Springen naar inhoud


Foto

Crashlog op VU+DUO4K


  • Please log in to reply
Er zijn 15 reacties in dit onderwerp

#1 CodeW

  • Senior Member
  • 101 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 27 december 2019 - 09:10

Regelmatig krijg ik een groen scherm (elke dag) maar niet altijd start  de VU opnieuw.

Bovendien valt het me op dat ik niet meer met de WINDOWS10-laptop en -desktop op de VU kan komen met de VERKENNER. Of beide zaken met elkaar te maken hebben weet ik niet.



Re: Crashlog op VU+DUO4K #2 CodeW

  • Senior Member
  • 101 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 27 december 2019 - 09:14

Ook het meezenden van het crashlog werkt niet goed.

 

Bijgevoegde Bestanden


Veranderd door Tech, 27 december 2019 - 09:36
Even een crashlog gemaakt en toegevoegd


Re: Crashlog op VU+DUO4K #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 27 december 2019 - 10:36

Misschien is het handig om jouw setup aan te geven. Welke tuners oa., en of je iets speciaals doet voordat de crash komt?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Crashlog op VU+DUO4K #4 Dimitrij

  • PLi® Core member
  • 9969 berichten

+335
Excellent

Geplaatst op 27 december 2019 - 10:47

 

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EasyInfo/plugin.py


GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Solo 4K


Re: Crashlog op VU+DUO4K #5 CodeW

  • Senior Member
  • 101 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 27 december 2019 - 15:05

@Dimitrij Ik heb nu EasyInfo weer verwijderd. Vorige week bleek die ook al problemen te maken en zijn er  wijzigingen in aangebracht zoals in mijn eerdere berichtuitwisseling blijkt.

 

@Frenske

Tuner A-H Vuplus DVB-S NIM( FBC) (DVB-S2X)

Tuner I-P Vuplus DVB-C NIM(BCM3158) (DVB-C)

Aan tuner A Diseqc A 13.0E 19.2E 23.5E 28.2E

Aan tuner B Doorgelust vanaf ....Tuner A

 

Ik heb geen idee wat de crashes veroorzaakte. Ik heb ze allemaal weggegooid en ga kijken of ze weer opduiken.

 

Dank voor jullie aandacht en goede feestdagen toegewenst.



Re: Crashlog op VU+DUO4K #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 27 december 2019 - 16:34

Heb jij al eens geprobeerd om de kabeltuner als eerste te plaatsen? Bij de Ultimo 4K was dat namelijk wel aanbevolen.

 

Ik zou allereerst de huidige image vervangen door de laatste. Doe dat via de online flash methode met backup, dus niet updaten. Ik zag dat jij de image van de 12e actief hebt. Gewoon online flashen dus.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Crashlog op VU+DUO4K #7 CodeW

  • Senior Member
  • 101 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 27 december 2019 - 17:25

Op onze VU+ staat de nieuwste Openpli. De montage van de tuners is door de fabriek gedaan en ik heb daaraan niets veranderd. Een paar weken heeft de VU foutloos gewerkt. Vanwege de update-problemen heb ik steeds geflashed via het menu. Nu EasyInfo is verwijderd hoop ik dat de problemen voorbij zijn. Ik laat nog wel weten of dat zo is.



Re: Crashlog op VU+DUO4K #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 27 december 2019 - 17:39

De montage zal door de leverancier gedaan zijn, de boxen komen af fabriek met een enkele FBC-S2 tuner, die altijd is slot 1 zit.

 

De FBC-DVB-C (v1) module werkt alleen in slot A, de FBC-DVB-C (v2) module werkt in beide sloten in de Ultimo 4K. Voor de Duo 4K vind ik niet direct een restrictie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashlog op VU+DUO4K #9 CodeW

  • Senior Member
  • 101 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 27 december 2019 - 20:09

Het grote Letterspel.

Op de achterkant van de verpakking bevindt zich een tekening van de gemonteerde VU+ Duo 4K.

 

Naast de S/PDIF boven de tekst "tuner A" zijn 2 LNB-ingangen (voor satelliet dus).

Naast de zijwand boen de tekst "tuner B" zijn rf-out en rf-in (voor kabel dus)

 

In de applicatie is de aansluiting voor de satellieten tuner A aansluiting B is doorgelust naar A.

De kabelstations worden ontvangen op I

 

* FBC-C V1 Tuner can only be connected to slot A. staat op de website van VU+ bij de DUO 4K.

 

Wie weet wat elke letter betekent mag het zeggen. 



Re: Crashlog op VU+DUO4K #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 27 december 2019 - 20:20

Je haalt tuner letters en slot lletters door elkaar, die hebben niks met elkaar te maken.

 

Daarnaast heeft een Duo 4K FBC tuner modules, en derhalve is er ook geen directe link tussen tuner letters en inputs (een FBC module heeft 8 tuners en 2 inputs).

 

En in de MTSIF sloten passen alle MTSIF compatible modules, dus een combo van DVB-S en DVB-T is niet vanzelfsprekend, mijn Duo 4K bv heeft twee DVB-S FBC modules (er is hier geen kabel).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashlog op VU+DUO4K #11 CodeW

  • Senior Member
  • 101 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 30 december 2019 - 10:09

Sinds het verwijderen van EasyInfo heb ik geen groene schermen meer gezien. Bedankt voor de hulp.

Prettige Jaarwisseling en Goed Nieuw Jaar gewenst!!!



Re: Crashlog op VU+DUO4K #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 30 december 2019 - 10:50

Dan moeten we misschien gaan overwegen die plugin uit de feeds te verwijderen......

 

Puur uit nieuwsgierigheid, wat doet easyinfo eigenlijk?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Crashlog op VU+DUO4K #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 30 december 2019 - 10:57

Aah, gevonden 

A graphical EPG interface and EPG tools manager

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Crashlog op VU+DUO4K #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 30 december 2019 - 10:57

De DVB-C tuner MOET in het 1e slot (A..H)...!


Veranderd door littlesat, 30 december 2019 - 10:58

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Crashlog op VU+DUO4K #15 CodeW

  • Senior Member
  • 101 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 30 december 2019 - 11:18

@Littlesat.

De kabelin- en uitgang moeten dus naast de S/PDIF-aansluiting zoals op de doos aangegeven en bij aflevering is gemonteerd. Het bijschrift daarbij zou moeten zijn NIET tuner A, maar slot A.



Re: Crashlog op VU+DUO4K #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 30 december 2019 - 11:46

@Littlesat.

De kabelin- en uitgang moeten dus naast de S/PDIF-aansluiting zoals op de doos aangegeven en bij aflevering is gemonteerd. Het bijschrift daarbij zou moeten zijn NIET tuner A, maar slot A.

 

Je hebt 3 sloten (bij een Ultimo 4K), slot 1, 2 en 3. In slot 1 en 2 kunnen tuners met FBC aansluiting en in slot 3 alleen een legacy tuner... Je hebt dual DVB-C/T tuners met een FBC slot en echte 8 voudige FBC DVB-C of T tuners voor het FBC slot...

Dan is het volgende mogelijk:

1. DVB-T/C dual tuner in slot 1, tuner AB
DVB-T/C dual tuner in slot 2, tuner CD
legacy (dual) tuner in slot 3, tuner EF

2. DVB-C FBC tuner in slot 1, tuner ABCDEFGH
DVB-S FBC tuner in slot 2, tuner IJKLMNOP
legacy (dual) tuner in slot 3, tuner QR

3. DVB-S FBC tuner in slot 1, tuner ABCDEFGH
DVB-T/C dual tuner in slot 2, tuner IJ
legacy (dual) tuner in slot 3, tuner KL

4. DVB-C FBC tuner in slot 1, tuner ABCDEFGH
DVB-T/C dual tuner in slot 2, tuner IJ
legacy (dual) tuner in slot 3, tuner KL

5. DVB-S FBC tuner in slot 1, tuner ABCDEFGH
DVB-S FBC tuner in slot 2, tuner IJKLMNOP
legacy (dual) tuner in slot 3, tuner QR

enz...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers