Jump to content


Photo

Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 forsurh

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2019 - 14:41

Iemand ervaring met v 7.1 op de Vu+ Solo van de eerste generatie? ( Die met de kaarlezer aan de voorkant in mat antraciet...)

 

 

-= ofwel: is deze box daar snel genoeg nog voor...

 

 

Deze draait bij mij nu nog steeds naar alle tevredenheid op 4.0, maar o.a. online de zenderlijsten updaten werkt volgens mij hier nu niet meer in. Dat doe ik nu met dreamboxeditor.

 

Online flashen lijkt me ook een hele verbetering. Oja, flashen met usb werkt volgens niet als de usb HD ook aangesloten is. Deze moet dan tijdelijk afgekoppeld worden?

 

Vwb de bootloader had ik die volgens mij al aangepast toen ik destijds 4.0 erop gezet had....

 

 

 

Thanx alvast voor de hulp..

Wisse


Edited by forsurh, 12 November 2019 - 14:42.


Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 12 November 2019 - 14:56

Heb je backupsuite er (nog) op staan? Maak dan daarmee een backup image en probeer daarna 7.1 en/of 7.2 rc uit. Dan ben je ook zo weer terug naar wat je had.


Edited by littlesat, 12 November 2019 - 14:56.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #3 forsurh

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2019 - 15:27

Ja, die heb ik er nog op staan. Backuppen op een stick neem ik aan.....

 

Backupsuite zit dus ook in 7.1 of 7.2, zodat je daarvan uit terug kan? Ik ga er niet van uit overigens aangezien de PLi image altijd goed bevalt.



Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 12 November 2019 - 15:32

Als je met backupsuite een backup maakt dan heb je een image op die USB staan die een backup is en je normaal als image kunt flashen. Eventueel ook via het flashen met de UI.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #5 forsurh

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2019 - 15:35

Helder! Bedankt zover en ik meld me wel even weer....



Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #6 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 14 November 2019 - 22:29

Heb je 7.1 al geprobeerd op de oude solo?

Ik ben ook benieuwd of het goed werkt op dat oude ding.

Heb er hier ook nog eentje staan die nog op 4.0 werkt.


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #7 forsurh

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2019 - 22:10

Op dit moment heb ik 7.1 erop staan. Werkt over het algemeen goed op de volgende puntjes na die ik tegenkwam:

 

-Aangesloten USB HD wordt wel op opgenomen, echter kan het programma niet afspelen. Ook eerdere opgenomen programma's lukt niet welke met versie 4.0 zijn opgenomen.

 

-Installeren van zenderlijsten verloopt niet vlekkeloos. Bleef 'rommel' van de oude lijst ook tegenkomen. Misschien had dit te maken met de overgang van 4.0 naar 7.1 Nieuwe lijsten heb ik geinstalleerd via de feed in 7.1 Na een update met dreamboxeditor was dit opgelost.

 

-Applicaties downloaden loopt af e toe vast.

 

 

Dus nog wat werk aan de winkel.....



Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 17 November 2019 - 22:35

Aangesloten USB HD wordt wel op opgenomen, echter kan het programma niet afspelen. Ook eerdere opgenomen programma's lukt niet welke met versie 4.0 zijn opgenomen.

 

Was de eerste VU+ Solo geen zapper, ipv een PVR (net zoals de Zero)? In dat geval moet je de "pau" plugin installeren.

 

Installeren van zenderlijsten verloopt niet vlekkeloos. Bleef 'rommel' van de oude lijst ook tegenkomen. Misschien had dit te maken met de overgang van 4.0 naar 7.1 Nieuwe lijsten heb ik geinstalleerd via de feed in 7.1 Na een update met dreamboxeditor was dit opgelost.

 

Dat is "by design", en bedoelt voor mensen die een lijst uit de feed gebruiken, maar daarnaast hun eigen boeketten willen blijven gebruiken.

 

Als je dat niet wilt, oude zooi eerst opruimen, of de optie in de settings (menu / setup / customize) uitzetten (in het engels heet het "Load unlinked userbouquets", bijna onderaan.

 

Applicaties downloaden loopt af e toe vast.

 

Daar is toch echt wat meer informatie benodigd. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release 7.1 op Vu+ Solo eerste generatie #9 forsurh

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 18 November 2019 - 16:40

De Solo die ik gebruik is geen zapper. Het probleem is nu opgelost door de stekker eruit en hd en solo opnieuw op te starten. In het verleden met 4.0 ook wel eens last van gehad, maar waar dit wegkomt weet ik dus niet.

Op het moment dat dit gebeurd kan ik niet meer live pauzeren, geen opgenomen bestanden afspelen, zowel van NAS als aangesloten USB hd. Maar dit is iig de workaround. Via AB opnieuw opstarten werkt dan dus niet. Geen groot probleem overigens.

Vastlopen op de feed gebeurt wanneer ik downloaden bij applicaties kies. De lijst met settings, picons etc verschijnt niet en ik zie slechts een pip met het wieltje draaien. Pas na een reset met AB kan ik het nogmaals proberen en dan laadt hij wel.

Nogmaals, niet onoverkomelijk, voor dagelijkse tv werkt alles ok.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users