Jump to content


Photo

Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug?

verbetering bug dubbelepunt mapnaam

  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 23 November 2019 - 22:58

Hallo,

 

Als het al geen bug is hoop ik toch dat er wat aan gedaan kan worden.

Er zijn series als NCIS: en dan een stadsnaam.

NCIS: Los Angeles

NCIS: New Orleans

en wellicht meer.

 

Het opnemen van deze series in een gelijknamige map lukt niet. De map wordt wel aangemaakt maar er komt geen opname in die map. Dit om de eenvoudige reden dat er in die naam van de map een : (dubbelepunt ) staat.

Rename ik de map naar de naam zonder : en geef dat ook aan in de timer,dan lukt de opname wel.

 

Voor mij is dat iets wat verbetering behoeft. Van mijn part noem je het een bug.

Als er nu een routine zou geschreven worden die bij het (automatisch) maken van een map controleert op het aanwezig zijn van een :, Als die er is zou die òf gewoon weggelaten moeten worden òf vervangen worden door een spatie, dan is het probleem opgelost.

 

Misschien proberen jullie het eens uit.

Ik gebruik openpli 7.1 op een xtrend10000

 

Ik heb hier niets over in het forum gevonden.

 

Ben benieuwd.

 

mvg

 

Rob


Xtrend 10000


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 November 2019 - 01:20

Is een bekend probleem, maar ik heb er nog geen oplossing voor gezien.

 

Het zit er in (al tig jaar) omdat  de dubbele punt een illegaal teken is als je opneemt op een CIFS mount. Filteren of vervangen zou inderdaad een betere oplossing zijn dan bot weigeren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 November 2019 - 11:53

Ja zo zou je het ook kunnen zien: Botweg weigeren.

Ik ben er een paar weken mee bezig geweest uit te vogelen wat de oorzaak was. Je kunt een programma maar een keer per week opnemen.

Gisteren zag ik per toeval dat  er een stel afleveringen met een dubbelepunt waren. Toen heb ik alles uitgeprobeerd en ben op bovenstaande uitgekomen.

Mooi dat het bevestigd wordt.

Zou mooi zijn als er op basis van het idee de dubbelepunt er standaard uit te filteren iets gedaan zou worden door de programmeurs.

 

Dus zou ik zeggen, programmeurs, neem de uitdaging aan. Jullie hebben al moeilijkere zaken opgelost.


Xtrend 10000


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 24 November 2019 - 12:18

Dit los je niet zomaar op... het Klikt simpel maar dat is het niet.... je weet ook van te voren niet of je Met een cifs mount of gewoon een interne harde schijf te maken hebt...

Edited by littlesat, 24 November 2019 - 12:20.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #5 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 November 2019 - 12:40

Je hebt een stevig punt: Ik heb geen idee hoe ingewikkeld het is.

Ik heb het over een harde schijf in mijn et10000. Heb even moeten googlen om te achterhalen wat cifs mount is. Dit bevestigd mijn eerste regel hierboven.

Wat is er op tegen om in beide gevallen een dubbelepunt in de mappennaam altijd er uit te halen?  Zou dat het idee gemakkelijker maken?


Xtrend 10000


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 November 2019 - 12:54

Waarom aparte mappen, ik plemp alles in de map movie, een onzinnige optie naar mijn idee om overal aparte mappen voor te maken, ik ken geen enkel commercieel opname apparaat (mijn Synology niet de eerste beste heeft dat zelfs niet) die opnames in een aparte map zet. Wil je dat wel dan verplaats je ze toch simpel. :rolleyes:

Ik neem regelmatig series op en doordat ze op alfabetische volgorde staan komen ze keurig op datum onder elkaar te staan, waarom dan nog aparte mappen maken daar word het niet overzichtelijker van. :huh:


Edited by Sagitarius, 24 November 2019 - 12:58.

73's

PE1AQZ


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #7 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 24 November 2019 - 13:09

@Sagitarius.

Onze mappen geven lang niet altijd de naam van een serie aan. Soms ook het soort programma's.

Verder als je dan toch handmatig gaat sorteren, waarom dan niet automatisch?

Dat andere apparatuur die mogelijkheid niet heeft zegt niets, ja toch, men wil zich die moeite niet getroosten dat er in te zetten.

Dus, de conclusie is, dat we er anders in staan. Ik ben blij met de mogelijkheid en voor dit probleem een work around gevonden te hebben.


Xtrend 10000


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 November 2019 - 13:56

Hoe doe je dat dan als je via EPG opneemt zoals ondergetekende vaak doet, hoe selecteer je dan de map/categorie waar de opnames in moeten komen. :unsure:

Ik heb ook een ET10K met een 1.5TB hdd, dus ben benieuwd (naar de workaround) hoe je EPG via een cifs mount koppelt aan een specifieke map. :)


73's

PE1AQZ


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 24 November 2019 - 14:00

Met timer edit kan je een submap kiezen.... misschien daar de dubbele punt vervangen/verwijderen
Maar ik stel voor, voor 8.0 of 7.3.... en niet meer voor 7.2!?

Edited by littlesat, 24 November 2019 - 14:01.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 November 2019 - 16:05

Maar ik stel voor, voor 8.0 of 7.3.... en niet meer voor 7.2!?

 

Inderdaad, 7.2 staat op punt van release.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #11 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 24 November 2019 - 19:55

Dit heb ik laatst ook al gezegd dat hij het met autotimer niet goed ging en toen is er gezegd dat het geen probleem kon zijn die dubbele punt.

 

https://forums.openp...s/#entry1121664


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 November 2019 - 19:57

Waar staat dat?

 

Ik zeg hier (https://forums.openp...s/#entry1121700) precies hetzelfde als hierboven...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 24 November 2019 - 20:03

Een dubbele punt is gewoon geldig in een map naam in linux, dus als dat gefilterd wordt is dat een bug in Enigma. In Windows overigens niet, dus je kunt wel CIFS issues krijgen, dus wellicht is het daarom in Enigma niet toegestaan (en is het een bug in autotimer).


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 24 November 2019 - 20:13

Je wilt ook Graag die duppele punt zien in het ui als een movie op een cifs mount staat...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Voorstel tot verbetering opnames of toch een Bug? #15 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 25 November 2019 - 01:16

@sagitarius

De workaround?

Je maakt handmatig een map aan. Een map zonder dubbele punt. erder maakt het niet uit wat je er voor naam aan hangt.

Daarna via epg een opname vastleggen en aangeven dat dat in de net aangemaakte map moet komen.

Dus nu eens NIET  map met timer naam gebruiken.

Meer is het niet.

 

@littlesat

Ik zie liever geen dubbelepunt maar wel dat de opname gemaakt wordt. Als ik map met timer naam kies, wordt de map met dubbelepunt gemaakt maar daar komt niets in te staan. :(

Mijn schijf is als ext4 ingedeeld en daar gaat het dus fout met de dubbele punt.


Edited by kostenzer, 25 November 2019 - 01:17.

Xtrend 10000




Also tagged with one or more of these keywords: verbetering, bug, dubbelepunt, mapnaam

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users