Springen naar inhoud


Foto

OpenPLi 7.2-release beschikbaar


  • Please log in to reply
Er zijn 535 reacties in dit onderwerp

#1 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 7 december 2019 - 03:47

Vandaag hebben we OpenPLi 7.2-release beschikbaar gesteld.

Boxen met 7.1-release zullen automatisch worden opgewaardeerd bij een software update.

Boxen met een andere OpenPLi versie zullen opnieuw geflasht moeten worden.

 

In de komende dagen zal de 7.2 release candidate, inclusief de plugin feeds, van onze download servers worden verwijderd.
 

edit: er zijn problemen gemeld bij het updaten van sommige boxen, een aantal daarvan starten niet meer op na de update.

 

Het is daarom streng aanbevolen om de box the flashen via de setup menu optie, en daar te kiezen voor "met backup" (nb: dit vereist een lokale disk of USB stick).


Veranderd door WanWizard, 8 december 2019 - 00:12

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #2 mdizy

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 8 december 2019 - 19:20

Helaas werkt de 7.2 release niet op de Gigablue UE 4k en de Zgemma Star H2.

Beiden hebben hetzelfde probleem.

Receivers starten gewoon op en laten zender zien.

Zodra je echter een knop op de afstandsbediening drukt geven beiden de foutmelding in de foto.

Beide restarten maar probleem blijft zich herhalen.

Beide receivers maar weer teruggezet op 7.1 :-(

Bijgevoegde Bestanden



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 8 december 2019 - 20:16

Misschien gewoon eerst eens een keer lezen in plaats van blind updaten? Je bent nummer 1000 al...

 

Er is niks mis met 7.2-release, er is iets mis in de update procedure in 7.1. Waardoor je na een update (waarbij je dringend wordt aangeraden te flashen) met een incomplete 7.2 versie komt te ztten.

 

En omdat het probleem in 7.1 zit, valt het ook niet direct te fixen, want die staat immers al op je box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #4 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 9 december 2019 - 06:29

Bij mijn wekelijkse update pogingen kwam de tekst met een paar honderd updates (precieze getal weet ik niet meer) en er stond bij voorkeur opnieuw flashen. Dat heb ik gedaan, met back-up, en huppetee, zo'n vijf minuten later stond er een compleet werkende mutant hd51 voor me klaar. Even snel gekeken of het allemaal werkt en dat doet het, inclusief mijn probleem destijds met die cifs en nfs mounts. En raar maar waar, mijn hdmi-cec doet ook weer het een en ander.

Inmiddels hetzelfde gedaan met mijn twee mutant hd2400 en ook hier volgens mij zonder problemen.

Dus alle mensen die dit mogelijk gemaakt hebben, hartstikke heel veel dank hiervoor.

Ik zal nu ook weer met veel interesse de topic in de gaten houden en natuurlijk hiermee proberen mijn kennis te verbreden en om wanneer mogelijk reacties te geven om zo mee te werken aan dit platform.

Heel veel moeilijke taal maar ik bedoel gewoon dat ik voornamelijk mee lees en af en toe een vraag en/of comment zal geven. Mvg.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #5 Peter Bee

  • New Member
  • 1 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 9 december 2019 - 14:50

Uit pakten pakken af de OPL 7.2  tegen hij eersal de opmekel dat eerst gegupdet moets, en het

"Zender niet beschikbaar" "Controleer uw tuner configuratie !"

In ben een zederuitgang indergaat, door de uitmoel moetgeldig .



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #6 Edgar

  • Senior Member
  • 292 berichten

+7
Neutral

Geplaatst op 9 december 2019 - 16:17

Beste lezers en makers van OpenPLi,

 

Is er een lijstje met veranderingen t.o.v. 7.1? Ik zag al dat het niet meer nodig is om een kabelscan uit te voeren na het updaten van de software. Helemaal geweldig! Bedankt voor dit moois.


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 december 2019 - 16:33

https://wiki.openpli.org/, linkje "release notes" onder het bootlogo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2338 berichten

+33
Good

Geplaatst op 9 december 2019 - 18:44

Is de 7.2 release ingetrokken voor download ? Staat niet meer bij de downloads namelijk.



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 9 december 2019 - 19:06

Weten we..

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #10 marmel

  • Senior Member
  • 133 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 december 2019 - 19:57

Hier ook problemen met de 7.2,als je iets opneemt en wil dan zappen naar de 2de receiver dan geeft hij een rood kruis.Dit geld overigens voor elke handeling.Box moet je hard uitzetten en weer opstarten. Dus nu weer 7.1 erop gezet en die werkt wel gewoon,)VU+ duo2)


VU+ duo2 13-19,2-23,5-28,2 HDD 1TB PLI 7.2 Image Ziggo kaart CCcam 2.3.2 en Oscam


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 9 december 2019 - 20:00

Tsja, de 7.2 is klaarblijkelijk ingetrokken vanwege problemen. Is niet meer te downloaden.... Wachten op een nieuwe trial.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 9 december 2019 - 20:40

Mooi is dat en @Frenske maakte mij voor rotte vis uit toen ik schreef of er wel getest werd en ik dankbaar moest zijn voor het vele werk. :angry: Er was toch niets mee loos riep Tech nog :P  


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 december 2019 - 21:16

Er is ook niks loos met de image. Getuige de vele meldingen van mensen die de image hebben geflasht, er waar het gewoon prima werkt.

 

Er is een issue met de update van 7.1 -> 7.2, en dat kan best wel aan iets in 7.1 liggen, daar wordt driftig naar gezocht. En om te voorkomen dat nog meer mensen blind de update knop in drukken is de image in zijn geheel offline gehaald.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #14 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 december 2019 - 22:28

Als ik de  vu+ solo flash naar 7.2 dan zie ik dat in de wizard de auto diseqc er veel langer over doet dan in 7.1 je zie zelfs andere satellieten voorbij komen en heel vaak vind hij geen sat op een van de 4 posities. bij 7.1 worden de 4 posities ABCD achter elkaar ingevuld.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 december 2019 - 22:34

Dat kan, afhankelijk van waar je zit natuurlijk. 7.2 kan veel meer detecteren dan die paar die in 7.1 zaten (en toevallig voor jou relevant zijn).

 

Hij loopt ze gewoon een voor een af, en tuning duurt een paar seconden. Het is niet dat je dat dagelijks moet doen (en met een backup zelfs nooit meer).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #16 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 december 2019 - 22:41

Dat is waar maar het zou niet moeten dat hij de ene keer 19.2 niet vind en dan weer wel iedere keer als je flasht is het anders soms staan ze er alle 4 en een volgende keer missen er 2 die je dan handmatig moet toevoegen 7.1 heeft dit probleem niet.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 december 2019 - 22:48

Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn. Het enige wat autodetect doet is tunen op een gedefinieerde transponder frequentie, en kijken of er een lock komt. En dat lukt, of dat lukt niet.

 

Aannemende dat er in de tussentijd niks aan schotel, LNB of kabel gebeurd natuurlijk...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 9 december 2019 - 22:50

Er is ook niks loos met de image. Getuige de vele meldingen van mensen die de image hebben geflasht, er waar het gewoon prima werkt.

 

Er is een issue met de update van 7.1 -> 7.2, en dat kan best wel aan iets in 7.1 liggen, daar wordt driftig naar gezocht. En om te voorkomen dat nog meer mensen blind de update knop in drukken is de image in zijn geheel offline gehaald.

Maar dat schreef ik toch ok al dat 7.1 niet meer goed werkte toen r7.2 net online was, iig maar dat de softcam feed iets van 3 of 4 softcams bevatte maar geen oscam of Cccam, ik stelde toen nog voor een universele feed te maken voor softcams zonder image versie gebonden te zijn toen werd ik weggehoond met de opmerking dat ik niets van het probleem snapte

Ik was bezig voor een kennis met zijn ET8k en een Mutant HD60 beide kreeg ik niet aan de praat en liepen vast als ik de instellingen terug probeerde te zetten. Uiteindelijk heb ik de ET8K zondag pas tot leven kunnen brengen met r7.2. en de HD 60 op 7.1 gelaten. Mijn eigen ontvangers heb ik maar op 7.1 gelaten die werken gelukkig nog wel goed.


Veranderd door Sagitarius, 9 december 2019 - 22:54

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #19 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 december 2019 - 23:04

Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn. Het enige wat autodetect doet is tunen op een gedefinieerde transponder frequentie, en kijken of er een lock komt. En dat lukt, of dat lukt niet.

 

Aannemende dat er in de tussentijd niks aan schotel, LNB of kabel gebeurd natuurlijk...

Hij locked dus niet of niet altijd je ziet bv 19.2 vaker voorbijkomen en ook die andere 3 voordat hij pas locked of de positie vrij laat.

 

Ga je later in het menu naar auto diseqc dan vind hij ze wel in 1 keer.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 9 december 2019 - 23:44

Is me nog nooit overkomen.

 

En hij moet een keer voorbij komen voor elke satelliet positie waarvoor je een tuner hebt gedefineerd. Dus als je een A/B/C/D DiseqC switch hebt, dan checkt 'ie 4 keer, en moet hem maar 1 keer vinden (op A, B, C, of D).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers