Jump to content


Photo

Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk?


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 7 January 2020 - 16:08

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

 

Ben bezig om de voorjaarschoonmaak te houden en alles weer eens netjes te installeren en kwam erachter dat Ccam (uit de feed) niet werkt op mijn Uno. Ccam vindt de kaart niet.

Oscam werkt wel... 

 

Ik heb vorig jaar met veel hulp Oscam op een VU+Duo als interne server werkend gekregen maar eerlijk gezegd zag ik zelf door de bomen het bos niet meer en moest bij de eerste wijziging weer terug naar Ccam... Oscam is een beetje een kindje met een waterhoofd als je het mij vraagt, geschikt voor de expert maar Niceguy modaal begrijpt het niet... Het zou helpen als er een wizard bij zat... Mooie uitdaging voor het Oscam team?...

 

Is er een manier om ze beiden te laten werken op de VU+UNO4K SE?

 



Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 7 January 2020 - 17:35

Gewoon allebei installeren en dan kun je kiezen. Maar ik neem aan dat je bedoelt gelijktijdig. Er is een plugin waarbij je per zender kan kiezen welke softcam je wil gebruiken, ik weet even de naam niet meer van die plugin, maar er zal vast wel iemand zijn die dit wel weet.

Edited by Loui (PD1LOI), 7 January 2020 - 17:37.


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 7 January 2020 - 17:42

Probeer anders deze link https://www.oscamser...cam-server.html

Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 January 2020 - 18:25

Even los van het nut van het installeren van twee softcams, kan dit zonder het installeren van vreemde plugins welke dat ineens mogelijk maken, je kunt ook het deel wat de softcam start, aanpassen maar daar heb je dan wel wat kennis voor nodig.

 

Verder is het nutteloos om dit te doen en zitten ze elkaar alleen maar in de weg, ze maken gebruik van dezelfde socket om met enigma2 te kunnen 'praten'.

Dat oscam wat, voor de leek, lastig te configureren is een feit maar wat moet je nu nog meer maken dan de webinterface die er al is, een wizard maken is nergens voor nodig, zeker niet omdat oscam direct na installatie gewoon werkt met een kaart in één van de readers, wil je meer, moet je je maar gaan verdiepen in de materie, dat moest men indertijd met CCcam ook!!

 

Oscam draait 'out of the box' al standaard als server, op de client hoeft men alleen de voor-geconfigureerde reader even aan te passen door het ipadres, wat als voorbeeld standaard er al in staat, aan te passen naar de eigen situatie, even een vinkje op enabled zetten en het werkt, makkelijker kan men het niet maken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #5 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 8 January 2020 - 12:00

Dank voor de antwoorden!

 

Maar... ik krijg ze niet tegelijkertijd draaiend op de UNO... Als Oscam geinstalleerd is vind Ccam de card op /dev/sci0 niet... No or Unknown card inserted.

Config klopt, werkt wel op een VU+Duo met alleen Ccam. Compleet met alle prio files etc.

 

@tech

  1. Om te beginnen, hoe moet een leek erachter komen dat oscam een webinterface heeft... en ook zijn er mensen die geen besef van het netwerk hebben laat staan dat ze weten dat OpenPli een webinterface heeft...
  2. Waarom draait Ccam, niet "out of the Box" ? Oscam is trouwens op de UNO 4K SE trager dan Ccam op de Vu Duo.
  3. Ccam configureren is een text file aanpassen; handleiding is 40 regels lang. Oscam aanpassen is duvels lastig... allereerst door de verwarrende hoeveelheid ondersteunde andere cam protocollen (waarom?) en opties in het webinterface en dan moet je een vinkje op de juiste plaats zetten... Ik heb heel wat heen en weer gelopen toen ik samen met Loui vorig jaar bezig ben geweest.
  4. Hoe moeilijk kan het zijn om standaard 8 clients aan te maken en aan te zetten en de bijbehorende config files via het webinterface beschikbaar te maken? Het gebeurt nu al voor 1 client en dan nog moet je via het illustere webinterface een van de 100 mogelijke vinkjes aan zetten... Oscam is op zijn minst intimiderend. Ik weet dat je CD kaart max 4 clients ondersteund.... Maar we hebben wel 7 ontvangers hier die niet allemaal tegelijk gebruikt worden...

Ik besef dat OpenPli een uit de hand gelopen "Hobby" is maar waar we een prachtige opstart wizard hebben die van alles en nog wat installeert, ook een softcam indien gewenst, lijkt het me dat de opties die ik voorstel veel gebruiksgemak geven en relatief overzichtelijk zijn...

 

Ik vind Pli een fantastisch product .... maar als we te tevreden zijn met wat we hebben... zaten we nu nog allemaal achter MS-Dos PC's...


Edited by Niceguy, 8 January 2020 - 12:01.


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 January 2020 - 12:17

1. Inlezen
2. Niet waar
3. Inlezen, gebruik webinterface
4. De default dingen staan gewoon goed.

Tegelijkertijd draaien emu’s kan niet omdat alleen de eerste die gestart wordt beeld kan geven. Je kunt wel twee opstarten en dan die het eerste opstart laten verbinden met die andere. Maar waarom zou je dat doen? Ook kan je niet een kaartlezer splitten naar twee emu’s, maar daar was je ook al achter gekomen.

Een EMU voor installeren kan niet meer... bij openatv oa zijn ze zelfs niet meer standaard te downloaden.

Edited by littlesat, 8 January 2020 - 12:22.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 January 2020 - 12:41

Littlesat heeft inmiddels al kort gereageerd. Ik ben doorgaans iets langer van stof. ;)

 

1. V.w.b. dit punt moet ik Littlesat gelijk geven. Inlezen in de materie kan nooit kwaad. De leek moet misschien dan juist NIET kiezen voor een Enigma ontvanger. Blijkbaar is de veelvoud aan opties te veel voor een X aantal gebruikers. De reden dat deze gebruiker dan bewust tóch kiest voor dit soort ontvangers zal voor iedereen hier duidelijk zijn. Uitzonderingen daargelaten. ;) 
2. CCcam werkt na installeren direct indien men de kaart van zijn abonnement op correcte wijze in zijn box stopt. Als jij doelt op de creatieve mogelijkheden van eender welke Cam, dat is aan de gebruiker om dit zelf uit te zoeken.

3. Dat CCcam een kwestie is van een X aantal regels toevoegen om gebruik te kunnen maken van de al dan niet legale mogelijkheden van CCcam zal zeker waar zijn. Echter is ook dit weer een punt waar wij als OpenPLi niets mee doen. Wees blij met wat je hebt. Sommige andere images bieden standaard niet eens een Cam aan. Als je daar een Cam wilt installeren dan moet je eerst op cursus. 
4. Als het toch niet heel moeilijk is om 8 clients aan te maken, zo zeg jij het immers, dan zijn wij er toch. Laat de gebruiker dat zelf regelen. :) Ik vind het onvoorstelbaar hoe kritisch jij kunt reageren omdat jij niet begrijpt hoe het werkt. Het überhaupt beschikbaar stellen van een Cam (zie punt 3) is bij ons normaal en eenvoudig te realiseren door deze te downloaden uit de feed. Onze firmware is niet enkel voor Nederlanders vandaar dat wij eerder bewust besloten hebben om geen default Cam in de image op te nemen. Onze Oscam is specifiek geschikt gemaakt voor zowel CD als TVV. Waar vindt je dat? 

 

Wil jij een lijn naar een doorgaans illegale server in jouw box zetten, dan zal je dat kunnen nalezen op de daarvoor aangewezen locatie, Streamboard. Dit behoort niet tot ons takenpakket.

 

Misschien moet je eens, puur voor jouw eigen beeldvorming al dan niet tijdelijk uitwijken naar eender welke andere image. Ik ben erg benieuwd hoe jij dan denkt over het even standaard installeren van jouw Canal Digitaal,kaart.

 

Als jij 7 ontvangers in huis hebt staan die tóch niet tegelijkertijd werken kan je ook gebruik maken van de Fallback optie. Dan kan je de coax vervangen voor UTP en dan kan je ook nog je opnames delen indien gewenst. Overigens zal ook dán de kaart gevoelig zijn voor de 4 sids beperking. 
 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 8 January 2020 - 17:15

 

  1. Hoe moeilijk kan het zijn om standaard 8 clients aan te maken en aan te zetten en de bijbehorende config files via het webinterface beschikbaar te maken? Het gebeurt nu al voor 1 client en dan nog moet je via het illustere webinterface een van de 100 mogelijke vinkjes aan zetten... Oscam is op zijn minst intimiderend. Ik weet dat je CD kaart max 4 clients ondersteund.... Maar we hebben wel 7 ontvangers hier die niet allemaal tegelijk gebruikt worden...

Zo moeilijk is het niet, als je de moeite neemt om je even in te lezen, 8 clients maken stelt geen ruk voor, als je weet hoe het moet, ook dat kan middels een copy/paste op de juiste plek met wat kleine aanpassingen per plak aktie.......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #9 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 9 January 2020 - 08:58

Goedemorgen,

@ allen:

 

Programmeren is an sich niet zo heel moeilijk... Veel lastiger is het om een goede documentatie daarvan te maken...

Over inlezen...

Dit levert een zoekopdracht op de Pli wiki op: https://wiki.openpli...al:Search&go=Go Zo goed als niets dus....

 

Op Google komt het volgende naar voren:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/OSCam

http://www.streamboa.../wiki/CardsList

 

Ook dus niets dat maar in het geringste lijkt op een inleesbaar stuk tekst.... Wel is bij die laatste link duidelijk dat oscam een alleskunner is leuk voor ongeveer 0,1% van de gebruikers en 50% van de ontwikkelaars schat ik zo in... erg belangrijk dus....

 

Zelfs als ik oscam verwijder op de uno4KSE en daarna de Ccam installeer werkt hij niet... dat is dus mijn opmerking! Mogelijk dat het werkt als je met een schone flash begint ... maar als er eenmaal oscam geïnstalleerd is geweest werkt ccam daarna niet meer op mijn UNO. kan een filmpje op UTube zetten indien dat helpt....

 

@Frenske

Zoals Loui kan bevestigen  ben ik niet geintresseerd in het uitwisselen van lijntjes, heb geen enkele behoefte om mijn netwerk voor wat voor reden dan ook open te zetten.... Dus daar zit je echt mis... Het gaat me alleen om de beschreven situatie.

 

Ik heb lang geleden nog wel met andere images geëxperimenteerd maar nadat een fabrieks startup screen door een of ander schreeuwlelijk image overschreven was ben ik daarmee gestopt. Juist de reden dat Pli CD en TVV ondersteund maakt het tot de enige keus voor NL gebruikers...

 

Maar het door mij geconstateerde probleem bestaat echt... dus of oscam wordt niet goed verwijderd of Ccam niet goed geïnstalleerd op de Uno... en dat was nou exact mijn vraag.

 

En blijkbaar heb ik niet goed gezocht op de oscam gebruiksaanwijzing.... houd me aanbevolen voor een linkje...



Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 January 2020 - 09:45

Ik benijd het pli team niet als je steeds dit soort repeterende vragen steeds maar moet beantwoorden, de meeste vragen stellers zijn vaak nog te ''beroerd'' (sorry voor het woord) om op dit forum wat verder te zoeken dan alleen in de Wiki, er zijn hier voorbeelden hier van configuraties die je met een kleine aanpassing zo kan overnemen, maar daar moet je wel wat moeite voor doen en je wat meer inlezen in deze materie. Enigma2 en Oscam blijven een hobby project, daar zijn gewoon geen kant en klare gebruiksaanwijzingen voor, (en vaak ook niet bij koopdozen maar dat terzijde) je zal je wat meer moeten verdiepen in deze materie dan kun je het makkelijk zelf, als je een plug and play ontvanger wil dan moet je niet aan enigma beginnen. Afgezien daarvan is Open Pli toch wel de meest gebruikers vriendelijke image die ik ken, en als je configuratie niet al te hoog dravend is dan werkt p[li meestal in 1 keer. :)


Edited by Sagitarius, 9 January 2020 - 09:45.

73's

PE1AQZ


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #11 JanC

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2020 - 10:08

Kijk eens bij 'de transponder', informatieve website met niet alleen de voortreffelijke Hans Kanalenlijsten maar ook diverse handleidingen oa. installatie OSCAM.


XTrend 10K - Openpli 9


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 9 January 2020 - 10:58

@Niceguy,

Bij mijn beste weten heeft niemand het over het uitwisselen van lijntjes gehad. Wél het delen van jouw kaart over 7 clients. Al dan niet tegelijkertijd, wat overigens technisch niet mogelijk is a.g.v. de beperkingen op de kaart. 

Op de één of andere manier ga jij er hoe dan ook vanuit dat intern sharen bij CD wél toegestaan zou zijn. In de basis is ook dát niet toegestaan. Dat dit door de vingers gezien wordt, temeer dat dit lastig zo niet onmogelijk te controleren is, dat is iets anders. 
 

Artikel 23.2 in de voorwaarden van Canal Digitaal:

Het is de Klant niet toegestaan om verveelvoudigingen en/of signalen - ongeacht de gebruikte techniek - van televisieprogramma’s die uit hoofde van een Abonnement worden ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt zijn, op enigerlei wijze te bewerken (ook in de privésfeer binnenshuis), exploiteren, aan of met derden door te geven of te delen of in openbare gelegenheden te vertonen

Met 'privesfeer binnenshuis' wordt nog eens expliciet aangegeven hoe de inhoud van dat artikel geïnterpreteerd moet worden.

Voor Multiroom doeleinden bied Canal Digitaal de zogenaamde multiroom kaarten (tegen betaling), zie artikel 22.3. Dus gewoon 1 kaart per decoder gebruiken is de voorwaarde en niet 1 kaart delen over 8 ontvangers.

 

Wij streven ernaar om deze mogelijkheid NiET expliciet op ons forum uitgebreid uit te leggen om juridische problemen te voorkomen. Dat het technisch mogelijk is dat gebruikers dit zelf in orde maken, dat is de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Mercedes wordt ook niet aangeklaagd omdat de gebruiker meer dan de toegestane snelheid rijdt. Kortom, juist daarom de verwijzing naar Streamboard. 
 

Dat CCcam of Oscam niet of niet correct werkt, dat kan ik niet bevestigen. Sterker nog, dat is niet juist. Ik maak dagelijks, soms meerdere keren per dag, gebruik van de autobackup plugin om de standaard instellingen weer terug te zetten, en behoudens incidenten, werkt dat vrijwel altijd. Ik vermoed, maar het blijft bij een vermoeden, dat door het gestoei met beide plugins er zaken bij jou misgegaan zijn die na een verse flash sowieso gewoon wél in orde zijn. Even los van specifieke instellingen in jouw CCcam.cfg. Die zal je eenvoudig handmatig kunnen terugplaatsen na het flashen. Als jij je oude CCcam.cfg separaat opgeslagen hebt dan zet je die toch gewoon terug? Dus geen restoring van een backup maar puur één enkel bestand terugzetten. Zoals opgemerkt gebruik ik CCcam al sinds tijden niet meer maar meen ooit ergens gelezen te hebben dat 2.3.2 bepaalde problemen ‘zou hebben’. Let op de aanhalingstekens. Plaats dan gewoon 2.3.0 en jouw config en alles moet gewoon weer werken. FYI. Ik ben zelf ook slechts een ‘gewone’ gebruiker en heb mij bepaalde zaken ook zelf eigen moeten maken of met behulp van andere gebruikers met meer specifieke Oscam kennis. Echter zal je dat per mail of eender welk ander medium moeten doen en niet publiek op ons forum. En overigens geldt dit niet alleen op ons forum.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 January 2020 - 12:40

Op een ARM box zal CCcam 2.3.0 echter niet functioneren. Dan blijft 2.3.1 en 2.3.2 over. 2.3.1 leest geen M7 kaarten lokaal.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #14 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 9 January 2020 - 13:28

Is het misschien een idee om een resources sectie aan het forum toe te voegen... Waar dus o.a. verwijzingen naar externe bronnen te vinden zijn. Day voorkomt inderdaad veel dubbele vragen en antwoorden...



Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 January 2020 - 19:08

Is het misschien een idee om een resources sectie aan het forum toe te voegen... Waar dus o.a. verwijzingen naar externe bronnen te vinden zijn. Day voorkomt inderdaad veel dubbele vragen en antwoorden...

Waarom? Het streamboad (dat had je zelf al gevonden) is bekend als source voor oscam dus wat voegt dat nog toe, Oscam valt buiten pli om dat ze het aanbieden en onderhouden is al mooi genoeg :wub:  Gewoon je wat meer in de materie verdiepen en de legio configuraties die hier zijn geplaatst overnemen of iets aanpassen naar eigen behoefte. ;) .


Edited by Sagitarius, 9 January 2020 - 19:10.

73's

PE1AQZ


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #16 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 24 February 2020 - 15:04

Op een ARM box zal CCcam 2.3.0 echter niet functioneren. Dan blijft 2.3.1 en 2.3.2 over. 2.3.1 leest geen M7 kaarten lokaal.

Hoe weet je dat die kaart niet werkt op die versie?

Heb tussen mijn werk door weer wat tijd gevonden en de laatste 7.2 op de Vu Uno4KSE geflasht en inderdaad Ccam.. (2.3.2.r01) weer geprobeerd .... ondanks het feit dat deze Ccam in de feed zit werkt het gewoon niet... Als het niet werkt waarom zit deze dan nog in de feed?



Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 February 2020 - 15:59

Omdat er zat gebruikers zijn die geen M7 kaart hebben, en dus dit probleem niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 24 February 2020 - 18:08

Verreweg de meeste gebruikers willen CCcam hebben omdat ze dan hun gekochte C-Lijn zelf kunnen installeren. Niets meer, niets minder. Gewoon kuddedier gedrag... Mensen met een eigen kaart hoor je niet zeuren over OScam...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 February 2020 - 18:12

Dat zal best wel een flinke groep zijn, ja.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ccam en Oscam samen op een VU+Uno4KSE mogelijk? #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 24 February 2020 - 18:42

Verreweg de meeste gebruikers willen CCcam hebben omdat ze dan hun gekochte C-Lijn zelf kunnen installeren. Niets meer, niets minder. Gewoon kuddedier gedrag... Mensen met een eigen kaart hoor je niet zeuren over OScam...

Mensen die het snappen en bereid zijn er iets voor te doen hoor je niet zeuren! De rest is de 'die hard' kijkersgroep, het liefst 16.000 kanalen maar dan wel gratis.

 

Ik denk dat 99% van die mensen nog niet eens in de configuratie van OsCam hebben gekeken zoals die standaard wordt geïnstalleerd en niet eens in de gaten hebben dat er notabene voorbeeld lijnen in staan om een CCcam connectie op te kunnen bouwen........


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users