Jump to content


Photo

Pli goes android?


  • Please log in to reply
198 replies to this topic

#1 roycke

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 15 December 2019 - 12:24

Na jaren enigma te gebruiken zie ik steeds meer voordelen van android:

er zijn veel meer apps en het ziet grafisch mooier uit. En bv met de iptv apps is de werking ook beter mbt series en films in de app.

nu is mijn vraag: is openpli op de achtergrond bezig om ooit ook android software te ontwikkelen?

ook gezien er steeds meer android sat boxen op de markt komen. 


Edited by roycke, 15 December 2019 - 12:24.


Re: Pli goes android? #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 December 2019 - 12:36

En je hebt de laatste week hier gelezen wat voor problemen OpenPli momenteel heeft? Het kost ze alle moeite om OpenPli 'up and running' te houden.. Als ze nu voor 100-den ontvangers ook even Android moeten gaan supporten...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 15 December 2019 - 12:51

De Android dvb apps hebben nog een hele weg te gaan om alles te supporten wat enigma2 kan....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli goes android? #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 15 December 2019 - 13:03

En je hebt de laatste week hier gelezen wat voor problemen OpenPli momenteel heeft? Het kost ze alle moeite om OpenPli 'up and running' te houden.. Als ze nu voor 100-den ontvangers ook even Android moeten gaan supporten...

Schijnbaar weet jij meer dan wijzelf weten.....je houdt er wel van antwoorden te geven die je niet kunt onderbouwen met feiten, dat kan alleen één van onszelf doen!

 

Eén week wat narigheid en we worden 100% afgeschreven, wel een beetje jammer, en dat uit de mond van iemand die zelf niet eens OpenPLi draait......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli goes android? #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 December 2019 - 15:52

Wat een antwoord weer... Jullie zien toch zelf toch ook jullie eigen problemen die al een week spelen. Moet ik dat gaan onderbouwen dan?
- update van 7.1 naar 7.2 die resulteert in een OpenPli 7.15
- mirror gecrashed
- buildserver onderuit..
Zijn jullie eigen statements hoor....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #6 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 15 December 2019 - 16:04

Wat een antwoord weer... Jullie zien toch zelf toch ook jullie eigen problemen die al een week spelen. Moet ik dat gaan onderbouwen dan?
- update van 7.1 naar 7.2 die resulteert in een OpenPli 7.15
- mirror gecrashed
- buildserver onderuit..
Zijn jullie eigen statements hoor....

Beste Mimisiku,

 

Ik stel voor dat je ophoud met het steeds maar weer afgeven op mensen die echt hun best doen.
Je kan beter een ander forum opzoeken waar het de cultuur is om elkaar negatief te benaderen. Eventueel kan je daar beginnen met je eigen Image te bouwen en kan je dan ervaren dat dat geen sinecure is, zeker niet als mensen je steeds weer opnieuw heel negatief benaderen.

 

Ik vind het echt vervelend worden.

Dus graag op deze mail niet meer reageren want dat voegt verder niets meer toe.



Re: Pli goes android? #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 December 2019 - 16:41

Beste Gerard0610

Dat is dan best jammer voor je... We leven nog altijd in een vrij land hoor.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #8 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 15 December 2019 - 17:24

Hou eens op met nuilen, joh

Re: Pli goes android? #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 15 December 2019 - 17:29

De beste stuurlui staan aan wal...

Edited by littlesat, 15 December 2019 - 17:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli goes android? #10 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 15 December 2019 - 17:39

Hou eens op met nuilen, joh

 

Aangezien ik het woord "nuilen" al een paar keren heb zien langskomen op dit board toch even op onderzoek gegaan omdat ik nog  niet eerder dit woord heb gehoord of gezien.

Op een site van de stad Nijmegen las ik dit;

 

 

Nuilen is Nijmeegs voor zeuren en wordt gebruikt wanneer iemand bijvoorbeeld niet snapt hoe het Keizer Karelplein werkt.



Re: Pli goes android? #11 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2019 - 18:33

Niet zo negatief doen over  mimisiku hij heeft met heel veel hulp oscam werkend

gekregen op een raspberry ;)



Re: Pli goes android? #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 15 December 2019 - 18:50

Wat een antwoord weer... Jullie zien toch zelf toch ook jullie eigen problemen die al een week spelen. Moet ik dat gaan onderbouwen dan?
 

Ik vind het jammer dat je dus niet goed leest waarop ik reageer, ik reageer dus op de vraag of er ooit een Android openpli komt, dat is namelijk de vraag van de TS, daar reageer jij op dat die niet gaat komen, dat is iets wat jij dus niet kan weten want ik ken jou niet eens, dus laat staan dat je die inside informatie zou hebben.

Dat je er een hoop onzin omheen moet verzinnen dat we de boel niet eens in de lucht kunnen houden, iets wat ons al ruim 17 jaar gewoon lukt, en één weekje narigheid is gelijk een reden om ons af te schrijven, over die andere 17 jaar hoor ik niets, alleen over die ene week........


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli goes android? #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 15 December 2019 - 18:52

Niet zo negatief doen over  mimisiku hij heeft met heel veel hulp oscam werkend

gekregen op een raspberry ;)

Dat is de positieve kant, dat is ook heel mooi, dat is iets wat ik dus absoluut wel kan waarderen.

 

Ik denk niet dat er verder iemand bij gebaat is hier verder op in te gaan, graag weer on topic want de topic starter heeft hier ook niets aan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli goes android? #14 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2019 - 18:58

Ik lees af en toe iets over anbox een android wat onder linux werkt.

Is al zoiets voor een linux satbox



Re: Pli goes android? #15 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 17 December 2019 - 16:14

Heb al verschillende boxen die met android "werken", maar zoals littlesat al met die dvb apps zijn allemaal maar zozo.

DTV is er 1 van bv, met kodi en een PVR client is het ook nix.

Ooit begonnen met een K2 pro, draait op android en DTV wel stabiel en redelijk snel, met kodi en een PVR client is ie erg langzaam.

Inmiddels staat hier ook een maxytec multibox met dualboot op Android heb ik de DTV app niet eens getest, op Enigma draait tenvolle tevredenheid Openpli 7.2

Re: Pli goes android? #16 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2019 - 18:25

Ik had vroeger op de eerste dreamboxen gemini draaien. Dat werkte goed. Toen ook pli images geprobeerd, maar dat vond ik niks. Sinds ik een HD box heb (eerst een vu+duo en nu ook een duo2, ik draai ik alleen maar openpli. Ik vind het zeer stabiel en gebruikersvriendelijk. Net VTI image geinstalleerd, maar na een korte tijd meteen weer terug naar openpli.



Re: Pli goes android? #17 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 December 2019 - 19:37

Hier heb ik alle images wel eens getest maar kom er maar op 1 uit en dat is idd Openpli.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Pli goes android? #18 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2019 - 11:02

Ik had 1 van de eerste DM 7K boxen, tot de release van de eerste illustere "Hydra" image :-) was het anders niets dan behelpen.
Mede daarom heeft mijn ega nog steeds een hekel aan DM ;-))

Re: Pli goes android? #19 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2019 - 12:46

Als er op een .arm processor enigma2 kan worden geïnstalleerd, bijvoorbeeld de duo4K of een ander merk, waarom dan geen android?

Op veel Chinese android boxen met een .arm processor kan ook linux worden geïnstalleerd, zelf toch al verschillende keren uitgevoerd en weer terug naar android is ook geen probleem.

Android is niks meer dan een aangepaste linux met wat extra futures er in.


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Pli goes android? #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 December 2019 - 12:58

Als er op een .arm processor enigma2 kan worden geïnstalleerd, bijvoorbeeld de duo4K of een ander merk, waarom dan geen android?

Op veel Chinese android boxen met een .arm processor kan ook linux worden geïnstalleerd, zelf toch al verschillende keren uitgevoerd en weer terug naar android is ook geen probleem.

Android is niks meer dan een aangepaste linux met wat extra futures er in.

Dat laatste klopt maart dat is net zo als met Windows het is allemaal net wat gebruikersvriendelijker en ziet er ''gelikter'' uit, bij Linux heb je veel gedoe met rechten en beperkte applicaties en weet ik niet wat om iets werkend te krijgen, bij Android en Windows is alles plug and play, ik begrijp nog steeds niet de aversie tegen deze 2 systemen, het argument is dan steeds het is geen open source. Maar waarom zou je dat nog willen er zijn zat applicaties verkrijgbaar onder Android, waarom .....? omdat er gewoon veel gebruikers van zijn dit in tegenstelling tot Linux. ;)


Edited by Sagitarius, 18 December 2019 - 13:00.

73's

PE1AQZ



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users