Springen naar inhoud


Foto

Mulibox drivers


  • Please log in to reply
Er zijn 45 reacties in dit onderwerp

#1 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 12:01

Zoals jullie inmiddels weten heb ik hier nu ook een multibox maar de drivers wie jullie erin hebben staan lijken oude drivers te zijn daar ik met pure2 / openatv en openvix de drivers heb van 10 oktober en jullie van juni en daar werken de streams niet mee bv van de Hans lijst en YouTube met de nieuwere drivers werkt het wel, is het een optie dat jullie ook die drivers erin zetten? Ook al weet ik dat het in de BSP moet zitten die zal dan ook wel vernieuwd zijn denk ik dan .

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 13:40

Nee, die zijn niet vernieuwd, anders hadden we die er wel in zitten. Dus zal iemand MaxyTec een schopje moeten verkopen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mulibox drivers #3 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 13:45

Wel raar dat die andere teams ze wel hebben en ook nog goed werken ook .

Waar kan ik die vinden in de image dan zet ik ze zelf wel in pli want de kernel is hetzelfde zag ik.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 13:53

Oe-a maakt zelf de bsp layers. Wij gebruiken die zoals het eigenlijk zou moeten die van de fabrikant. Hierdoor kan de fabrikant er ook zelf voor zorgen dat er nieuwe drivers in openpli komen. Logisch toch? Als oe-a ergens drivers vind, krijgt of regelt dan updaten die zelf de bsp layer... (zelfs als de drivers nog niet stabiel zijn e.d) wij moeten wachten totdat de fabrikant dat zelf doet en blijkbaar zijn ze door die verwennerij van oe-a misschien een beetje vergeetachtig geworden...
Het is ergens zo jammer dat het nu zo werkt dat we de fabrikant moeten tippen de bsp te updaten... terwijl ze het zelf kunnen regelen met de bsp...

Veranderd door littlesat, 29 december 2019 - 13:58

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mulibox drivers #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 13:57

Wel raar dat die andere teams ze wel hebben en ook nog goed werken ook .

 

Er is wat OE betreft maar 1 ander team, OE Alliance, even VTI buiten beschouwing latende.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mulibox drivers #6 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 13:57

Maar kan ik deze uit een ander image halen en in pli zetten ? en waar zou ik deze kunnen vinden in de image?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 13:59

Drivers staat normaal gesproken in /lib/modules/<kernel-versie>/extra/. En als de kernel signature hetzelfde is zou je ze kunnen vervangen.

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mulibox drivers #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 14:00

Dat kan alleen als de kernel gelijk is... dan kan je gewoon de oude drivers dir renamen en dan de nieuwe erop zetten... rebooten en klaar...
Jammer want de fix die erin zit daar zat ik op te wachten (daar ik het ook gemeld had)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mulibox drivers #9 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 14:03

ff Op oe alliance gekeken.

6 meta-brands/meta-maxytec/recipes-drivers/maxytec-dvb-modules-multibox.bb
@@ -1,5 +1,5 @@
KV = "4.4.35"
SRCDATE = "20190603"
SRCDATE = "20191010"

RDEPENDS_${PN} = "libjpeg-turbo pulseaudio-lib-rtp"
PROVIDES += " virtual/blindscan-dvbc virtual/blindscan-dvbs"
@@ -8,8 +8,8 @@ require maxytec-dvb-modules.inc

SRC_URI_append = " file://suspend.sh"

SRC_URI[md5sum] = "ef0b3ffe637599b12aa52a491669ad8a"
SRC_URI[sha256sum] = "0b52f40924ea1460daf426676af7a40f3dd72b7c0a1e93b1736ee74851a7ea93"
SRC_URI[md5sum] = "73cd0f2687bb62ec88dd58b627950962"
SRC_URI[sha256sum] = "fb076aad9a8f50ba083897bea511dd976f01752da2ad7d18bc452c73e58987d8"

INITSCRIPT_NAME = "suspend"
INITSCRIPT_PARAMS = "start 89 0 ."

 


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 14:10

Zoals jullie inmiddels weten heb ik hier nu ook een multibox maar de drivers wie jullie erin hebben staan lijken oude drivers te zijn daar ik met pure2 / openatv en openvix de drivers heb van 10 oktober en jullie van juni en daar werken de streams niet mee bv van de Hans lijst en YouTube met de nieuwere drivers werkt het wel, is het een optie dat jullie ook die drivers erin zetten? Ook al weet ik dat het in de BSP moet zitten die zal dan ook wel vernieuwd zijn denk ik dan .

Ik denk niet dat dit een driver versie probleem is maar dat dit  eerder een player probleem is, high silicon gebruikt nl geen gstreamer maar een eigen broddel, heb het hier ook met de HD60 die speelt bepaalde streams niet af terwijl mijn Xtrends en Zgemma die wel een gstreamer hebben bijna alles afspelen met dezelfde lijst van Hans.

Daarom gebruik ik ook altijd mijn ET10 die speelt nagenoeg alles probleemloos af.


Veranderd door Sagitarius, 29 december 2019 - 14:13

73's

PE1AQZ


Re: Mulibox drivers #11 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 14:22

Het klopt wat jij zegt het zijn in ieder geval niet alleen de drivers want die heb ik veranderd in pli en dat werkt niet dus er zijn meer veranderingen gedaan in die andere images erg jammer  :(

Heb jij geen andere images getest met de hd60 want zelf denk ik dat deze boxen van dezelfde maker(s) is/zijn.

 

Kunnen we dan niet die eigen broddel eruit vissen en gewoon overgaan op gstreamer want dat is toch geen hardware.


Veranderd door cobus, 29 december 2019 - 14:25

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 14:43

Ik heb begrepen dat gstreamer alleen op mipsel en arm SoC's werkt. De HD60 werkt met HiSilicon (Huawei) SoC..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mulibox drivers #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 14:51

gstreamer zelf maakt het geen bal uit, je hebt een mediasink nodig die tegen de AV hardware kan praten, de "standaard" versie gebruikt een Broadcom API en die is niet compatible met die van HiSil.

 

Maar wat ik vermoed is dat die HiSil veel minder in hardware kan, en ze dus ffmeg gebruiken om een media conversie in software te doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mulibox drivers #14 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 15:20

Maar goed hoe het ook is de "andere" image bouwers (OE-A) hebben het wel voor elkaar dat je de box gewoon kunt gebruiken met eventueel streams en gewoon youtube en dat alles werkt niet bij pli,

als je al beeld krijgt en je gaat terug naar bv een gewone zender dan hoor je wel geluid maar heb je geen beeld meer alleen een volledige herstart dan werkt het weer en een enigma2 herstart heeft geen zin want dat werkt niet.

 

wel erg jammer moet ik zeggen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 15:29

We hadden toch al geconstateerd dat MaxyTec de BSP niet heeft bijgewerkt? Wat verwacht je nu nog meer van ons?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mulibox drivers #16 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 15:43

Ik verwacht ook niet meer, maar vind het het wel erg jammer! begrijp me niet verkeerd het is alleen maar lof voor jullie werk laat dat duidelijk zijn en ben erg fan van jullie images

en zal dat ook blijven. Ik mag dan ook hopen dat MaXytec er wat aan gaat doen en de boel in orde maakt.

 

In ieder geval al erg bedankt voor alle antwoorden.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 16:55

Maar goed hoe het ook is de "andere" image bouwers (OE-A) hebben het wel voor elkaar dat je de box gewoon kunt gebruiken met eventueel streams en gewoon youtube en dat alles werkt niet bij pli,

als je al beeld krijgt en je gaat terug naar bv een gewone zender dan hoor je wel geluid maar heb je geen beeld meer alleen een volledige herstart dan werkt het weer en een enigma2 herstart heeft geen zin want dat werkt niet.

 

wel erg jammer moet ik zeggen.

Ach je heb volgens je handtekening meer ontvangers met een gstreamer dan gebruik je die toch, ik gebruik de HD60 hoofdzakelijk voor het kijken naar sat zenders in SD/HD/4K, en via fallback tuner naar de Ziggo kabelzenders van mijn ET10K.

En voor op vakantie via OpenVPN wat prima werkt door zijn compacte omvang en snelle processor, voor de rest gebruik ik mijn ET10K die vreet alles het is net een Kliko wat dat betreft.


73's

PE1AQZ


Re: Mulibox drivers #18 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 17:03

Die heb ik zeker dat zal juist het punt zijn dat je het zo gewend ben an ja dan wil je het overal De vu is mijn hoofdbox die staat in de woonkamer (8 tuners met kabel (FBC) de multibox nu op mijn slaapkamer je kan gelukkig de ledjes uitzetten in pli en mijn et10k is even werkeloos die moet nog naar 1 van mijn dochters kamer. en dan heb ik ook nog de et9000 maar daar kun je niks meer mee gewoon te weinig geheugen om er nog wat mee te kunnen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 29 december 2019 - 19:37

De nieuwere drivers zijn beta drivers en dus niet officieel gereleased door de fabrikant.

Die geeft overigens aan dat er zo weinig verschil in die beta driver zit ten opzichte van de huidige driver, dat het niet de moeite loont de bestaande drivers te overschrijven met de beta versie,

Binnenkort (in 2020) komen er nieuwe drivers, en mogelijk ook al snel een Andoid release (nog geen final) voor de box, dus nog even geduld :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mulibox drivers #20 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 29 december 2019 - 19:43

Super voor deze update ;)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers