Springen naar inhoud


Foto

Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening

remote afstandbediening

  • Please log in to reply
Er zijn 10 reacties in dit onderwerp

#1 Zjompee

  • Senior Member
  • 38 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 24 oktober 2019 - 05:46

Hi,

 

Ik heb een vreemd probleempje bij mijn Vu+ Solo2; na het flashen een tijd terug naar 7.1 reageert mijn ontvanger niet meer op de afstandsbediening als ik twee keer dezelfde knop indruk.

 

(Dus als ik bijvoorbeeld naar zender 2222 zou willen moet ik dat doen door te drukken op 2, dan (bijvoorbeeld) knop omlaag, dan weer 2, dan weer knop omlaag, dan weer 2... enz... dus achter elkaar 2222 drukken werkt niet meer, dan "ziet" de ontvanger alleen maar de eerste "2".)

 

Vreemd genoeg kan ik wel door de zenderlijsten scrollen door d.m.v. de up/down toetsen (boven en onder de OK toets)... Volume werkt bijvoorbeeld ook gewoon, maar de "Channel" up/down, de cijfer toetsen en de OK toets worden genegeerd bij herhaald indrukken van dezelfde toets!

 

Tijd gedacht dat het aan de afstandbediening lag, maar dat is niet zo. (andere toets indrukken als ik het IR-venster van de bediening afdek werkt niet, ontvanger moet echt tussen de twee commando's iets anders ontvangen.

 

Heb al meerdere malen de ontvanger opnieuw geflashed, fabrieksinstellingen teruggezet, backup's gewist enz...

 

Iemand een idee?

 

Thanks, JP!



Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #2 Zjompee

  • Senior Member
  • 38 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 25 oktober 2019 - 23:10

Dussss... Niemand ook maar enig idee? 

Is er wellicht een bestand in het systeem dat ik kan verwijderen of veranderen?

Ook na volledig opnieuw flashen van de ontvanger naar een nieuwere Open PLI versie blijft het probleem bestaan, (alles opnieuw ingesteld, geen backup gebruikt)

 

Any ideas are welcome!



Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 26 oktober 2019 - 07:26

Batterijen van de AB al eens vervangen? 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 26 oktober 2019 - 07:41

Zit het op bepaalde toetsen... ab beetje stuk, contacten vuil?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #5 Zjompee

  • Senior Member
  • 38 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 27 oktober 2019 - 22:28

De AB zend gewoon, alles (dubbel) gechecked... het zit m echt ergens in de ontvanger!

Ook met een andere AB geprobeerd, geeft hetzelfde probleem helaas...  :huh:



Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 27 oktober 2019 - 23:23

Heb jij al eens vers geflasht zonder restoren van een backup?

Ook getest via de webinterface neem ik aan? Dat zal dan vermoedelijk ook zo zijn. Ik kan het zo niet verklaren. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #7 Zjompee

  • Senior Member
  • 38 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 28 oktober 2019 - 08:53

Via webinterface nog niet geprobeerd, ga ik straks eens doen idd, thanks!

Vers "flashen" heb ik al meermalen geprobeerd, onder het terugzetten van een backup, levert geen resultaat.



Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #8 Zjompee

  • Senior Member
  • 38 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 5 november 2019 - 05:05

Via webinterface> AB, werkt alles normaal

Ik snap er echt niks meer van..!



Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 5 november 2019 - 12:44

Kan ook nog een issue zijn in de IR ontvanger van de box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #10 Zjompee

  • Senior Member
  • 38 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 13 november 2019 - 00:29

Denk dat het echt een software issue is, sommige toetsen werken normaal!

Al ik het IR venster afdek van de RC werkt het foefje niet, ik moet echt naar de ontvanger een commando sturen, dan iets anders dan weer ... enz enz.

 

 

Dus voor kanaal 2222 moet ik echt 2, dan een andere toets, dan weer 2, weer een andere toets, dan weer 2... enz...

Dit werkt alleen als de ontvanger de signalen ook daadwerkelijk ontvangt, dus het ligt duidelijk niet aan de RC!

 

Even een paar bouquets door lopen is best wel een taakje geworden op deze manier...

 

Moeilijk gevalletje dit!



Re: Vu+ Solo2; reageert vreemd op afstandbediening #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 13 november 2019 - 14:35

Het zal inmiddels duidelijk zijn dat dit tóch een locaal issue is. Anders waren er wel meer klachten van dezelfde strekking geweest. 
Vervelend voor jou maar lastig voor ons om op te lossen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: remote, afstandbediening

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers