←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Standby probleem..

's foto piepertennis 23 nov 2019

Ultimo gaat in standby maar sprint dan telkens terug op een kanaal.Mijn Afbeelding is Openpli 7,1.kent iemand dit probleem?

Citeren

's foto Frenske 23 nov 2019

Als ik jou goed begrijp gaat de box naar standby en gaat vervolgens uit zichzelf weer ‘aan’ op steeds dezelfde zender?

Citeren

's foto piepertennis 23 nov 2019

Hij gaat steeds op de zelfde zender.....frustrerend als je iets wil programmeren en dan in standby willen zetten.

Citeren

's foto 40H3X 23 nov 2019

IK snap niet helemaal wat je zeg, het enige wat ik kan bedenken is dat deze https://wiki.openpli...Startup_Service ingesteld staat.


Veranderd door 40H3X, 23 november 2019 - 10:27
Citeren

's foto piepertennis 23 nov 2019

Ik ga dit eens even nakijken.....

Citeren

's foto Frenske 23 nov 2019

IK snap niet helemaal wat je zeg, het enige wat ik kan bedenken is dat deze https://wiki.openpli...Startup_Service ingesteld staat.

Daar dacht ik ook aan, vandaar mijn vraag of dat uit zichzelf ging of niet. 

Citeren

's foto piepertennis 23 nov 2019

Ik ga dit eens even nakijken.....

Bij zenderlijst staat:

kanaal kiezen bij opstart     (2 mogenlijkheden:)

1) enkel na het opstarten...

2)tevens bij standby...

 

 bij nr1 sprint het na standby toch telkens terug op

bij nr2  het zelfde  probleem...

 

Ik denk het beste de image 7,1 terug flashen ...?

Citeren

's foto piepertennis 23 nov 2019

Menu  Zenderlijst

 kanaal kiezen (2 mogenlijkheden)

1)Enkel na het opstarten

2)tevens bij standby

 

Bij 1 na stanby start hij terug op naar de zender

Bij 2 het zelfde probleem....

 

Zo een nieuwe 7,1 image flashen hier een oplossing brengen..?

Citeren

's foto littlesat 23 nov 2019

Waarom? Niemand anders heeft er last van... het licht echt niet aan 7.2
Citeren

's foto 40H3X 23 nov 2019

Kijk @Frenske en ik dachten dat er een "startup service" staat ingesteld, zeg maar een zender die altijd bij het opstarten cq. vanuit standby gekozen wordt. Dit kun je checken door in de zenderlijst op de zender te gaan staan, welke nu steeds in beeld staat, dan druk je op "menu" van je afstandbediening en dan zou er in het overzicht iets moeten staan á la; "stop using as startup service" (hier staat alles in het Engels) en als dat er niet staat, is dit niet de oplossing voor je probleem.

Citeren

's foto WanWizard 23 nov 2019

Kan ook nog dat Enigma crasht, en opnieuw opstart (en dan naar de opstart zender zapt), waardoor de box weer aan gaat (als startup to standby niet aan staat).

Citeren

's foto littlesat 23 nov 2019

Daarom moeten we een eventuele crashlog zien ;) met eventueel een check of de boot teller van e2 ook omhoog gaat op het Infoscherm als dat gebeurt
Veranderd door littlesat, 23 november 2019 - 18:31
Citeren