Springen naar inhoud


Foto

Hans rotating


  • Please log in to reply
Er zijn 23 reacties in dit onderwerp

#1 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 09:36

Na update zenderlijst beetje in de war :)



Re: Hans rotating #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 09:38

Blijven weer oude userbouquets staan (en worden niet verwijderd)?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hans rotating #3 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 09:41

Blijven weer oude userbouquets staan (en worden niet verwijderd)?

Pcies



Re: Hans rotating #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 09:45

Ik verwijder, in het geval ik dit ook heb, alle bouquetten handmatig uit de map /etc/enigma2/ via verkenner.
Dus //ipadresbox/ en vervolgens ga je naar die map en verwijdert alle userbouquetten. En daarna even een zenderlijst opnieuw downloaden of installeren.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hans rotating #5 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 09:52

Ik verwijder, in het geval ik dit ook heb, alle bouquetten handmatig uit de map /etc/enigma2/ via verkenner.
Dus //ipadresbox/ en vervolgens ga je naar die map en verwijdert alle userbouquetten. En daarna even een zenderlijst opnieuw downloaden of installeren.

Vermeld het alleen maar even :) oplossen en hoe en wat te doen of verwijderen van de boeketten is mij wel bekend ;)



Re: Hans rotating #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 10:54

Ik verwijder, in het geval ik dit ook heb, alle bouquetten handmatig uit de map /etc/enigma2/ via verkenner.
Dus //ipadresbox/ en vervolgens ga je naar die map en verwijdert alle userbouquetten. En daarna even een zenderlijst opnieuw downloaden of installeren.

Ik heb nooit het nut hiervan ingezien om die boeketten überhaupt naar old te renamen, er is zelfs een extra 3e optie bij gekomen als je zenders wist via het ontvanger menu, naar mijn idee een zinloze optie, als ik iets wis wil ik het gewoon kwijt zijn en niet achteraf met verkenner aan de gang te moeten. Je krijgt zo ellenlange lijsten met old extensies die je ook niet simpel terug kan zetten, dan alleen ze weer te renamen naar.tv of naar.radio. Wil ik een verwijderd boeket weer terug zet ik de autobackup wel terug. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: Hans rotating #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 10:57

Wat renamed bouquetten naar "old"?

 

De HansSettings zitten gewoon in een ipk als je die installeert vanuit de feed. Dus een update daarvan moeten de oude verwijderen en de nieuwe neerzetten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hans rotating #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 12:17

Als je ze er met een settingseditor erop zet gaat het idd mis

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hans rotating #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 13:00

Ah, ok, maar daar kunnen wij vrij weinig aan doen. Handmatig toevoegen is handmatig verwijderen lijkt me...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hans rotating #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 14:06

Yep

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hans rotating #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 14:54

Ah, ok, maar daar kunnen wij vrij weinig aan doen. Handmatig toevoegen is handmatig verwijderen lijkt me...

Ik denk het toch wel, als ik in de ontvanger zelf zenders verwijder bij een geopende zenderlijst via Menu/ verwijder item, krijg ik o.a. een melding of ik in deze sessie alles wil verwijderen, zeg ik dan nee worden die zenders als old gemarkeerd als ik ze in verkenner bekijk, een naar mijn visie irritante en overbodige optie, omdat je ze later niet meer kan terughalen zonder gebruik van een editor. :mellow:


73's

PE1AQZ


Re: Hans rotating #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 15:16

Dan zeg je toch geen "nee"? Niemand dwingt je daartoe, en wat voor jou niet handig is, is voor anderen wellicht wel zo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hans rotating #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 16:53

Dan zeg je toch geen "nee"? Niemand dwingt je daartoe, en wat voor jou niet handig is, is voor anderen wellicht wel zo.

Je snapt het kennelijk nog niet..... als ik geen nee geef dan geeft hij juist aan de gewiste zenders de .old extensie mee, ik kan me niet voorstellen dat iemand hier ooit om heeft gevraagd, maak de ''verwijder item'' gewoon zo dat als ik een zender delete dat hij ook echt weg is en geen verdere fratsen of je die zender nog zou willen bewaren.


73's

PE1AQZ


Re: Hans rotating #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 17:25

Hebben we het hier nu over een zender of over een bouquet? Want bij zenders heb ik nog nooit "old" gezien, en ik houd mijn eigen lijst bij dus ik ben er wekelijks wel mee bezig.

 

Anyway, jij kunt dus "ja" zeggen en dan heb je dat dus niet. Dus wat is je probleem?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hans rotating #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 8 oktober 2019 - 19:32

Laat maar.....


73's

PE1AQZ


Re: Hans rotating #16 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 berichten

+41
Good

Geplaatst op 9 oktober 2019 - 09:43

Dit probleem doet zich vaker voor en is inderdaad al vaker ter sprake geweest zover ik me herinner.

Opties:

  1. Als men de kanalenlijst (via de plugins van OpenPli) update dan overschrijft men de oude list. Maar de boeketten die door Hans verwijderd zijn of hernoemt worden dan niet overschreven en blijven staan.
    Er is toen gevraagd of OpenPli iets kon maken dat eerst alle boeketten / favorieten verwijderd kunnen worden voordat er een nieuwe geplaatst wordt (via de Plugins van OpenPli).
    Ik meen me te herinneren dat men dat niet kon of dat men dat niet wilde (om een voor mij onbekende ongetwijfeld goede reden).
    Dit zou wel de meest mooie oplossing zijn voor een doorsnee gebruiker.
     
  2. Dus blijft er over dat men de vervallen boeketten:

    - of handmatig verwijderd via het menu. Ofwel roep de kanalenlijst op, druk op menu en klik daar op verwijderen.

    - of dan moet men moet de kanalenlijst Hans downloaden naar pc en overzetten naar ontvangen (bv met DreamSet), oude bestanden worden dan eerst verwijderd.
    of via een FTP programma eerst de oude verwijderen.


Re: Hans rotating #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 9 oktober 2019 - 10:37

Alle lijsten verwijderen gaat niet omdat je dan ook de fastscan, ABM (achtigen) en Cablescan lijsten verwijdert.... gewoon hanssat downloaden op de normale manier en geen settingseditor gebruiken! Of hanssat downloaden, daarna inlezen settings editor en dan terug zetten.
Een echt oplossing zou zijn als een settings editor ook via de feed kon updaten en zo de oude verwijderde...

Veranderd door littlesat, 9 oktober 2019 - 10:39

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hans rotating #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 9 oktober 2019 - 13:05

Als men de kanalenlijst (via de plugins van OpenPli) update dan overschrijft men de oude list. Maar de boeketten die door Hans verwijderd zijn of hernoemt worden dan niet overschreven en blijven staan.

 

In principe worden bestanden die door opkg worden neergezet en onder versiebeheer zijn, ook weer door opkg verwijderd als je het pakket update of verwijderd.

 

Echter, zodra je zo'n bouquet ook maar met 1 vinger aan raakt, dan zal opkg zien dat deze is aangepast, en dan laat hij deze staan (onder het motto de gebruiker zal zijn wijzigingen niet kwijt willen).

 

Ik heb nog geen oplossing gevonden om dit geforceerd toch te doen.

 

Dit soort problemen zijn inherrent aan het opslaan van een database structuur in platte tekst bestanden, alleen een structurele oplossing helpt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hans rotating #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 9 oktober 2019 - 13:35

@Sagitarius kun je een screenshot van een dergelijke file geven?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hans rotating #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 9 oktober 2019 - 16:25

@Sagitarius kun je een screenshot van een dergelijke file geven?

Dat kan ik, gelukkig stond er nog een in mijn ET10K, het is geen .old extensie zoals ik abusievelijk schreef zoals bij gebruik van Dreamboxedit maar een .del bestand. En die .del krijg je alleen als je ja zegt op verwijderen, terwijl ik toch met ja aangeef dat deze file verwijderd moet worden

 

Bijlage  del bestand.PNG   27,55K   1 Aantal bijlagen


Veranderd door Sagitarius, 9 oktober 2019 - 16:28

73's

PE1AQZ



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers