Springen naar inhoud


Foto

Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb?


  • Please log in to reply
Er zijn 14 reacties in dit onderwerp

#1 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 19 november 2019 - 23:48

Sinds een paar dagen merkte ik dat ik sommige zenders niet meer kan opvangen. Ik heb diverse handelingen verricht zonder resultaat. Ik heb de coaxkabels omgewisseld, ik heb een andere tuner in de box geplaatst, ik heb opnieuw geflashd, 7.1,zomder back-up en ik heb de zenderlijsten opnieuw geïnstalleerd en fastscan uitgevoerd. Alles zonder resultaat. Ik heb de plugin diseqc-tester gedownload en met dit programma kwam ik erachter dat er iets niet klopt met een transponder in 23,5. Ik zal een screenshot bijvoegen met de testresultaten. Ik denk dat mijn lnb stuk is. Deze testresultaten zijn op beide boxen hetzelfde dus een defect in de box sluit ik denk ik uit. Of weten de heren technici een andere oplossing? Mvg, youto.

Bijgevoegde Bestanden



Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68311 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 19 november 2019 - 23:52

Er valt helemaal niks te ontvangen op 11675V, dus dat je daar niks ziet lijkt me logisch?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #3 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 20 november 2019 - 01:17

#wanwizard, dus als de test van diseqc-tester aangeeft 15 gelukt, 1 mislukt komt omdat er op die transponder geen uitzendingen zijn. Zie foto. Ik heb waardering voor jou inzet en ik ben er overtuigd van jou vakbekwaamheid en ook dat je weet waar je over praat maar het antwoord van zonet in volgens mij niet van toepassing op mijn vraag.Bijlage  20191120_010845.jpg   366,78K   2 Aantal bijlagen

Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68311 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 20 november 2019 - 02:14

Ik heb geen idee wat die tester test, dus ik kan daar geen uitspraak over doen.

 

Er zijn maar twee mogelijke situaties:

  • Op een frequentie zit een geldige transponder, met carrier, en dus kun je er op afstemmen
  • Op een frequentie zit geen geldige carrier, en dan kun je er niks mee.

Of er op een geldige transponder zenders zitten is niet zo van belang, het is een digitaal signaal, en als dat er is, is het er, los van de inhoud.

 

Als ik op dit moment kijk naar 11675V hier, dan is die vreselijk slecht, schommelt tussen 0dB en 7dB, en nooit met een BER 0. Idem voor een paar andere lage frequenties. Pas bij 11720H knalt hij hier ineens naar 14.6dB (dat zou nog wel hoger kunnen, maar ik heb momenteel een CD Triple-Quad op mijn schotel zitten, en zitten buiten de footprint, dus optimaal afstellen lukt niet).

 

En dus vraag ik me af of het probleem hem wel in jou LNB zit. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 20 november 2019 - 08:48

@Youto,

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke zenders jij niet (meer) kunt ontvangen? Jij rept met geen woord over welke zenders jij het hebt. 

Bijgevoegde Bestanden


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 20 november 2019 - 09:24

Zover ik het begrijp gebruikt hij een of ander plugin diseqc tester. De plugin ken ik niet, maar die gaat blijkbaar van al je posities alle kwadranten af door een transponder op een kwadrant te tunen. Blijkbaar gebruikt de plugin bepaalde transponders hiervoor en een van die transponders heeft parameters veranderd en/of is niet meer in de lucht. 

Zover ik tot nu toe begrijp gaat het niet over zenders die niet meer te ontvangen zijn.

Waar heb je de plugin vandaan?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 20 november 2019 - 09:58

Geef nu gewoon eens aan welke zenders (gecodeerd of fta) je niet kunt ontvangen dan kun je zo al een hoop dingen uitsluiten.


73's

PE1AQZ


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 20 november 2019 - 11:31

Op die Transponder zit op dit moment geen signaal.
Kingofsat meldt “occasional feeds, data or inactive frequency”. Dat lijkt mij helder. Solved. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 20 november 2019 - 11:42

Op die Transponder zit op dit moment geen signaal.
Kingofsat meldt “occasional feeds, data or inactive frequency”. Dat lijkt mij helder. Solved. ;)

Nou... solved :rolleyes:  ja dat er geen signaal op die transponder zit dat lijkt me logisch, echter hiermee is zijn probleem nog niet opgelost, hij schrijft ''Sinds een paar dagen merkte ik dat ik sommige zenders niet meer kan opvangen'' daarom vroeg ik geef eens aan welke zenders dan niet te ontvangen zijn. ^_^


73's

PE1AQZ


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 20 november 2019 - 11:51

Dat vroeg ik drie postings vóór jouw verzoek ook al. Wat MIJ betreft is het opgelost. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 20 november 2019 - 12:44

Dat vroeg ik drie postings vóór jouw verzoek ook al. Wat MIJ betreft is het opgelost. 

Nee het is niet opgelost ts heeft nl nog niet gereageerd :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #12 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 21 november 2019 - 10:11

Sorry, ik ga nu reageren. De vraag welke zenders is alsvolgt, na een update van de zenderlijsten van Hans zag ik bij een paar zenders in de grijze kleur n/a staan.
Toen ik daar op klikte kwam er zender niet gevonden! (SID no found in PAT) in beeld. Welke dat waren weet ik niet meer, maar geen belangrijke zenders denk ik want de normale zenders kon ik allemaal zien. Die letters n/a waren grijs, niet wit.
Toen ik een handmatige search ging doen waren deze n/a zenders verdwenen.
Iemand wist niet welke plugin ik gebruikte, dat is de plugin genaamd diseqc-tester in de system-plugins.
Omdat ik geen idee heb hoe de werking van de lnb's precies gaan ging ik er van uit dat de lnb kapot zou zijn.
Aan de reacties hierboven lijkt dat niet zo te zijn.
Omdat de plugin diseqc-tester aangaf dat er 1 test mislukt was dacht ik dus aan een kapotte lnb. Blijkbaar niet. Misschien dat straks na de volgende zenderlijst-update de zogenaamde n/a zenders er weer zijn, dan zal ik dat zeker gaan melden hier.

Ik lees hier regelmatig in de comments dat er verwacht wordt dat men eerst zelf probeerd om oplossingen te zoeken voor de problemen die men ondervind en ik dacht dat ik dat ook had gedaan, coax verwisseld, tuner verwisseld, zender en zenderlijst updates gedaan, niks werkte want die diseqc-tester gaf steeds aan dat er één transpondertest mislukt was. Daarom ben heb ik mijn vraag hier op het forum gesteld.
Waarom er steeds één transpondertest mislukt is weet ik niet. Daarom hier op het forum. Mvg.

Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68311 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 21 november 2019 - 12:17

n/a betekent dat er een zender (eigenlijk: een service reference) in het bouquet staat die niet meer bestaat, dus die niet meer in de gescande transponderlijst staat (die je onder de rode knop kunt vinden in de zenderlijst).

 

Bij het scannen is er een optie om dit soort zaken op te ruimen, en dat staat standaard aan, vandaar dat ze na een scan verdwenen zijn.

 

Zenders die grijs worden weergegeven, daarvan heeft Enigma bepaald dat die om e.o.a. reden niet te ontvangen zijn. Dan kan zijn omdat de lijst fout is, er zenders in je lijst staan op een positie waarvoor je geen LNB hebt geconfigureerd, of omdat al je tuners in gebruik zijn (bv door opnames).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #14 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 berichten

+9
Neutral

Geplaatst op 21 november 2019 - 14:57

Sorry, ik ga nu reageren. De vraag welke zenders is alsvolgt, na een update van de zenderlijsten van Hans zag ik bij een paar zenders in de grijze kleur n/a staan.
Toen ik daar op klikte kwam er zender niet gevonden! (SID no found in PAT) in beeld. Welke dat waren weet ik niet meer, maar geen belangrijke zenders denk ik want de normale zenders kon ik allemaal zien. Die letters n/a waren grijs, niet wit.
Toen ik een handmatige search ging doen waren deze n/a zenders verdwenen.
Iemand wist niet welke plugin ik gebruikte, dat is de plugin genaamd diseqc-tester in de system-plugins.
Omdat ik geen idee heb hoe de werking van de lnb's precies gaan ging ik er van uit dat de lnb kapot zou zijn.
Aan de reacties hierboven lijkt dat niet zo te zijn.
Omdat de plugin diseqc-tester aangaf dat er 1 test mislukt was dacht ik dus aan een kapotte lnb. Blijkbaar niet. Misschien dat straks na de volgende zenderlijst-update de zogenaamde n/a zenders er weer zijn, dan zal ik dat zeker gaan melden hier.

Ik lees hier regelmatig in de comments dat er verwacht wordt dat men eerst zelf probeerd om oplossingen te zoeken voor de problemen die men ondervind en ik dacht dat ik dat ook had gedaan, coax verwisseld, tuner verwisseld, zender en zenderlijst updates gedaan, niks werkte want die diseqc-tester gaf steeds aan dat er één transpondertest mislukt was. Daarom ben heb ik mijn vraag hier op het forum gesteld.
Waarom er steeds één transpondertest mislukt is weet ik niet. Daarom hier op het forum. Mvg.

 

Wanneer ga je nu eens zeggen welke zenders je wil ontvangen ipv steeds rond de pot te draaien  :)  :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Ik heb denk ik zelf een kapotte lnb? #15 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 22 november 2019 - 00:36

#pluizebol, als je nou eens goed mijn uitleg had gelezen in plaats van naar de instellingen te zoeken om extra dikke zwartgedrukte letters dan had je kunnen lezen dat ik twee keer heb gezegd dat ik niet weet om welke zenders het ging omdat er n/a stond ipv. de zendernaam.Ik weet niet of die n/a aanduiding er al stond maar nu viel dit mij op. Vandaar dat ik ben gaan onderzoeken hoe en wat en kwam ik uit op die diseqc-tester die een mislukte transponder aangaf. Mijn technische kennis is ongeveer 0,0 procent en ik ging er van uit dat ik zenders miste. Misschien is de inleidende regel van mijn topic verkeerd geformuleerd maar wel met de allerbeste bedoelingen. Mvg.


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers