Jump to content


Photo

Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen?

Gids display

  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 7 January 2020 - 15:58

Vroeger kreeg ik de standard display van de gids toen ik de "Guide" knop indrukte en ik kon de tijd veranderen met de rechts en links peilen.

 

Helaas heb ik iets stoms gedaan. Nu als ik "guide" indrukken is de gids is in een single epg mode. Met de blaauw knop kan ik een multi-epg krijgen, maar dit is veel anders dan de default gids.

 

Wat moet ik doen om de standard OpenPLI gids terug ye krijgen?

 

Bedankt.

 

 

 

 



Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 January 2020 - 16:39

Vroeger kreeg ik de standard display van de gids toen ik de "Guide" knop indrukte en ik kon de tijd veranderen met de rechts en links peilen.

 

Helaas heb ik iets stoms gedaan. Nu als ik "guide" indrukken is de gids is in een single epg mode. Met de blaauw knop kan ik een multi-epg krijgen, maar dit is veel anders dan de default gids.

 

Wat moet ik doen om de standard OpenPLI gids terug ye krijgen?

 

Bedankt.

Is in te stellen bij ''Hotkey'' en bij de Guide knop kiezen voor EPG en selecteren wat je als standaard wil hebben, heb zelf altijd de simpele EPG aan staan die grafische EPG is zeer druk en verwarrend.


73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 7 January 2020 - 17:14

Je kan de toets ook ingedrukt houden, dan krijg je een menu. Daar kun je dan kiezen welke je wil weergeven.

Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #4 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 7 January 2020 - 18:17

Bedankt. Ik kan "multi-channel epg" met de Hot Key zetten, maar het is niet de oude getrouwde default OpenPLI epg. Heeft groot indicaties van hoe ver in een programma wij zijn en de rechts en link peiltjes verandert de kanal nummers - niet de tijd.



Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 7 January 2020 - 18:29

Even de EPG toets iets langer indrukken geeft de EPG die jij bedoelt, dat is wat Loui al eerder aangaf.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 7 January 2020 - 19:14

That might work...
Except for when long epg is already replaced by a hotkey...
Maybe we need to consider to go for the hotkey epg setup by default when you install an image so you are somehow forced to add what you wish to these keys.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #7 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 7 January 2020 - 19:18

Bedankt.

 

Maar voor de "Gids Hot Key toets lang" krijg ik maar 3 keuzes. "1. Show epg for Single Channel", "2 Multi-epg" (de nieuwe grafische epg) en "Current channel epg". Ik kan de oorspronkelijke grafische epg niet vinden. 

 

Sorry.



Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 7 January 2020 - 20:11

Dan zal je die via de hotkey setup moeten toevoegen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #9 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 7 January 2020 - 20:27

Bedankt.
 
Maar voor de "Gids Hot Key toets lang" krijg ik maar 3 keuzes. "1. Show epg for Single Channel", "2 Multi-epg" (de nieuwe grafische epg) en "Current channel epg". Ik kan de oorspronkelijke grafische epg niet vinden. 
 
Sorry.

Wat ik bedoel is dat je de normale EPGtoets op je Ab ingedrukt moet houden, dan kun je kiezen welke EPG je wil hebben.

Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 January 2020 - 20:31

 

Bedankt.
 
Maar voor de "Gids Hot Key toets lang" krijg ik maar 3 keuzes. "1. Show epg for Single Channel", "2 Multi-epg" (de nieuwe grafische epg) en "Current channel epg". Ik kan de oorspronkelijke grafische epg niet vinden. 
 
Sorry.

Wat ik bedoel is dat je de normale EPGtoets op je Ab ingedrukt moet houden, dan kun je kiezen welke EPG je wil hebben.

 

Ik los dat altijd op door de plugin Grafische Multi epg er uit te gooien krijg je vanzelf de simpele epg, die grafische epg heeft niet mijn voorkeur te onoverzichtelijk met al die kleurtjes


73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #11 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 7 January 2020 - 20:48

bedankt Loui. Volgens mij heb ik de plugin Grafische Multi epg niet gedownload. Het is niet in de Download lijst.



Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 7 January 2020 - 21:13

Die staat er standaard in en kun je dus verwijderen menu/aplicaties/rode knop en dan extensions en kiezen voor graphmultiepg


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 January 2020 - 21:26

NB: als er via hotkey een functie aan lang-EPG hangt, dan werkt die long-press optie niet meer, dan moet je echt Hotkey in om dat toetsdefinitie aan te passen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #14 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2020 - 09:39

Bedankt. Ik heb de  graphmultiepg plugin verwijderd maar nog steeds de nieuwe versie van de grafische epg. Zie attachment

 

 

 

Attached Files

  • Attached File  epg.JPG   113.5KB   7 downloads


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 January 2020 - 10:08

Bedankt. Ik heb de  graphmultiepg plugin verwijderd maar nog steeds de nieuwe versie van de grafische epg. Zie attachment

Dat zal je dan toch nog in de Guide hotkey moeten aanpassen, je kunt dan links in het hotkey menu de huidige status van de EG zien die geselecteerd is, met geel kun je die verwijderen en er een andere optie voor in in de plaats zetten. 


73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 January 2020 - 10:13

De vraag is natuurlijk welke EPG jij nu wél of juist niet wilt zien.

Attached File  52686044-362F-4EDB-B3DF-B222C8AE299D.jpeg   152.96KB   8 downloads

Wil jij deze? Of deze juist niet? ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 January 2020 - 10:18

Nou @Frenske deze iig niet. dat is de grafische Multi epg die wil hij dus niet, gewoon de lijst van 1 zender waar je op dat moment naar kijkt en dan het daagse overzicht met de tijd en programma naam neem ik aan, heb ik hier ook default zo staan.

 

Toon de epg van een enkel kanaal zo heet ie


Edited by Sagitarius, 8 January 2020 - 10:23.

73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 January 2020 - 10:21

Zo ja, dan ga je eerst via menu - instellingen - systeem - expert instellingen - gebruikersinstellingen, zet deze op expert en bevestig met groen, dan naar hotkey en kiest, afhankelijk van jouw AB voor Info of Info lang of eender welke andere gewenste toets en koppel daar de grafische EPG aan de eerder gekozen toets. Mocht je een andere EPG layout wensen dan wijs je een andere EPG aan die toets toe.

Attached File  EC2ED719-6492-4072-AFBD-09BF023CA19E.jpeg   97.41KB   7 downloads

 

Attached File  D3B9A13E-B278-45A1-AEE3-7708EB43AA12.jpeg   95.21KB   7 downloads

 

Jij bepaalt welke layout jij wenst.

 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #19 george kildare

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 8 January 2020 - 12:16

Bedankt weer. Ik wil heel graag de eerste EPG van Freske. Volgens mij is dat de standard epg zowel voor OpenPLI als OpenVix. Ik zal later vandaag proberen jullie instructies voor de instellingen te volgen.



Re: Hoe kan ik de default display van de gids terug krijgen? #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 8 January 2020 - 12:18

Dat nam ik voorzichtig al aan. Laat maar weten of de instructies helder bleken.  


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users