Springen naar inhoud


Foto

Flashe mit Autobackup


  • Please log in to reply
Er zijn 13 reacties in dit onderwerp

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 22 november 2019 - 19:02

Met mijn VU SoloSE heb ik een klein foutje bij Flashe mit Autobackup ontdekt: de instellingen van systemtime worden maar gedeeltelijk gebackuped.

 

Het gaat mij om volgende instellingen: NTP cold start moet op groen staan: delay (in seconds) when using Wifi staat bij mij op 010, en use RTC time from deep standby moet ook op groen staan.

 

Na het flashen en terugzetten van de instellingen staan NTP cold start op rood, RTC time staat ook op rood.

 

Indien ik dan handmatig NTP cold start op groen zet, staat de tijd 010 seconden er nog wel.

 

Kan dat misschien nog worden toegevoegd aan autobackup?

 

Alvast bedankt voor het lezen. 


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Flashe mit Autobackup #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 november 2019 - 19:54

Staat dat niet gewoon in de settings file?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Flashe mit Autobackup #3 Lutz

  • Senior Member
  • 746 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 22 november 2019 - 20:11

Hoe kom ik daar achter?

 

Ik heb eindelijk door oorzaak voor het falen van autobackup kunnen vinden in een foute backup van systemtime. Nu zou ik het fijn vinden indien iemand kijkt waarom de instellingen van de twee switches niet gebackuped wordt.


Veranderd door Lutz, 22 november 2019 - 20:13

<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Flashe mit Autobackup #4 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 22 november 2019 - 20:12

Nee denk het niet want hier heb ik dat ook al vaker gezien dat hij naar de standaard instellingen gaat na een flash (maar hier doe ik daar niet moeilijk over het is met een poep en sheet weer in orde)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Flashe mit Autobackup #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 november 2019 - 20:21

Daar zal de auteur iets over moeten roepen, ik heb al een balletje opgegooid.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Flashe mit Autobackup #6 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 22 november 2019 - 20:30

Overigens staat het wel in de settngs maar neemt het blijkbaar niet over.

config.plugins.SystemTime.choiceSystemTime=1
config.plugins.SystemTime.syncNTPcoldstart=true

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Flashe mit Autobackup #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 22 november 2019 - 21:08

Ik zou niet weten waarom niet, de hele file wordt as-is terug gezet met een restore.

 

Misschien dat de plugin bij installatie de boel wist of zo? De autoinstall komt na de restore.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Flashe mit Autobackup #8 Lutz

  • Senior Member
  • 746 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 23 november 2019 - 07:24

Ik heb nog gekeken voor de duidelijkheid: de box biedt aan :

 

Wollen Sie das Image flashen?

 

Ja, mit Backup

Ja, ohne Backup

Nein, Image nicht flashen.

 

Ik bedoel de eerst optie.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Flashe mit Autobackup #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 23 november 2019 - 12:09

Je kunt in elk geval altijd nog extra instellingen doen wat betreft de te back-uppen bestanden, als je de backup-plugin opent en vervolgens op de menuknop drukt, kan je de instellingen onder menu-item 1, aanpassen.

 

Overigens wordt de settingsfile in /etc/enigma2/ standaard meegenomen, dat geldt voor alle bestanden in die map, die wordt namelijk in zijn geheel meegenomen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Flashe mit Autobackup #10 Lutz

  • Senior Member
  • 746 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 23 november 2019 - 16:38

Zonder de plugin autobackup kan men geen image flashen met backup. Hoe ik het plugin autobackup en systemtime moet configureren weet ik.

Een vraag heb ik nog: autobackup kan of intern, of op usb medium backuppen. Maakt dat nog bij het flashen wat uit, op ik op intern, of op USB heb gebackupped?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Flashe mit Autobackup #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 23 november 2019 - 16:40

Nee, dat maakt niks uit.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Flashe mit Autobackup #12 Lutz

  • Senior Member
  • 746 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 26 november 2019 - 19:33

Blijkbaar zit de fout al sinds 6.2 release in.

Ik heb van 6.2 naar 7.0, van 7.0 naar 7.1, en van 7.1 naar 7.2 geflashed: Systemtime wordt niet goed hersteld: de twee switches, die rood of groen kunnen zijn, worden altijd in rood terug gezet.

 

Kunnen jullie daar nog eens naar kijken?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Flashe mit Autobackup #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 26 november 2019 - 21:39

Nee, niet direct.

 

Probleem zit 'm in het feit dat de systemtime plugin helemaal geen configuratie op slaat, en dan valt er ook niets terug te zetten. De auteur van die plugin zal dus aan de bak moeten.

 

Het is overigens het plan om NTP in OpenPLi 8 te integreren, en dan is het probleem vanzelf weg...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Flashe mit Autobackup #14 Lutz

  • Senior Member
  • 746 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 28 november 2019 - 06:24

Bedankt voor het feedback!


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers