Jump to content


Photo

Box Info in OpenWebif werkt niet


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 23 December 2019 - 11:39

Sinds kort werkt de knop "Box info" onder "Extra's" in OpenWebif niet meer. Hij doet helemaal niets! Andere knoppen reageren allemaal gewoon.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Kan het iets te maken hebben met het feit dat mijn VU+ UNO 4k SE problemen heeft haperingen etc.?

 

Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 December 2019 - 18:10

Geen idee. Hier werkt het op al mijn VU's gewoon.

 

Ik begin steeds meer te denken dat er iets vreselijk ziek is met die box van jou.

 

Ik zou als de build van vandaag klaar is die box maar opnieuw flashen, geen backup restoren maar even met de hand inriichten, niks verder installeren, een sat scan doen, en dan kijken hoe de vlag er voor staat...

 

Het is dat ik niet in de buurt ben, want ik zou het wel eens met eigen ogen willen zien, dit zijn dingen die erg lastig op afstand  op te lossen zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #3 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 23 December 2019 - 23:37

Ik krijg ook steeds meer het idee dat er iets goed mis is.

Als ik echt met een schone lei wil beginnen, dan moet ik weer eens even goed nalezen en uitzoeken hoe ik alles er weer opnieuw op kan zetten; gewoon echt vanaf het begin.

 

Ik zou als de build van vandaag klaar is die box maar opnieuw flashen, geen backup restoren maar even met de hand inriichten, niks verder installeren, een sat scan doen, en dan kijken hoe de vlag er voor staat...

 

Het is dat ik niet in de buurt ben, want ik zou het wel eens met eigen ogen willen zien, dit zijn dingen die erg lastig op afstand  op te lossen zijn.

Als je een goede link hebt waar ik dit precies kan terugvinden, zou ik dat heel fijn vinden.

Ik weet niet of jij hier (Eindhoven) in de buurt bent, maar je bent altijd welkom!!!

 

 

Edit: Zojuist even geprobeerd of de “Box info” werkt........... en dat doet hij nu ineens wel!?!?!?  :wacko:


Edited by Funske, 23 December 2019 - 23:38.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #4 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 23 December 2019 - 23:51

Ik heb deze link gevonden: https://wiki.openpli...Vu.2B_Uno_4K_SE

En daarna kan ik hem toch opnieuw inrichten? Of moet er vooraf nog meer gebeuren?



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 December 2019 - 00:59

Ik weet niet of jij hier (Eindhoven) in de buurt bent, maar je bent altijd welkom!!!

 

Eh, nee, volgens Google Maps zit ik zo'n 1100km rijden van je vandaan. Gaat me wat ver voor wat gesleutel en een kop koffie... :)

 

Maar wellicht wil iemand anders die wat meer in de buurt woont je helpen....

 

Ik heb deze link gevonden: https://wiki.openpli...Vu.2B_Uno_4K_SE

En daarna kan ik hem toch opnieuw inrichten? Of moet er vooraf nog meer gebeuren?

 

Die link is prima.

 

Voor dat je begint even handmatig via Menu - Setup - Autobackup - Geel een backup van je huidige settings op een USB stick maken, dan kun je in geval van nood altijd nog terug naar de stand van nu.

 

En wellicht vooraf even via de web interface schermafdrukken maken van de belangrijke setup schermen, zoals tuner instellingen en zo. Dan heb je de basis zou weer terug. Dan moet je alleen nog je softcam installeren en configureren.

Daarna een handmatige scan doen, en dan heb je een basis installatie die beeld moet geven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #6 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 24 December 2019 - 10:35

Eh, nee, volgens Google Maps zit ik zo'n 1100km rijden van je vandaan. Gaat me wat ver voor wat gesleutel en een kop koffie... :)

Zit wel iets in.........  ;)

 

Maar in ieder geval bedankt tot zover!  :thumbs-up:

Ik ga kijken wanneer ik er de tijd voor heb en zal laten weten hoe het is gegaan! 



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #7 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 1 January 2020 - 23:32

Toch nog even een vraagje....
Als ik de box opnieuw flash, geen backup terugzet, maar alles met de hand weer goed zet, Moet ik dan ook de plugins weer opnieuw installeren?

En ben ik dan ook al mijn opname-instellingen van de autotimer kwijt??
Zo ja, hoe kan ik die backup-en en later weer terugzetten? Want dat zijn er wel een aantal.....



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 January 2020 - 23:42

Ja. Geen backup terug zetten betekent ook geen plugins terug zetten.

 

Een backup kun je dagelijks automatisch laten maken (zodat je die altijd bij de hand hebt), of met de hand (gele toets) via Menu - Setup - Auto backup.

 

Gedeeltelijk dingen terug zetten uit de backup, of handmatig je plugins terug zetten kan wel, maar vereist wat handigheid met de linux commandline.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #9 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 1 January 2020 - 23:58

Oeps, dan ben ik dus al mijn autotimer-opname-instellingen kwijt!

Is er een manier om die apart te backup-en en te restoren? Want dat zijn er nogal wat!!

 

Als ik die allemaal weer een voor een terug moet instellen, denk ik niet dat ik de box opnieuw flash. Hij werkt nu eigenlijk weer probleemloos.......



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 January 2020 - 00:03

Ja, maar ook daar kom je niet rond de commandline heen, je moet namelijk enigma stoppen voordat je dat soort bestanden veilig kunt vervangen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 2 January 2020 - 07:42

De flashprocedure waarna je verwijst klopt, maar flashen vanuit het menu is veel eenvoudiger, als er geen harde schijf in je Vu zit, sluit je een usb stick (fat 32 geformateerd) aan en volg je https://wiki.openpli...mage_support.29 en kies je voor een backup, na deze procedure staat alles weer zoals het was. Je hebt het over autotimers, die gaan keurig mee met de backup en staan na het flashen via het menu er ook weer.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #12 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 2 January 2020 - 10:46

Heren, ik weet wat ik ga doen; flashen en daarna de laatste backup terugzetten. Hij heeft de laatste week prima gewerkt, dus zal het toch wel aan de warmte hebben gelegen die hij niet genoeg kwijt kon.

Iedereen bedankt voor zijn op- en aanmerkingen en adviezen!!   :thumbs-up:   :thumbs-up:



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #13 pcman19

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 2 January 2020 - 21:09

Mocht je er niet uitkomen wil ik je best helpen.
Ik kom uit veldhoven laat maar weten.

Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #14 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 2 January 2020 - 21:19

Ik heb hier een box als ik deze handmatig volledig nieuw installeer ongeveer 10 tot 15 minuten nodig om hem up and running te krijgen met alle instellingen en plugins en dergelijke ik zeg gewoon helemaal opnieuw instellen dan weet je zeker dat er geen rotzooi uit een oude backup terug geplaatst wordt.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #15 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 2 January 2020 - 23:26

Ik heb hier een box als ik deze handmatig volledig nieuw installeer ongeveer 10 tot 15 minuten nodig om hem up and running te krijgen met alle instellingen en plugins en dergelijke ik zeg gewoon helemaal opnieuw instellen dan weet je zeker dat er geen rotzooi uit een oude backup terug geplaatst wordt.

 

Dat was mijn plan eigenlijk ook, maar in mijn autotimer zitten 4 pagina’s met (± 80 of meer) programma’s die ik wil opnemen. En dan zou ik precies van elk programma echt van alles moeten noteren, zoals tijden, zender, uitlooptijd etc. En dat is iets wat ik echt niet zo zie zitten. Als het niet anders kan houdt het op, maar het werkt nu gewoon weer.
Maar als iemand een tip heeft om dit toch op de e.o.a. Manier te backup-en en restoren, dan hou ik me aanbevolen.



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #16 satenkabelgluurder

  • Senior Member
  • 141 posts

+2
Neutral

Posted 3 January 2020 - 08:16

Je kunt al je autotimer instellingen gemakkelijk copieren.

 

alles staat in: /etc/enigma2/autotimer.xml

dus met ftp de autotimer.xml even copieren naar je pc.

dan schone flash (geen backup oid)

autotimer voor 1 programma instellen (dit is nodig om de standard instellingen van autotimer op te slaan zoals extra tijd voor opname etc)

daarna je autotimer.xml van de pc weer op je ontvanger zetten (volgens mij hoef je enigma niet te stoppen, kan ik vanavond wel even controleren)



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #17 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2020 - 10:54

Je kunt al je autotimer instellingen gemakkelijk copieren.

 

alles staat in: /etc/enigma2/autotimer.xml

dus met ftp de autotimer.xml even copieren naar je pc.

dan schone flash (geen backup oid)

autotimer voor 1 programma instellen (dit is nodig om de standard instellingen van autotimer op te slaan zoals extra tijd voor opname etc)

daarna je autotimer.xml van de pc weer op je ontvanger zetten (volgens mij hoef je enigma niet te stoppen, kan ik vanavond wel even controleren)

 

Geweldig! Dat is nou juist datgene waar ik naar op zoek was!

Ik heb hem gevonden en bekeken en het lijkt er op dat al mijn autotimers er in zitten.

Dan wordt het al weer een stuk gemakkelijker om een schone flash uit te voeren.

Waarschijnlijk is het wel verstandig om na het terugzetten van autotimer.xml het apparaat te laten herstarten, zodat de volledige autotimer instellingen geladen kunnen worden? Of hoeft dat niet eens?



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 3 January 2020 - 11:05

in telnet init 4 autotimers.xml  plaatsen en daarna in telnet init 3 doen en klaar ben je.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #19 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2020 - 19:46

in telnet init 4 autotimers.xml  plaatsen en daarna in telnet init 3 doen en klaar ben je.

Kun je mij a.u.b. uitleggen wat je precies bedoelt?  



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 January 2020 - 20:00

Dat zijn de commandline acties waarbij je die copy actie veilig kunt doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users