Jump to content


Photo

Problemen Timer conflict VU+ DUO4k

Timer Conflict VU+ DUO4K

  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 RvdT

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 24 December 2019 - 14:27

Beste,
 
ik heb sinds vorige week een VU+ DUO 4k, die ik heb aangesloten aan mijn Technisat Multytenne met 1 kabel. Ik gebruik OpenPLI 7.2
 
Mijn verwachting was dat ik een Timer conflict zou krijgen als ik in de timer bijvoorbeeld BBC 1 en tegelijk ZDF zou zetten. (Dit was ik gewent bij de Rebox 8500 die ik hiervoor had). Helaas accepteert de timer beide opnames, waarna 1 van beiden daadwerkelijk is opgenomen en de andere wordt weergegeven met 0%.
Ook als ik bijvoorbeeld zit te kijken naar ZDF en ik had een timer ingezet op BBC, dan springt het beeld niet over, of krijg ik een melding in beeld, maar mislukt de opname.
 
Timer conflict weergeven staat altijd aan bij het invoeren van een nieuwe timer, maar lijkt niet te werken...
 
Zijn er ideeën wat ik hieraan kan doen?
 
 
Alvast bedankt,
Rene


Re: Problemen Timer conflict VU+ DUO4k #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 24 December 2019 - 14:57

Welkom op het OpenPLi supportboard.

M.i. kan dit niet anders als een gevolg zijn van een onjuiste tunerconfiguratie. Tuner B moet m.i. uitgeschakeld worden en ik vraag mij af of dit is gebeurd. Jij hebt immers maar één kabel. Doodzonde van zo’n ontvanger om hier een single Multytenne op aan te sluiten. Mijn advies, tijdelijk tuner B uitschakelen of doorlussen naar A en direct na de kerst een simpele Triax met óf een multiblok met 4 twin lnb’s of hotbird laten vervallen en dan voor een CD Triple quad lnb gaan.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Problemen Timer conflict VU+ DUO4k #3 RvdT

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 24 December 2019 - 15:22

Klopt, ik had bij de tunerconfiguratie moeten aangeven dat Tuner B moest worden doorgelust naar tuner A... hij werkt nu.


Edited by RvdT, 24 December 2019 - 15:23.


Re: Problemen Timer conflict VU+ DUO4k #4 RvdT

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 24 December 2019 - 15:28

Dank je wel. 

 

Ik ga na kerst eens verder kijken wat er allemaal mogelijk is. Er gaat een wereld voor me open nu ik deze VU+ heb aangeschaft... Gisteren met mijn zoons Youtube geinstalleerd... Zij waren meteen gelukkig ;)

 

Nog tips verder voor me? leuke plugins??



Re: Problemen Timer conflict VU+ DUO4k #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 24 December 2019 - 21:50

Jazeker. Beide tuners separaat aansluiten. Dán heb je al sterk verbeterde flexibiliteit. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users