Jump to content


Photo

Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen

Blindscan

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 18 December 2019 - 18:44

Ik heb een Edison Mio 4k en voer daar regelmatig een blindscan mee uit.

 

Als je daarna de kanalenlijst oproep, vervolgens op 'Satellieten' klik met daarna nog eens op de groene knop 'Satellieten' dan zie pér satelliet drie opties te weten "Zenders - Providers - Nieuw".

 

Na de Blindscan kijk altijd via 'Nieuw' welke zenders er bij de Blindscan sinds de vorige keer nieuw zijn gevonden ten opzichte van de voorgaande Blindscan op die betreffende satelliet.
Erg handig :-)

 

Maar .... als Hans dan een nieuwe kanalenlijst heeft gemaakt en ik die binnenhaal en vervolgens weer een Blindscan uitvoer, staan er alle zenders van die betreffende satelliet in de map.

 

Dan lijkt me op zich logisch omdat ik die lijst van Hans er in heb gezet en dus alle oude informatie is overschreven.

Nu heb ik helaas totaal geen verstand van de structuur van de kanalenlijsten opzet én ook niet hoe die in Enigma verwerkt worden (Lameb, Lameb5, userbouquet.xxxx.tv enz)  na de installatie van de nieuwe kanalenlijst van Hans.

 

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de oude 'Nieuw' ergens b.v. (d.m.v. een bepaald bestand) via FTP veilig te stellen en deze later (na de nieuwe lijst van Hans geplaatst te hebben) deze weer teug te plaatsen.

 

Of zijn er andere opties om dit voor elkaar te krijgen?


Edited by gerard0610, 18 December 2019 - 18:46.


Re: Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen #2 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 22 December 2019 - 11:32

Interessante vraag... vier dagen geleden gesteld... heeft niemand een antwoord?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 22 December 2019 - 12:31

Lijkt me logisch, een zenderlijst overschrijft alles, zowel bouquet files als lamedb?

 

Als je dus gebruik maakt van een externe lijst, moet je dus de blindscan doen nadat je de lijst hebt geplaatst, en zul je dat weer moeten doen als je een update van de lijst doet.

 

Zolang die handel in files staat blijft het wat dit soort dingen betreft behelpen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen #4 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 26 December 2019 - 16:45

Oeps .... inderdaad duidelijk dat veel overschreven wordt. Dit begrijp ik

 

Maar als leek zijnde probeer ik het toch een beetje te begrijpen (indien dat mogelijk is om uit te leggen) :-)

 

Uit welke bestand gedetecteerd Enigma2 welke zenders als 'Nieuw' aangemerkt worden als ik kijk bij "Zenders - Providers - Nieuw"?



Re: Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 26 December 2019 - 17:06

Wat bedoel je precies met "Zenders - Providers - Nieuw"? Waar vind ik dat?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen #6 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 27 December 2019 - 09:18

Fijn dat je een poging doet om me te helpen.
 

Ik bedoel :

In welk bestand / bestanden (of Enigma2 structuur) wordt de informatie opgeslagen die ik te zien krijgt als in OpenPli als ik de zenderlijst oproep ( bovenste cursor knop druk afstandsbediening)  en dan op Satellieten (groen) eb dan op weer op Satellieten (groen) zodat je per satelliet naam drie opties te zien krijgt en wel :Zenders - Providers en Nieuw". Het gaat me dus om de inhoud van die map "Nieuw"

 

Ik wil dan kijken of ik dan op (of de inhoud daarvan) op kan slaan op mijn PC.
Mogelijk kan ik die dan (na de installatie van een nieuwe kanalenlijst Hans) weer mogelijk terugzetten.
Dit alles om te kijken of er toch niet een manier is om het probleem wat ik in #1 beschreven heb te herstellen na de installatie van een nieuwe kanalenlijst Hans.

 

Is het zo iets duidelijker? :-)

Ik hoop het want dat maakt het vinden / herkennen van 'nieuwe' zenders veel eenvoudiger nadat ik een niewue kanalenlijst van Hans heb geïnstalleerd en dan een blindscan heb uitgevoerd..



Re: Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 27 December 2019 - 09:32

Daar zijn settingseditors voor, dreamboxedit is de bekendste, die kan je vinden op https://dreamboxedit...egory/download/


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Optie om per sat positie map 'Nieuw' veilig te stellen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 December 2019 - 14:23

Ah, ok. "Nieuw" is een binair vlaggetje in de zender definitie, in de lamedb.

 

Dat gaat inderdaad alleen maar met een settingseditor (en dan nog niet zo eenvoudig vrees ik).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users