Jump to content


Photo

Op et10000 2 utp aansluitingen. Waarvoor dienen die?

et10000 utp hdmi

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 26 February 2020 - 16:18

Hallo,

 

Op mijn ET10000 zitten 2 utp aansluitingen.

Ethernet Port (VLAN) voor iptv

Ethernet Port (LAN) voor internet

 

Nu kwam ik er achter dat mijn kabel in de Vlan zat en ik gewoon internet gebruikt. Nooit problemen mee gehad en ik kan onder het zelfde ip adres in webdif komen en hem via FTP benaderen.

Nu vraag ik me dan af, wat is dan het verschil tussen die twee?
 

Waar kan ik in deze samenhang wat meer info op internet vinden hoe die et10000 met iptv werkt. Moet zeggen ik weet er bar weinig van. Zou ik via deze ziggo GO kunnen bekijken?

 

Tot slot nog de HDMI in. Kan ik daarvan opnemen?

Heeft die "in" last van een aanwezig HDCP signaal?
 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Rob


Xtrend 10000


Re: Op et10000 2 utp aansluitingen. Waarvoor dienen die? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 February 2020 - 16:36

Dat is ooit het idee geweest achter die twee poorten, maar daar is nooit iets van geimplementeerd (ook lastig om dat generiek te doen, het werkt per provider anders).

 

Het geeft niks met internet oplossingen te maken, het gaat over providers (kabel, dsl) die TV via een tweede poort op de router leveren, naar een provider eigen IPTV box (KPN, Belgacom, etc).

 

Ja, van HDMI-in kun je opnemen. Daarvoor moet je een service reference opnemen in een bouquet, even zoeken. En ja, dus als je er iets op aansluit moet er een "HDCP killer" tussen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Op et10000 2 utp aansluitingen. Waarvoor dienen die? #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 26 February 2020 - 20:40

Dan rest mij een "HDCP killer" te vinden als dat nodig mocht zijn.

Bedankt voor tekst en uitleg.

 

Zo maar een vraagje, heb jij nog wel tijd om TV of aanverwante zaken te kijken als je pakweg 50 posts per dag beantwoordt?


Edited by kostenzer, 26 February 2020 - 20:44.

Xtrend 10000


Re: Op et10000 2 utp aansluitingen. Waarvoor dienen die? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 February 2020 - 21:02

Zo maar een vraagje, heb jij nog wel tijd om TV of aanverwante zaken te kijken als je pakweg 50 posts per dag beantwoordt?

 

Ik kijk zelden live, ik laat autotimer alles opnemen, en dan zie ik wel, ik kijk wanneer mijn kop me dat toe laat. ;)
 

Mijn activiteiten voor PLi zorgen er nog een beetje voor dat mijn grijze massa niet helemaal de geest geeft, ik voel me nog veel te jong voor achter de garaniums.

Maar veel zit er niet meer in, programmeren lukt al bijna niet meer (kan geen syntax onthouden).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users