Jump to content


Photo

Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet.


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 November 2019 - 22:20

Hallo ik ben al een tijdje aan het tobben om mijn Mutant HD en Zgemma in deep standby te krijgen, het heeft nog niet zo lang geleden gewoon goed gewerkt, als ik de Power knop vasthield ging mijn ontvanger altijd in deep standby (=uitschakelen).

Een beetje verwarrend al die benamingen zoals ''Deep standby'' en ''Volledig uitschakelen'' letterlijk niet hetzelfde maar praktisch word er hetzelfde mee bedoelt.

Afgezien daarvan, ik heb in Hotkey bij ''Power long'' de optie ''Volledig uitschakelen'' in het linker venster geselecteerd maar dat werkt niet helaas.

Bij "Power" staat default Standby in het linker venster en dat werkt maar als ik de powerknop langer vasthoud dan gaat ie niet in deep standby (volledig uitschakelen)

Ik gebruik de laatste versie van pli 7.1, wie weet raad. :(


73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 17 November 2019 - 22:33

Eigenlijk moet je gewoon standby doen en dan instellen na 5 minuten of zo naar deep standby gaan.... dan werken allerlij auto dingen nog en bij een foutje heb je de box ook weer snel aan....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 November 2019 - 22:48

Eigenlijk moet je gewoon standby doen en dan instellen na 5 minuten of zo naar deep standby gaan.... dan werken allerlij auto dingen nog en bij een foutje heb je de box ook weer snel aan....

Dat is voor de HD60 geen optie omdat mijn ARC van de kook raakt als ie in standby staat dan valt mijn soundbar uit. :o

Afgezien daarvan volledig uitschakelen zou toch gewoon moeten werken, het heeft altijd goed gewerkt tot een week terug kon ik hem alleen standbu zetten en niet in deep standby.


Edited by Sagitarius, 17 November 2019 - 22:49.

73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 18 November 2019 - 07:51

Zover ik weer moet deepstandby gewoon nog steeds werken daar is ook nergens aan de code gesleuteld...
En het is ergens normaal dat de soundbar in standby gaat als je box dat ook doet.
Als je twee opties in power long stopt krijg je dan wel een selection menu? Dit om te checken of long power bij je wel werkt... kan je een plugin erop hebben staan die iets doet met make power?

Edited by littlesat, 18 November 2019 - 07:53.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2019 - 10:07

Zover ik weer moet deepstandby gewoon nog steeds werken daar is ook nergens aan de code gesleuteld...
En het is ergens normaal dat de soundbar in standby gaat als je box dat ook doet.
Als je twee opties in power long stopt krijg je dan wel een selection menu? Dit om te checken of long power bij je wel werkt... kan je een plugin erop hebben staan die iets doet met make power?

Zo staat ie ingesteld en dan werkt deepsleep niet :(

Attached File  Deepsleep.jpg   89.12KB   1 downloads

 

Zoals je weet, je schreef het zelf bij jouw HD60 dat de HD60 roet in het eten gooit voor ARC, hij moet dan aanblijven staan of helemaal uitstaan, bij standby doet de ARC het niet voor mijn andere apparaten.

Daarom is die deep standby zo handig, dan hoef ik hem niet met de schakelaar aan/uit te zetten.

Het heeft gewoon goed gewerkt dat is het vreemde, ook op mijn Zgemma h2h krijg ik het niet voorelkaar.

Misschien kun jij eens kijken bij jouw HD60


Edited by Sagitarius, 18 November 2019 - 10:09.

73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 18 November 2019 - 11:56

Zet eens twee 'topics' op die toets en kijk of je dan een selectie krijgt... Gewoon om te kijken dat niet 'iets anders' de hotkey overruled.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2019 - 15:54

Zet eens twee 'topics' op die toets en kijk of je dan een selectie krijgt... Gewoon om te kijken dat niet 'iets anders' de hotkey overruled.

Zal ik doen vanavond, de ontvanger is nu in gebruik, ik zal er eens EPG oid onder zetten.


73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 18 November 2019 - 16:02

Prima... eerst ff wat uitsluiten ;)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2019 - 16:58

Ik ben eruit in zoverre..... dat ik er achter ben dat ''Power long'' niet werkt wat ik er ook onder zet zoals EPG en Standby

Zet ik ''volledig uitschakelen'' onder ''Power'' (kort) dan gaat ie netjes in deep sleep.

Heb het voor de zekerheid nog even getest met de ET10K ook dan heb ik exact hetzelfde, default zit er onder ''Power long'' het ''Power menu'' maar ook dat komt niet te voorschijn als ik lang op de ''Power'' knop druk, het is dus een overall ''Power long'' bug en niet alleen bij de HD60. :huh:


73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 18 November 2019 - 18:14

Is van power kort dan recentelijk (per abuis) make gemaakt IPv break?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 18 November 2019 - 18:20

Ik ben eruit in zoverre..... dat ik er achter ben dat ''Power long'' niet werkt wat ik er ook onder zet zoals EPG en Standby

Zet ik ''volledig uitschakelen'' onder ''Power'' (kort) dan gaat ie netjes in deep sleep.

Heb het voor de zekerheid nog even getest met de ET10K ook dan heb ik exact hetzelfde, default zit er onder ''Power long'' het ''Power menu'' maar ook dat komt niet te voorschijn als ik lang op de ''Power'' knop druk, het is dus een overall ''Power long'' bug en niet alleen bij de HD60. :huh:

Ik heb net even snel een Xtrend et7000 image (RC) geflasht en uiteraard eerst maar gelijk power long getest. En gewoon het Power menu te zien. Vervolgens ook nog even via hotkey een paar willekeurige verwijzigingen toegevoegd. En ook dat werkt gewoon.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2019 - 18:25

Geen idee @littlesat, waar kan ik dat vinden? Meerdere ontvangers zouden dit euvel dan moeten hebben, ik kwam erachter bij mijn HD60 omdat ik het daar noodgedwongen gebruik maar bij mijn ET10 en Zgemma h2h was me dat nog niet opgevallen. Ik heb Volledig uitschakelen even bij de normale ''Power'' hotkey gezet en krijg ik bij 1x drukken het power menu waarin ik kan kiezen uit standby en volledig uitschakelen maar dat vergt extra handelingen om hem in deep standby te zetten. En je moet je tv daarvoor altijd aan hebben.


Edited by Sagitarius, 18 November 2019 - 18:30.

73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 18 November 2019 - 18:57

Mmmm Frenske zegt dat het werkt hopelijk geen functiestelende plugin geïnstalleerd?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 18 November 2019 - 18:59

Mmmm Frenske zegt dat het werkt hopelijk geen functiestelende plugin geïnstalleerd?

Ik zeg het niet alleen. Het plaatje spreekt voor zich lijkt mij. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2019 - 21:32

 

Mmmm Frenske zegt dat het werkt hopelijk geen functiestelende plugin geïnstalleerd?

Ik zeg het niet alleen. Het plaatje spreekt voor zich lijkt mij. ;)

 

Ja maar dat plaatje wil ik juist niet zien dat is een tussenstap om in het power menu te komen, ik wil daar de optie volledig uitschakelen hebben zoals in mijn eerste screenshot, stel dat nu eens in en kijk dan of je ontvanger echt in deep standby gaat.

 Als ik de powerknop op de ab vasthield ging ie tot voor kort in Deep Standby, en nu niet. :angry:

Als ik een ander apparaat inschakel dan heb ik toch geen beeld om het power menu van de HD60 te kunnen zien.

Ja en dat het bij Frenske werkt dat zal wel maar bij mij niet op 3 ontvangers en verschillende tv's, zeg het maar waar dat dan aan ligt.


73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #16 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 18 November 2019 - 22:21

De heren devs hebben sinds kort binnen OpenPli zelf de Power-knop (Power lang) aan een hotkey functie geplakt zijnde Powermenu (derhalve een extra tussenstap  !!)

 

@Sagitarius, verander in het menu "hotkey" voor de Power-knop (Power lang) even de functieregel "Powermenu" (dus eerst wissen door een bevestiging) naar de functieregel "Volledig uitschakelen" en alles werkt weer als vanouds.



Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2019 - 23:10


 

De heren devs hebben sinds kort binnen OpenPli zelf de Power-knop (Power lang) aan een hotkey functie geplakt zijnde Powermenu (derhalve een extra tussenstap  !!)

 

@Sagitarius, verander in het menu "hotkey" voor de Power-knop (Power lang) even de functieregel "Powermenu" (dus eerst wissen door een bevestiging) naar de functieregel "Volledig uitschakelen" en alles werkt weer als vanouds.

 

Bedankt HPPli voor de suggestie, maar default staat er bij ''power lang'' al het ''power menu'', als ik dus lang de powerknop op de AB vasthoud dan zou dat power menu toch tevoorschijn moeten komen, er gebeurd echter niets hij vliegt dan alleen in standby omdat de power knop (kort) daarvoor al ingesteld is. Ik denk dus dat die power lang functie niet werkt wat ik er ook onder zet, TT of EPG het maakt niets uit hij doet het gewoon niet, ik zou dit niet beweren als ik niet zeker zou weten dat het tot voor een week goed gewerkt heeft. Ik kwam er achter bij het flashen van een andere  HD60 die een goede bekende van mij net had gekocht, en die ik ook niet in deep standby kon krijgen.


73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 18 November 2019 - 23:10

Kom op mannen, ik heb alléén maar uitgevoerd wat conform de uitlating niet werkte. En dat werkte hier dus wel. 
En power long is m.i. altijd al geweest dat je dan de tussenstap krijgt alsof je op menu - standby drukt. Daar is voor zo ver mij bekend niets aan gewijzigd. Als een gebruiker zelf wijzigingen doet via de hotkey plugin, daar heeft het alle schijn van, dan betekent niet dat dit door onze developers gewijzigd zal zijn. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 November 2019 - 23:13

Kom op mannen, ik heb alléén maar uitgevoerd wat conform de uitlating niet werkte. En dat werkte hier dus wel. 
En power long is m.i. altijd al geweest dat je dan de tussenstap krijgt alsof je op menu - standby drukt. Daar is voor zo ver mij bekend niets aan gewijzigd. Als een gebruiker zelf wijzigingen doet via de hotkey plugin, daar heeft het alle schijn van, dan betekent niet dat dit door onze developers gewijzigd zal zijn. 

Dat is dus niet zo kijk maar naar mijn screenshot zo heeft het altijd gewerkt maar het werkt nu niet meer, ik had nooit het power menu dat vond ik veel te omslagtig want als je er geen monitor of tv aan hebt hangen zie je niets op een 4 digit numeriek display. :P


Edited by Sagitarius, 18 November 2019 - 23:15.

73's

PE1AQZ


Re: Hotkey Power long/Volledig uitschakelen werkt niet. #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 18 November 2019 - 23:17

Dan neem ik aan dat jij dat ooit zelf heb aangepast. Al mijn boxen hebben default het powermenu bij lang indrukken van power on / off. Daar heb ik NOOIT zelf iets aan gewijzigd. Ik ga jouw bevinding dat het niet (meer) werkt zoals jij wenst en laat dat nog even weten. Overigens heb ik dat nog nooit getest dus ben ik er ook erg benieuwd naar.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users