Jump to content


Photo

kanalenlijst Hans en multistream

Hans multistream

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 15 January 2020 - 10:59

heb zonet een software update gedaan en ik merk dat er een nieuwe kanalenlijst van Hans is meegekomen.

geen probleem, alleen merk ik nu dat geen enkel van de multistream kanalen op 5W nog werken, de kanalen worden ook geopend via de "gewone" tuner en niet de DVB-S2X tuner.

nazicht van de transponder informatie leert me dat de multistream informatie verdwenen is. Na het herscannen van de transponder met de correcte gegevens komen de kanalen terug (wel een heel werk, zeker 20 transponders de juiste informatie gaan opzoeken, scannen, en dan de gevonden kanalen terug toevoegen aan de oorspronkelijke boeketten want een aantal stond ook als <n/a> in de lijst).

ik vermoed dat de satellites.xml die met de lijst van Hans meekomt niet correct is wat de multistream kanalen betreft.

kan hiervoor een oplossing bedacht worden ? Ik wil niet met elke update van de Hans lijst (prima lijst overigens) al die multistream transponders terug goedzetten .....


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: kanalenlijst Hans en multistream #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 15 January 2020 - 11:45

M.i. zou dat ook niet nodig hoeven zijn. Sterker nog, de gebruiker mag aannemen dat een nieuw gedownloade lijst de vorige lijst niet om zeep helpen. Op dit moment is mij de oorzaak van jouw probleem niet duidelijk, maar ik probeer e.e.a vanmiddag even te controleren. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: kanalenlijst Hans en multistream #3 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 15 January 2020 - 12:49

Goed dat er naar gekeken wordt... vanuit de rotatinglijst zelf kan ik weinig aanpassen.

 

Maar zie ook Totaal TV over het verdwijnen van de multistream-transponders op de Eutelsat 5 West A. Een deel gaat naar de Eutelsat 9B.

https://www.totaaltv...rs-gaan-missen/


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: kanalenlijst Hans en multistream #4 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 15 January 2020 - 15:55

Maar zie ook Totaal TV over het verdwijnen van de multistream-transponders op de Eutelsat 5 West A. Een deel gaat naar de Eutelsat 9B.

https://www.totaaltv...rs-gaan-missen/

voor het moment is alles nog op 5W, zowel de franse als de italiaanse multistreams.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: kanalenlijst Hans en multistream #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 15 January 2020 - 16:02

Helaas zit mijn diseqcmotor mij te dwarsbomen dus ik kan 5W even niet testen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: kanalenlijst Hans en multistream #6 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 15 January 2020 - 16:26

 

Maar zie ook Totaal TV over het verdwijnen van de multistream-transponders op de Eutelsat 5 West A. Een deel gaat naar de Eutelsat 9B.

https://www.totaaltv...rs-gaan-missen/

voor het moment is alles nog op 5W, zowel de franse als de italiaanse multistreams.

 

klopt, het is ook voor de komende tijd geschreven...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: kanalenlijst Hans en multistream #7 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2020 - 23:36

Hans, heb je dit ook gezien.

 

https://www.totaaltv...ia-legale-iptv/


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: kanalenlijst Hans en multistream #8 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 16 January 2020 - 07:30

Hans, heb je dit ook gezien.

 

https://www.totaaltv...ia-legale-iptv/

ja, leuk! Het is de tekst die ook al in het laatste papieren nummer van Totaal TV 2019 stond. Op dat artikel is door iemand gereageerd, zie lezerspost nieuwe Totaal TV.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users