Springen naar inhoud


Foto

beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien


  • Please log in to reply
Er zijn 13 reacties in dit onderwerp

#1 eboelens

  • Member
  • 14 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 november 2019 - 20:39

Hallo na lang zoeken vind ik niets terug hoe je de gecodeerde zenders van TVV kan bekijken , eenvoudig uitgelegd. 

Kaart zit in de SOLO4K 

hoe weet je dat die tvv kaart is geactiveerd  of wanneer is die gedesactiveerd ?

de installatie van OpenPLi lukt , niet altijd heel duidelijk

alle zenders worden ook gevonden

ik installeerde de 2 oscam drivers en die ene cccam driver die ik in de openPli installatie terugvind 

ik ga op zender Canvas  staan en selecteer of probeer alle 3 de softcams maar niets werkt , scherm blijft zwart en geen geluid

wie kan me helpen aub ?

dank

erik

 



Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 20 november 2019 - 21:25

Om te beginnen niet zomaar vanalles gaan installeren. 
Via blauwe toets - softcaminstellingen - kies softcam kies je met pijltje L of R voor Oscam en daarna eventueel herstart softcam.

 

Vervolgens check je met een browser door naar http://ipadresbox:8081 naar de Oscam webinterface te gaan. Je ipadres check je via menu - informatie - mijn ontvanger. Helemaal onderaan staat het ipadres. Je kunt ook gewoon http://ipadresbox doen en in de webinterface kiezen voor Oscam webinterface links onder.

Onder status zou je dan je kaart moeten zien. Zo niet, dan eventueel even de kaart omkeren. Ik verwacht dat de chip naar beneden moet kijken. De entitlements geven als het goed is een datum twee maanden vooruit aan.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #3 eboelens

  • Member
  • 14 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 november 2019 - 21:42

dank voor het antwoord 

de kaart is aktief denk ik zie bijlage

ik zal de image opnieuw installeren en terugkomen naar hier als het niet lukt 

 

mag ik ervan uitgaan als de installatie van openpli achter de rug is de oscam ook geinstalleerd is ? en met de blauwe knop kan ik deze dan selecteren ?

 

dank

erik

 

Bijgevoegde Bestanden



Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 20 november 2019 - 21:46

Waarom opnieuw installeren als de kaart al actief is?

 

Er staat achteraan "1 entitlement". Klik daar eens op, dan zie je of de kaart nog geldig is. Zo niet, dan moet je een nieuwe activatie aanvragen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #5 eboelens

  • Member
  • 14 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 november 2019 - 21:52

ik kom van openBH en wil terug naar OpenPli 

ik installeerde de pre release 7,2 maar de installatie heb ik niet goed afgesloten denk ik 

in ieder geval krijg ik geen beeld of klank bij de kanalen van het abonnement basic light van tvv welke softcam ik ook selecteer ook na herstart van een softcam .niks



Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 20 november 2019 - 22:03

ik kom van openBH en wil terug naar OpenPli 

ik installeerde de pre release 7,2 maar de installatie heb ik niet goed afgesloten denk ik 

in ieder geval krijg ik geen beeld of klank bij de kanalen van het abonnement basic light van tvv welke softcam ik ook selecteer ook na herstart van een softcam .niks

Zoals WanWizard al aan je vroeg klik eens op entitlements daar krijg je als het goed is een overzicht met een verloopdatum (expire date) van je kaart.

Je doet nu maar wat, en je kunt ook maar 1 softcam gebruiken en niet 2 tegelijk, dit kun je selecteren in het softcam menu.


73's

PE1AQZ


Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #7 eboelens

  • Member
  • 14 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 november 2019 - 22:04

top , tis gelukt 

ik zag bij readers dat die van TVV niet aktief stonden maar van cd-NL

ik heb dat gewijzigd en floep alles werkt 

 

bedankt voor de snelle goede antwoorden

goeie avond nog

erik



Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 20 november 2019 - 22:49

Volgens mij maakt dat niet uit welke reader die zijn bij mijn weten gelijk zie ik ook in je screenshot (CD-NL) van de oscam webif, als je de kaart even in een ander slot gestoken had, had hij misschien al eerder gewerkt maar mooi dat het nu werkt. Erik. :)


73's

PE1AQZ


Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 21 november 2019 - 17:13

Het maakt wel degelijk uit welke reader je kiest!!

De TVV reader gebruikt een andere id.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #10 Fer

  • Senior Member
  • 141 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 november 2019 - 11:59

ik zag bij readers dat die van TVV niet aktief stonden maar van cd-NL

ik heb dat gewijzigd en floep alles werkt 

 

Dit is inderdaad de oplossing met de TVVlaanderen kaarten.

 

In oudere versies was dit niet zo en maakte het niet uit maar nu moet je idd aangeven of je een CD of TVV kaart gebruikt


DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 22 november 2019 - 12:31

 

ik zag bij readers dat die van TVV niet aktief stonden maar van cd-NL

ik heb dat gewijzigd en floep alles werkt 

 

Dit is inderdaad de oplossing met de TVVlaanderen kaarten.

 

In oudere versies was dit niet zo en maakte het niet uit maar nu moet je idd aangeven of je een CD of TVV kaart gebruikt

 

Hallo Fer ;) Daar ging ik ook vanuit, in zijn screenshot van de oscam webif zie ik ook 2 CDS readers voor upper en lower.

 

post-187745-0-96641700-1574282406_thumb.


Veranderd door Sagitarius, 22 november 2019 - 12:34

73's

PE1AQZ


Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #12 Fer

  • Senior Member
  • 141 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 november 2019 - 17:19

Het maakt ook idd niet zoveel uit welke van de 2 readers je gebruikt, als je maar in de instelling even aangeeft of het CD of TVV is.

 

 

Bijgevoegde Bestanden

  • Bijlage  NLTVV.png   18,49K   5 Aantal bijlagen

Veranderd door Fer, 22 november 2019 - 17:19

DISCLAIMER:
All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional.
Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 22 november 2019 - 17:39

Ik heb dat een tijdje geleden aangepast zoals hier te zien is.. ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: beginnersvraag hoe krijg ik gecodeerde zenders van TVV te zien #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 22 november 2019 - 17:50

Luxe hoor B)


73's

PE1AQZ



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers