Jump to content


Photo

Nieuwe lijsten Hans 2nov


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 2 November 2019 - 16:50

Gelukkig we hoeven geen cablescan meer uit voeren met de nieuwe lijsten dat maakt het nog leuker en makkelijker

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 2 November 2019 - 16:52

En na de eerstvolgende build, kan je de lijsten na het eventueel flashen van een box, gelijk via de wizard meenemen :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 2 November 2019 - 17:05

Mooi zo het leven wordt steeds makkelijker ;)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 3 November 2019 - 15:25

En na de eerstvolgende build, kan je de lijsten na het eventueel flashen van een box, gelijk via de wizard meenemen :)

Bestaat er een manier om automatisch update te doen? zodat  er een nieuwe update is de box die automatisch installeert. Ik weet dat dit nu nog niet zo is , maar misschien in de toekomst!



Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 3 November 2019 - 15:31

Nee. We zijn nog nooit voorstander geweest van automagische installaties.

 

Ik zou er persoonlijk mee kunnen leven als het optioneel was (zoals je Windows update kunt instellen), maar om het selectief te doen wordt lastig denk ik (welke packages wel en niet is erg persoonlijk).

 

Niemand houd je overigens tegen om een cron job te maken die regelmatig dit doet:

opkg update && opkg upgrade enigma2-plugin-settings*

Edited by WanWizard, 3 November 2019 - 15:33.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 4 November 2019 - 10:21

Ik heb die vraag hier geplaatst, wat natuurlijk kan maar was bedoeld voor  het  item OpenPli Release Candidate 7.2.RC



Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #7 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 4 November 2019 - 11:34

Automatische update... leuk maar het moet een keuze zijn.

 

Ik weet dat veel mensen iedere keer de nieuwe lijst naar persoonlijke voorkeur muteren. Als automatische update zonder keuze de norm wordt dan zal deze de zelf gemuteerde lijst overschrijven.

 

De toekomst... wel hier wordt al over nagedacht. Wellicht een data base waar men zelf boeketten naar keuze kan aanvinken..?

 

Maar deze zal ook gevuld moeten worden. Het blijft mensenwerk. Iedere dag muteer ik op mijn 'moederlijst' om eens per maand nieuwe lijsten de wereld in te sturen.

Zolang mijn gezondheid het toelaat ga ik er mee door.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 November 2019 - 12:29

Gelukkig we hoeven geen cablescan meer uit voeren met de nieuwe lijsten dat maakt het nog leuker en makkelijker

Toch wel hoor Hans doet de kabelscan ergens anders (Eindhoven ?) dan ik hier in Regio midden (Amersfoort) gebruik daar zitten b.v. heel andere regionale zenders in de kabelscan dan bij hem, maar dat maakt verder niet uit, ik herscan daarom altijd de Ziggo kabelscan. ;)


Edited by Sagitarius, 4 November 2019 - 12:29.

73's

PE1AQZ


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #9 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 4 November 2019 - 13:05

 

Gelukkig we hoeven geen cablescan meer uit voeren met de nieuwe lijsten dat maakt het nog leuker en makkelijker

Toch wel hoor Hans doet de kabelscan ergens anders (Eindhoven ?) dan ik hier in Regio midden (Amersfoort) gebruik daar zitten b.v. heel andere regionale zenders in de kabelscan dan bij hem, maar dat maakt verder niet uit, ik herscan daarom altijd de Ziggo kabelscan. ;)

 

Idd. Dat doe ik ook altijd.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #10 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 4 November 2019 - 13:45

Hier was dat ook ik zit in regio Zevenaar maar hoeft geen kabelscan meer te doen ondanks dat hij (Hans) in een andere regio zit.

Edited by cobus, 4 November 2019 - 13:46.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 November 2019 - 14:12

Dan is dat sinds kort door Ziggo aangepast. Ik kan mij herinneren dat Eindhoven onlangs gewijzigd is naar 164000, 6900 en 05555. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #12 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 4 November 2019 - 14:20

Hier in Almere kan ik met 2 ID scannen namelijk 1560000 9600 43138 quam256 en met 1640000 9600 04444 quam 64



Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 November 2019 - 14:29

04444 zijn dan de FTA zenders. 5555 het ‘hele pakket’.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #14 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 4 November 2019 - 15:42

Dan is dat sinds kort door Ziggo aangepast. Ik kan mij herinneren dat Eindhoven onlangs gewijzigd is naar 164000, 6900 en 05555. 

Eindhoven heeft al jaren deze parameters... en inderdaad, Kanalenlijst Hans wordt gemaakt in de vijfde stad van het land (Ehv).


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 4 November 2019 - 16:22

Het maakt geen zak meer uit waar je vandaan komt, na de aanpassing/migratie, zit alles op één 'bron' te weten Amsterdam.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 November 2019 - 18:09

Dan is dat sinds kort door Ziggo aangepast. Ik kan mij herinneren dat Eindhoven onlangs gewijzigd is naar 164000, 6900 en 05555. 

Dat bedoelde ik niet Frans, ik heb hier bv EVA dat is een Amersfoortse lokale zender of RTV Baarn en Soest of TV Bunschoten die zitten vast niet in Eindhoven ;)

De daarvoor gereserveerde frequenties kloppen wel en zijn in het hele land gelijk, maar per regio zitten er dan andere lokalen op die frequenties, en de regio zender is hier RTV Utrecht dat zal in Eindhoven vast ook een andere zender zijn. Ziggo geeft alle regionalen door maar hier word RTV Utrecht 2x uitgezonden, 1x in de landelijke lijst en 1x in de regionale lijst.

Vandaar dat ik altijd een herscan doe die namen worden nl niet automatisch vervangen als ik Hans zijn lijst erin plemp. :o


Edited by Sagitarius, 4 November 2019 - 18:11.

73's

PE1AQZ


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 November 2019 - 18:14

Dit soort locale zaken daar heb ik mij nooit in detail mee bezig gehouden maar ik geloof je gelijk. Uiteraard weet ik dat er verschillen zijn v.w.b. bepaalde locale / regionale zenders. Als je een volledige scan uitvoert dan kom je alle zenders tegen, maar ik red mij prima met de standaard cablescan.

 

Ik heb een combinatie gemaakt van een deel van de lijst van Hans met wat persoonlijke aanpassingen. En zo heeft iedereen wel zijn voorkeuren.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #18 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 4 November 2019 - 19:00

Het is voor mij moeilijk lokale zenders uit andere gebieden in de lijst te zetten, maar er staan er wel. Deze zijn door Ziggo ooit aangeleverd maar geven in Eindhoven geen beeld. Mogelijk bij een scan met match wel.

De lokale zenders voor Eindhoven staan helemaal achteraan. Makkelijk, want als je op NPO 1 HD staat en je gaat 1 zender achteruit dan kom je bij Studio040.

 

Geef gerust namen en frequenties lokale zenders door (e-mailadres staat in de kanalenlijst). Als proef kan ik ze er eens bijplaatsen. Mogelijk helpt het de lijst completer te maken.

 

Zie ook het boeket Stream NL regionaal en lokaal. Zit daar je lokale zender in? Zo nee, geef het door met de website waar een live stream staat (die niet via YouTube gaat, tijdcode).


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 November 2019 - 22:48

Het is voor mij moeilijk lokale zenders uit andere gebieden in de lijst te zetten, maar er staan er wel. Deze zijn door Ziggo ooit aangeleverd maar geven in Eindhoven geen beeld. Mogelijk bij een scan met match wel.

De lokale zenders voor Eindhoven staan helemaal achteraan. Makkelijk, want als je op NPO 1 HD staat en je gaat 1 zender achteruit dan kom je bij Studio040.

 

Geef gerust namen en frequenties lokale zenders door (e-mailadres staat in de kanalenlijst). Als proef kan ik ze er eens bijplaatsen. Mogelijk helpt het de lijst completer te maken.

 

Zie ook het boeket Stream NL regionaal en lokaal. Zit daar je lokale zender in? Zo nee, geef het door met de website waar een live stream staat (die niet via YouTube gaat, tijdcode).

Ik verwijt jou helemaal niets hoor Hans integendeel, je doet toch al uitstekend werk met je mooie complete lijsten, ik doe het je niet na. :wub:  Ik doe gewoon 1x een kabelscan en mijn lijst is weer up to date. :) Het enige wat ik nog extra doe is mijn eigen favorieten lijst erin zetten en een F1 boeket, voor de rest gebruik ik jouw lijst.

Een klein puntje van kritiek nog, het stoort me al die "loze" boeketten van ''Nieuw sinds bla bla'' en een verwijzing naar ''De Transponder'' dat hoeft voor mij allemaal niet, deze oude dingen blijven er allemaal instaan na de zoveelste nieuwe lijst zo heb ik vd week wel 5 of 6 boeketten vanaf Mei en later eruit gekieperd :mellow:


73's

PE1AQZ


Re: Nieuwe lijsten Hans 2nov #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 November 2019 - 23:30

Dat laatste zou met de laatste lijsten van 2 november opgelost moeten zijn. 

Ik had in één van mijn boxen ook diverse oude meuk nog zichtbaar. Vervolgens heb ik alles m.b.t. de zenderlijst handmatig verwijderd en alle in de downloads aanwezige settings getest. Nu leek het allemaal goed te gaan. Tevens ook diverse nieuwe lijsten van Morph getest en weer terug naar de lijsten van Hans zonder rare zaken. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users