07:10

Juist de cifs mounts zouden het nu beter moeten doen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #4 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 28 september 2019 - 08:01

#littlesat, wat bedoel je met nu? Is nu sinds de rc 7.2 is uitgekomen of is nu zeg maar vandaag dmv een nieuwe update ofzo. Bij is sinds ik rc 7.2 heb geflashd de cifs niet meer zichtbaar in de mountlijst. Opnieuw zoeken geeft ook geen resultaat.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #5 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 28 september 2019 - 08:17

Ik zit te liegen. Ze staan wel in de lijst maar met een rood kruisje, wanneer ik daarop klik en activeer enzo staat er ogenblikje, mount wordt geactiveerd, dan komt mount is geactiveerd maar het rode kruisje wordt niet groen. Hij blijft rood.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 09:02

@Youto.
Zou de oorzaak van jouw falende Cifs mount mogelijkerwijs aan jou als gebruiker kunnen liggen? Wellicht, omdat jij een minder kennisniveau hebt, krijg jij het niet (meer) voor elkaar om de Cifs mount voor elkaar te krijgen? Overigens is mijn eigen kennisniveau ook niet van een ontwikkelaar maar meer van een ervaren gebruiker dus voel je vooral niet aangevallen.
Ik heb hier een Qnap NAS in gebruik die eerder inderdaad niet (meer) goed werkte met Cifs. Vervolgens heb ik dit gemeld en is dit direct opgepakt en gefixt. Gebruik jij nu de laatste versie van de RC? Die van de 27e.
In sommige situaties is het verstandig om eens te testen of de mount wél lukt met een verse installatie van de image en als dat wél goed gaat om daarna de gemaakte backup te restoren. Een backup is overigens ook niet zaligmakend hoewel ik daar doirgaans ook blindelings op vertrouw. Gisteren ging het dagelijkse flashen met restoren van de backup hier ‘onderuit’ op mijn dagelijks gebruikte box a.g.v. onbekende redenen. Aangezien ik daar nogal wat uitgebreide instellingen + hoeveelheid plugins geactiveerd heb had ik niet echt de behoefte om deze box vers in te richten. Uiteindelijk heb ik daar tóch maar voor gekozen om niets te restoren, de wizard over te slaan en vervolgens de inhoud van de map /etc/enigma2/, waar vrijwel alle instellingen in staan (geen plugins), handmatig in de verse image te plaatsen. Dit moet gebeuren terwijl enigma niet actief is (init 4). Daarna enigma weer opstarten met init 3. Vervolgens liep mijn box gelukkig weer met de bekende instellingen, mounts, (auto)timers etc. Daarna weer ‘even’ alle plugins geïnstalleerd en ik was weer ‘back in business’.

Ik heb overigens, voordat ik dit noodscenario gebruikt heb, eerst nogal wat energie gestopt in het steeds opnieuw flashen van de image die vervolgens keer op keer vastliep met een ongebruikelijk GSOD en een bijzonder crashlog waar nauwelijks informatie in stond. Wel veel rubbish. Helaas bleek daar geen oplossing noch een heldere oorzaak uit te komen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56260 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 09:57

En vergeet niet het is een rc...
Dus als je duideljjk meld WAT er precies niet meer werkt zodat het WAAROM ontdekt kan worden kan dat met release opgelost worden en/of uitgelegd worden hoe je het wel weer aan de gang kunt krijgen. Er is wat door Windows veranderd waardoor aanpassingen nodig waren omdat het anders niet meer met de laatste update van Windows
10 kan werken zover ik begrepen heb... dus het kan zijn dat je wel eens handmatig een config mag aanpassen

Veranderd door littlesat, 28 september 2019 - 10:01

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #8 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 28 september 2019 - 12:04

Ik heb hier een Qnap NAS in gebruik die eerder inderdaad niet (meer) goed werkte met Cifs. Vervolgens heb ik dit gemeld en is dit direct opgepakt en gefixt. Gebruik jij nu de laatste versie van de RC? Die van de 27e.
In sommige situaties is het verstandig om eens te testen of de mount wél lukt met een verse installatie van de image en als dat wél goed gaat om daarna de gemaakte backup te restoren. Een backup is overigens ook niet zaligmakend hoewel ik daar doirgaans ook blindelings op vertrouw. Gisteren ging het dagelijkse flashen met restoren van de backup hier ‘onderuit’ op mijn dagelijks gebruikte box a.g.v. onbekende redenen. Aangezien ik daar nogal wat uitgebreide instellingen + hoeveelheid plugins geactiveerd heb had ik niet echt de behoefte om deze box vers in te richten. Uiteindelijk heb ik daar tóch maar voor gekozen om niets te restoren, de wizard over te slaan en vervolgens de inhoud van de map /etc/enigma2/, waar vrijwel alle instellingen in staan (geen plugins), handmatig in de verse image te plaatsen. Dit moet gebeuren terwijl enigma niet actief is (init 4). Daarna enigma weer opstarten met init 3. Vervolgens liep mijn box gelukkig weer met de bekende instellingen, mounts, (auto)timers etc. Daarna weer ‘even’ alle plugins geïnstalleerd en ik was weer ‘back in business’.

Ik heb overigens, voordat ik dit noodscenario gebruikt heb, eerst nogal wat energie gestopt in het steeds opnieuw flashen van de image die vervolgens keer op keer vastliep met een ongebruikelijk GSOD en een bijzonder crashlog waar nauwelijks informatie in stond. Wel veel rubbish. Helaas bleek daar geen oplossing noch een heldere oorzaak uit te komen.

 

Duidelijk, m.a.w. kunnen wij hieruit concluderen dat momenteel de backup-functie binnen OPenPli7.2 onvoldoende zijn werk doet en een verse flash noodzakelijk indien je gebruik maakt van Cifs-mounts (maar ook sommige Plug-ins worden overgeslagen en/of fout gaan) ?

 

Ik heb steeds de laatste update 7.2RC m.b.v. de backup (!) geinstalleerd op een VU+Duo2, een Vu+Duo4K en een Vu+Uno4K en in alle gevallen raak ik mijn Cifs-mountings kwijt en een aantal plug-ins zoals o.a. het weer.

 

De twee conclusies combinerend, dus geen werkende cifs-mounts en de falende backup functie binnen OpenPli waarbij alles kan worden opgelost d.m.v. het (vers/schoon) flashen van de box en het "handmatig" terugzetten van settings en plug-ins, geeft aan dat de Backup niet solide (meer) functioneert in OpenPli7.2RC.


Veranderd door HPPli, 28 september 2019 - 12:07


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56260 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 12:33

Onzin... misschien mag je gewoon naar de restore alleen ff wat speciale ‘ciffs’ Mounts opnieuw doen.
De rest zal gewoon blijven werken dus er hoeft helemaal niets van scratch.
Maar we hebben geen glazen bol. Wat is nu precies het probleem.
Welke config? Enz...
Werkt niet is zo vaag daar kan niemand iets mee

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #10 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 28 september 2019 - 12:49

1) Onzin... misschien mag je gewoon naar de restore alleen ff wat speciale ‘ciffs’ Mounts opnieuw doen.
2) De rest zal gewoon blijven werken dus er hoeft helemaal niets van scratch.
3) Maar we hebben geen glazen bol. Wat is nu precies het probleem.
4) Welke config? Enz...
5) Werkt niet is zo vaag daar kan niemand iets mee

 

1) Een paar keer de Cifs-mounts opnieuw geprobeerd te installeren binnen de nieuwe 7.2RC, geen resultaat. Dezelfde Cifs-settings werken prima in 7.1

2) De rest werkt helemaal niet 100%, er ontbreken plug-ins (o.a. het weer) en lees ook eens het bericht van je collega Frans (post 6).

3) Ik heb ook geen glazen bol :P Lees eens post 1 (3e alinea) en post 8 (2e alinea).

4) De goed werkende Cifs-mount configs in automounts uit OpenPli7.1 werken niet meer in de nieuwe OpenPli7.2RC

5) Vaag is het toch niet, van de werkende NFS en Cifs-mounts in automounts blijven enkel de NFS-mounts over in 7.2RC en vallen de Cifs-mounts uit.


Veranderd door HPPli, 28 september 2019 - 12:51


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 12:50


Duidelijk, m.a.w. kunnen wij hieruit concluderen dat momenteel de backup-functie binnen OPenPli7.2 onvoldoende zijn werk doet en een verse flash noodzakelijk indien je gebruik maakt van Cifs-mounts (maar ook sommige Plug-ins worden overgeslagen en/of fout gaan) ?

 

Ik heb steeds de laatste update 7.2RC m.b.v. de backup (!) geinstalleerd op een VU+Duo2, een Vu+Duo4K en een Vu+Uno4K en in alle gevallen raak ik mijn Cifs-mountings kwijt en een aantal plug-ins zoals o.a. het weer.

 

De twee conclusies combinerend, dus geen werkende cifs-mounts en de falende backup functie binnen OpenPli waarbij alles kan worden opgelost d.m.v. het (vers/schoon) flashen van de box en het "handmatig" terugzetten van settings en plug-ins, geeft aan dat de Backup niet solide (meer) functioneert in OpenPli7.2RC.

 

Deze conclusie komt geheel en al voor eigen rekening. Ik flash (vaak) dagelijks meerdere modellen van diverse merken en dan kan er statistisch weleens iets mis gaan. Net nog een HD60 voorzien van een verse image van de RC van vandaag en nadat ik deze multiboot image gekozen had en de backup hersteld was bleek, overigens zoals verwacht, alles weer zoals eerder te functioneren. Mijn vorige relaas is een ervaring die na tig keren flashen en restoren slecht één keer fout is gegaan. Alle mounts naar mijn NAS werken gewoon weer als vanouds. Probeer dus niet een éénmalig incident met een rotte backup, waarvan de oorzaak onbekend is, te benoemen als structureel probleem.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 13:12

Hier nogmaals de HD60 geflasht naar Develop vanaf de RC 7.2 van de 27e en ook nu gewoon weer alle (uit de feed afkomstige) plugins weer netjes terug + alle drie de mounts.

Meer als dit kunnen wij ook niet betekenen. Als het bij iemand niet goed werkt.

Zoals gezegd zijn mijn mounts allen Cifs. Zowel naar de Qnap als de harddisk van de Ultimo4K.

Bijgevoegde Bestanden


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #13 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 28 september 2019 - 13:13

 

Probeer dus niet een éénmalig incident met een rotte backup, waarvan de oorzaak onbekend is, te benoemen als structureel probleem.

 

Ik probeer niks, ik meld enkel mijn ervaring. Geen werkende Cifs-mountings meer na update + backup van OpenPli7.1 naar OpenPli7.2RC, tevens worden enkele Plug-ins waaronder "Het weer" niet meer meegenomen.

 

Voorts stop ik wederom maar weer met mijn postings of melding in deze, ik proef alweer de ondertoon in de reacties. Kennelijk wordt e.e.a. aan ervaring en ondervindingen met de nieuwe release OpenPli7.2RC niet gewaardeerd.



Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 13:15

 

 

Probeer dus niet een éénmalig incident met een rotte backup, waarvan de oorzaak onbekend is, te benoemen als structureel probleem.

 

Ik probeer niks, ik meld enkel mijn ervaring. Geen werkende Cifs-mountings meer na update + backup van OpenPli7.1 naar OpenPli7.2RC, tevens worden enkele Plug-ins waaronder "Het weer" niet meer meegenomen.

 

Voorts stop ik wederom maar weer met mijn postings of melding in deze, ik proef alweer de ondertoon in de reacties. Kennelijk wordt e.e.a. aan ervaring en ondervindingen met de nieuwe release OpenPli7.2RC niet gewaardeerd.

 

En daar gaan wij weer. Blijkbaar heb jij wel heel gevoelige oren of verrekte lange tenen. Niemand schrijft reacties met een ondertoon waar jij het over hebt. Wij delen beiden onze ervaring en die zijn blijkbaar verschillend. En daar houdt het blijkbaar op.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68544 berichten

+1737
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 13:58

OpenPLi 7.2 is voor wat betreft zijn CIFS mount defaults over gegaan naar SMBv2.1, en NTLMv2. Voorheen werden de kernel defaults gebruikt, en was het bij elke box weer raden wat er zou gebeuren.

 

Dit is de meeste gebruikte combinatie, zowel voor een up to date samba (ook in OpenPLi vanaf 6.0) als voor Windows systemen.

 

Er zijn nog wat systemen, vooral oudere en simpele, die nog SMBv1 gebruiken en geen optie hebben om dat uit te zetten (bekent is bv de share van USB opslag  met een Fritzbox), daarvoor moet je nu "vers=1.0" in de opties bij zetten (zonder " dus!). Dit kan ook zo zijn als je verbinding met een andere box wilt maken, en je hebt niet de standaard OpenPLi config op die box.

 

Dus:

 

Dus als je duideljjk meld WAT er precies niet meer werkt zodat het WAAROM ontdekt kan worden kan dat met release opgelost worden en/of uitgelegd worden hoe je het wel weer aan de gang kunt krijgen. 

 

Hadden we daar graag antwoord op gehad.

 

edit: ik zie nu ook dat je mogelijk een probleem kunt krijgen als de server box smb-secure.conf actief heeft, daar staat SMB2.2 als minimum versie in, in plaats van SMB2.1.

 

edit edit: ah, niet dus, er staat SMB2_02, en dat is 2.02, niet 2.2....


Veranderd door WanWizard, 28 september 2019 - 14:04

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56260 berichten

+691
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 16:14

Dank je wanwizard, daar hij de details allemaal weet

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #17 tweety

  • Senior Member
  • 149 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 28 september 2019 - 19:33

Dus kun je nu de samba instellingen bijwerken en hoe dan precies? Krijg hier de dm7020hd share ook niet meer aan de gang met 7.2rc, in 7.1 en voorgaande versies werkte dit altijd.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 19:38

Wat bedoel je precies met onderstaande quote. Is het een mount naar de 7020hd of vanaf de 7020hd naar een andere box / NAS?

Krijg hier de dm7020hd share ook niet meer aan de gang met 7.2rc.


Voor de 7020hd wordt er door ons al tijden geen images nieuwer als 4.0 gebouwd.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #19 tweety

  • Senior Member
  • 149 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 28 september 2019 - 19:51

Heb een dm7020hd als een soort Nas ingericht en nu met 7.2 werkt de mount van de solo4k naar die dm7020hd dus niet meer, heeft dit ook met die versie van samba van doen?

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27388 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 28 september 2019 - 20:17

Dat lijkt mij sterk maar Wanwizard zal dat beter kunnen bepalen. Mijn Solo 4K maakt nog steeds alle mounts probleemloos aan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



2 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 2 bezoekers, 0 anonieme gebruikers