←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Manual install werkt niet

robbedoes007's Photo robbedoes007 6 Sep 2008

Ik krijg een zwart scherm.
Quote

jonc's Photo jonc 6 Sep 2008

>> dreamUP <<
Quote

Henksat's Photo Henksat 6 Sep 2008

Ik krijg een zwart scherm.


Lekker duidelijk. Posted Image
Wat heb je precies gedaan dan?
Quote

Frenske's Photo Frenske 6 Sep 2008

Ik krijg een zwart scherm.

De reactie van mijn voorganger is logisch omdat een effectief antwoord geven minstens "lastig" is.
Ik ga er maar vanuit dat je je daadwerkelijk de juiste procedure gevolgd hebt met handmatige update.

1. Pli image hernoemen naar root.cramfs en plaatsen in /tmp
2. Vanuit het menu, blauwe toets - systeem instellingen - dreambox instellingen - update - handmatig

Mocht dit niet het gewenste resultaat geven en de box doet "niets" meer dan toch even flashen met Dreamup zoals ook al vermeld wordt. Hierbij heb je dan wel een serieële kabel bij nodig.

Succesverzekerd.
Quote

jonc's Photo jonc 6 Sep 2008

Sorry voor zo'n korte en eenvoudige antwoord, maar deze Google-Engelsnaar Nederlands vertaler is niet de beste, zo heb ik zojuist gaf dewiki link naar>> dreamUP << Posted Image

Sorry for such a short and simple answer but this Google English to Dutch translator is not the best , so I gave just gave the wiki link to >> dreamUP <<
Quote

robbedoes007's Photo robbedoes007 7 Sep 2008

Ik had het eigenlijk over manual install via /tmp.
Quote

Frenske's Photo Frenske 7 Sep 2008

Ik ga er gemakshalve van uit dat je hiermee de installatie van een image bedoelt en niet het installeren van een of andere plugin die je in /tmp hebt geplaatst?
Er zijn eigenlijk geen klachten in die richting, en tevens hebben wij dit nooit ervaren dat daar iets mis zou gaan. Maar uiteraard kan er altijd, bv tijdens de download, een bitje "omgevallen" zijn waardoor een image beschadigd is.

Dus een eenvoudig oplossing van een vermoedelijk lokaal probleempje.
Eventueel nogmaals de image downloaden en opnieuw beginnen, maar nu met Dreamup.
Quote

dAF2000's Photo dAF2000 7 Sep 2008

Ik had het eigenlijk over manual install via /tmp.

't Is gewoon de .tar.gz in /tmp zetten en in Software Management/Manual install deze file selecteren.
Wat bedoel je dan met een "zwart scherm"?
Quote