Springen naar inhoud


Foto

Aansluiten van de fbc tuner.


  • Please log in to reply
Er zijn 19 reacties in dit onderwerp

#1 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 31 maart 2020 - 07:16

Beste, bij sommigen is het wellicht bekend dat ik sinds een paar maanden een vu+ duo4k in gebruik heb en dat ik volgens mij nog steeds niet alle volledige functies onder de knie hebt wb de fbc tuner mogelijkheden.

Al een paar keer is het gebeurt dat bij meerdere gelijktijdige opnames soms een opname is mislukt. De opname is wel gestart maar direct weer afgebroken en zie ik 0 mb bij de opname staan. Ik denk dat dit komt door het horizontaal/verticaal transponder gebeuren.

Vandaar mijn vraag over het aansluiten. Op dit moment heb ik op de fbc twin tuner op aansluiting A de jess DUR-line 124 lnb zitten en op aansluiting B zit een canal digitaal trippe lnb. Op zich werkt dit allemaal maar de aansluiting B wordt niet geactiveerd bij meerdere opnames. Bij meerdere opnames zie ik bijvoorbeeld tuner a en opvolgend c, d, enz. B wordt overgeslagen. Waarom weet ik niet.

Mede daarom wil ik de tripple lnb afkoppelen en dus alleen die DUR-line lnb gaan gebruiken. Deze lnb heeft maar één coaxkabel aansluiting. Op de vu wiki heb ik gevonden om alleen een coaxkabel op aansluiting A te zetten en en dan bij de configuratie tuner a te activeren en dan tuner b verbonden aan a, tuner c verbonden aan b, enzenz. Er zit dan dus geen coaxkabel in aansluiting B.

Is dit de goede manier of blijf ik dan nog steeds opnamenproblemen houden wb horizontaal/verticaal. Ik lees over de DUR-line lnb dat deze via splitter aan maximaal 24 boxen gekoppeld kan worden. Mijn logica is dan om via een splitter een tweede kabel in de aansluiting B te draaien om daarom dat horizontaal/verticaal probleem te verminderen. Of denk ik dat verkeerd?

Ik hoop mijn situatie goed genoeg te hebben uitgelegd en ik hoor graag de mening van de experts. Mvg.

Re: Aansluiten van de fbc tuner. #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 31 maart 2020 - 07:31

Heb je voor de andere (FBC) tuners wel elke keer een andere SCR gebruikt? 

Als je de tuners alleen op automatisch zet, gaat het niet goed als je een opname start welke op een andere band/polarisatie zit, de tuner moet wel weten op welke SCR kanalen de satelliet te vinden is.

In het onderstaande voorbeeld zie je hoe ik de tuners heb verdeeld, op de tweede zit bij mij een motor, je ziet wel dat ik elke keer een andere SCR (scrList) gebruik, op tuner1 begin ik met 2 

Bijgevoegde Bestanden


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 31 maart 2020 - 12:43

Je zult in die setup ook je tuners vast moeten verdelen over beide inputs, want A is een Unicable LNB, en B is een DiseqC switch met 3 Legacy LNB's.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #4 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 31 maart 2020 - 15:51

@tech, met veel bewondering heb ik de lijst bestudeerd maar ik snap er helemaal niets van. In de bijgaande foto's kan je zien hoe ik het heb gedaan. Wel heb ik bij iedere opvolgende tuner bij "kanaal" een opvolgende user band gezet en bij "verbonden met" steeds de vorige tuner ingesteld.

@wanwizard, ik lees in jou antwoord dat op de tweede aansluiting nog de tripple lnb gekoppeld zit maar in mijn vraag vertelde ik dat ik de tripple lnb ging verwijderen dus nu zit daar niets meer op.

En dat was nou ook mijn vraag, kan ik de dur-line lnb via een splitter delen en dan op beide aansluitingen een kabel bevestigen of is één kabel alleen op de bovenste aansluiting voldoende?

Ik lees overal dat de dur-line lnb alle vier de mogelijkheden tegelijkertijd moet kunnen gebruiken, dus horizontaal, verticaal, die andere naam ben ik even kwijt, dat dat het voordeel is van unicable lnb's. Of klopt mijn redenatie niet? Mvg.Bijlage  20200331_161725.jpg   315,61K   3 Aantal bijlagenBijlage  20200331_161801.jpg   299,53K   3 Aantal bijlagen

Bijgevoegde Bestanden



Re: Aansluiten van de fbc tuner. #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 31 maart 2020 - 16:17

@wanwizard, ik lees in jou antwoord dat op de tweede aansluiting nog de tripple lnb gekoppeld zit maar in mijn vraag vertelde ik dat ik de tripple lnb ging verwijderen dus nu zit daar niets meer op

 

Snap ik, was een reactie op dat de oude situatie zo wie zo niet werken kon.

 

Je blijft Unicable en Legacy/DiseqC door elkaar halen.

 

Bij een legacy LNB zit de intelligentie in de tuner, deze stuurt een commando naar de LNB om een kwadrant te selecteren (Hoog/Laag/Vertikaal/Horizontaal), en vervolgens gaat het hele frequentie bereik, net als bij een gewone antenne, over de kabel naar de tuner, en die vist daar de gewenste transponder frequentie uit. Hiermee is de kabel bezet.

 

Bij een Unicable LNB zit de intelligentie in de LNB. De bandbreedte/frequentie bereik op de kabel is verdeeld in 32 userbands. De tuner vertelt de LNB op welke frequentie afgestemd moet worden, en naar welke userband deze gemapt moet worden. De LNB ziet alle kwadranten (dus daar is geen selectie meer nodig).

 

En dan heb je in het geval een FBC module nog te maken met 7 slave tuners doorgelust op dezelfde input. Dus moet je A configureren voor de positie van je Unicable LNB, vertellen dat het een Unicable LNB's (type selecteren), en een userband/SCR toewijzen aan tuner A. Vervolgens configureer je B t/m H als gekoppeld aan A,  maar met een eigen uniek userband/SCR nummer (bv A=1, B=2, C=3, etc).

 

edit: ik zie op je screenshots dat je 2 FBC modules hebt? Dan wordt A-H hierboven dus I-P.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #6 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 31 maart 2020 - 18:32

@wanwizard, dank je voor deze duidelijke uitleg. Weer wat geleerd. Maar mijn vraag wat ik met de tweede coax aansluiting moet doen heb ik niet gezien. Nou, niet gezien, ik denk tussen de regels door gelezen te hebben dat er op de tweede aansluiting geen tweede coax kabel hoeft. De tweede fbc tuner is een kabeltuner. Daar had ik een week of twee geleden een vraag over gesteld wb de insteek volgorde. Daar kregen we toen nog de discussie over de benaming hiervan, jij opperde toen module maar daar kwam commentaar over.

Nog eenmaal in het kort, als ik één coaxkabel aansluit op de bovenste aansluiting van de module, en dan tuner i configureer en de rest één voor één door koppelt, dan zouden er geen problemen moeten zijn wat betreft horizontaal, verticaal, hoog, laag?

Re: Aansluiten van de fbc tuner. #7 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 1 april 2020 - 09:27

Bij een Unicable LNB zit de intelligentie in de LNB. De bandbreedte/frequentie bereik op de kabel is verdeeld in 32 userbands. De tuner vertelt de LNB op welke frequentie afgestemd moet worden, en naar welke userband deze gemapt moet worden. De LNB ziet alle kwadranten (dus daar is geen selectie meer nodig).

En dan heb je in het geval een FBC module nog te maken met 7 slave tuners doorgelust op dezelfde input. Dus moet je A configureren voor de positie van je Unicable LNB, vertellen dat het een Unicable LNB's (type selecteren), en een userband/SCR toewijzen aan tuner A. Vervolgens configureer je B t/m H als gekoppeld aan A, maar met een eigen uniek userband/SCR nummer (bv A=1, B=2, C=3, etc).

edit: ik zie op je screenshots dat je 2 FBC modules hebt? Dan wordt A-H hierboven dus I-P.

BOVENSTAANDE IS EEN CITAAT VAN WANWIZARD. Kennelijk heb ik het citeren niet onder controle.

@wanwizard, ik heb het allemaal ingesteld zoals je hierboven hebt uitgelegd. Ik waa blij met de uitleg want eerst lukte het mij niet.

De coaxkabel zit in aansluiting A, de bovenste aansluiting. In aansluiting B, de onderste zit nu niets. Zoals je al zag en zei zitten er twee tuners in dus inderdaad praat ik vanaf nu over de tuners i t/m p.

Tuner i heb ik manier ingesteld zoals ik op de vu wiki had gevonden. Tuner J heb ik de eerste paar regels logisch ingesteld en toen ging ik vanaf de tuner naar gebruikersgedefineerd, volgende regel scr jess unicable. Toen kwam positie, deze staat op 1 en links in de extra info staat dat dit gewijzigd moet worden als de lnb in de winkel extra instellingen heb gekregen. Zoniet dan afblijven en dat heb ik ook gedaan. De user band heb ik steeds eentje hoger gezet. Zodra ik de userband eentje verder deed ging de regel eronder naar een hogere frequentie.

Maar de drie eronder lof/l, lof/h en drempelwaarde verspringt niet. Klopt dit? Verbonden staat aan, verbonden met tuner i. En zo heb ik alle opvolgende tuners gedaan de userband steeds eentje hoger en alles verbonden met tuner i. Ze werken nu wel allemaal maar tegelijkertijd heb ik nog niet getest. Komt nog.

Wel vind ik het vreemd dat in de vu wiki staat dat de opvolgende tuner verbonden moet worden met de tuner ervoor. Maar dat kon niet eens. De "verbonden met" functie kon ik niet eens veranderen, hij stond vast op tuner i en kon er niets mee. Kan dit komen doordat dit pli is en die uitleg gebaseerd op het vti image.
Ik moet nog uittesten of het ook werkt met een paar gelijktijdige opnames. En natuurlijk die kabeltuners werken gewoon wel. Die zijn veel makkelijker instelbaar.

Maar wederom mijn dank voor het meedenken en met een oplossing komen voor wederom mijn vu+ gerelateerde gebruikersproblemen.ik weekte jaren met diverse mutant boxen zonder noemenswaardige problemen. Eén ding weet ik wel heel zeker, mijn volgende aankoop is zeker geen vu box meer. Tis net de belasting, leuker kunnen ze niet worden, wel ingewikkeld en gecompliceerder.
Trouwens, heb ik nu op deze manier geen opnameproblemen meer wb hor/vert, hoog/laag instelling. Mvg.


Veranderd door Tech, 1 april 2020 - 10:19
Ik heb even het citaat in een quote-venster gezet


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 1 april 2020 - 10:24

Maar wederom mijn dank voor het meedenken en met een oplossing komen voor wederom mijn vu+ gerelateerde gebruikersproblemen.ik weekte jaren met diverse mutant boxen zonder noemenswaardige problemen. Eén ding weet ik wel heel zeker, mijn volgende aankoop is zeker geen vu box meer. Tis net de belasting, leuker kunnen ze niet worden, wel ingewikkeld en gecompliceerder.

Jouw probleem heeft niets met Vu+ te maken maar eerder met de complexiteit van de FBC tuner(s), die zitten niet alleen in Vu+ receivers gemonteerd, ze zijn oa. ook te vinden in een Xsarius Galaxy, Gigablue...

 

Zou je eens de inhoud van /etc/enigma2/settings kunnen posten als attachment? Daarin staan namelijk ook de tunerinstellingen zoals ik ze heb laten zien.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 1 april 2020 - 12:22

Maar mijn vraag wat ik met de tweede coax aansluiting moet doen heb ik niet gezien. Nou, niet gezien, ik denk tussen de regels door gelezen te hebben dat er op de tweede aansluiting geen tweede coax kabel hoeft.

 

Daar moet je niks mee in een Unicable setup. Die tweede input wordt gebruikt als je een legacy DiseqC setup hebt (dan emuleert de FBC module een twin tuner met 6 interne doorlus tuners), of een Unicable LNB met aparte horizontaal en vertikale outputs (de SKY LNB bv). Ik denk overigens niet dat die LNB al door Enigma ondersteund wordt.

 

 

De tweede fbc tuner is een kabeltuner. Daar had ik een week of twee geleden een vraag over gesteld wb de insteek volgorde. Daar kregen we toen nog de discussie over de benaming hiervan, jij opperde toen module maar daar kwam commentaar over

 

Dank zijn mijn "ziekte" is mijn kop een zeef, ik moet al blij zijn dat ik nog weet wat ik vanochtend gedaan heb.

 

Nog eenmaal in het kort, als ik één coaxkabel aansluit op de bovenste aansluiting van de module, en dan tuner i configureer en de rest één voor één door koppelt, dan zouden er geen problemen moeten zijn wat betreft horizontaal, verticaal, hoog, laag?

 

Inderdaad, H/V, H/L zijn DiseqC termen, die spelen helemaal niet in een Unicable setup, dat regelt de LNB (of Unicable switch als je die zou hebben).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #10 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 2 april 2020 - 18:51

@Tech. Deze zeer vakbekwame en supertechnisch computerwonder, ik dus, doe braaf wat jij mij gevraagd hebt.  Ik ga naar de map etc/enigma2/settings en kopieer deze naar mijn documenten. Daar staat die nu, 19,1 kb. Vervolgens ben ik nu hier op de pli site en doe een poging het gevraagde toe te voegen. So far so good. Onderop klik ik op bestand toevoegen, ik klik op het bestand, klik ernaast op dit bestand toevoegen en mijn pc ontploft nog net niet maar in felle kleuren wordt mij duidelijk gemaakt dat ik niet gemachtigd ben om dit soort bestanden te uploaden. Terwijl ik dit toch echt wel vaker gedaan heb. Volgens mij is er wel een windows update geweest want tijdens opstarten moest ik eerst wat handelingen doen voordat ik verder kon. Doe ik wat fout of is windows weer eens de clown aan het uithangen. Ik weet het niet.mvg.



Re: Aansluiten van de fbc tuner. #11 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 2 april 2020 - 19:06

Je kunt de inhoud toch ook in

code

zetten. knop <> gebruiken.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #12 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 2 april 2020 - 19:10

Bij poging 2 maar dan op mijn tablet gebeurt precies hetzelfde. Deze mededeling wilde ik via bewerken toevoegen aan de vorige reactie maar daar gebeurde eigenlijk hetzelfde, ik heb geen toestemming om citaten toe te voegen, neem contact op met de moderator. Maar een tijdje terug kon ik dat wel. Ik vermoed dan ook dat deze site strenger is geworden en mijn pogingen blokkeerd. Hoe moet ik nu dat bestand toevoegen? Mij lukt dit waarschijnlijk niet.

Re: Aansluiten van de fbc tuner. #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 2 april 2020 - 19:34

Niet elk bestandsformaat is toegestaan. Oplossing: even zippen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #14 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 3 april 2020 - 01:29

@cobus, geen idee wat je hiermee bedoeld. Ik heb vaker aangegeven dat wat computers betreft ik weet hoe ik alles aan moet sluiten en waar de aan en uit knop zit. Daarna houd het op. Ik kom nog uit de pre historie. Voor het computertijdperk zeg maar.

 

@wanwizard, maar ik leer wel iedere keer weer wat want zippen snap ik en ik heb het met 7zip gezipt en ik denk dat het nu wel wordt geaccepteerd. Dus ga ik nog een poging wagen. Maar ligt dit nu aan mijn pc of houd jullie site sommige dingen tegen? Want als het aan mijn pc ligt moet ik gaan kijken hoe ik daar vanaf kom. Mvg. Hier komt mijn poging om het zip bestand te versturen.

Bijgevoegde Bestanden


Veranderd door Youto, 3 april 2020 - 01:30


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #15 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 3 april 2020 - 01:31

wow, nu zelfs twee keer. Maar zo te zien wel gelukt. Ik hoor het wel.Mvg.



Re: Aansluiten van de fbc tuner. #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 3 april 2020 - 06:49

Ik zie dat je op  tuner 1 dingen doorelkaar gooit, daar gebruik je unicable en disecq door elkaar....je moet opgeven op welke LNB je de satellieten hebt staan, dus per SCR maak je twee posities (dus LNB 1 en LNB 2 als je twee posities hebt) waarop je opgeeft op welke LNB je 23.5 en 19.2 ontvangt, ik zie nu dat je op disecq 1en 2, 23.5 hebt staan, op 3 heb je 28.2 en op 5 een sat op 36 graden oost. (op zich erg knap met een unicable LNB ;) )

config.Nims.0.advanced.lnb.1.commandOrder=uct
config.Nims.0.advanced.lnb.1.commitedDiseqcCommand=AA
config.Nims.0.advanced.lnb.1.format=jess
config.Nims.0.advanced.lnb.1.lof=unicable
config.Nims.0.advanced.lnb.1.powerMeasurement=false
config.Nims.0.advanced.lnb.1.scrList=1
config.Nims.0.advanced.lnb.1.uncommittedDiseqcCommand=4
config.Nims.0.advanced.lnb.1.unicableManufacturer=Dura-Sat(DUR-line)
config.Nims.0.advanced.lnb.1.unicableProduct=UK124
config.Nims.0.advanced.sat.235.lnb=1
config.Nims.0.advanced.sats=235
config.Nims.0.cable.scan_networkid=5555
config.Nims.0.cable.scan_provider=Ziggo West
config.Nims.0.cable.scan_type=provider
config.Nims.0.diseqcA=235
config.Nims.0.diseqcB=235
config.Nims.0.diseqcC=282
config.Nims.0.diseqcD=3601
config.Nims.0.diseqcMode=single

Voor wat ik begrepen heb, staat er bij jou maar 1 unicable LNB op 23.2, die kan dus maar 1 positie aan, dan hoef je alleen op te geven dat je op LNB1 23.2 ontvangt, per tuner stel je dan LNB1 in op 23.2 alleen ga je per tuner de 'user band' met één ophogen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 3 april 2020 - 07:14

Grappig dat daar nog cable scan spul tussen staat op nim 0

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #18 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 3 april 2020 - 12:15

@tech, ik heb geen flauw idee hoe die instellingen daar gekomen zijn maar misschien zijn het restanten van de tripple lnb en een lnb op hotbird. Deze instellingen stonden tot zo'n 3 dagen terug bij tuner j. Maar deze zijn inmiddels afgekoppeld en zit er alleen nog maar de jess lnb aangesloten op tuner i. Voor zover ik weet heb ik wel de oude instellingen verwijderd. Kan het zo zijn dat deze hier nog staan ofzo iets. Die 36 sat kan ik helemaal niet thuisbrengen. Nooit ingesteld, ik weet noet eens welke dit is.

Maar nu is mijn situatie alsvolgt, de dur-line 124 jess lnb zit aangekoppeld op de bovenste coax aansluiting, tuner a staat erbij vermeld, tuner i is de tuner waar het over gaat. Bijgaande foto's zijn mijn instellingen van tuner i en j. Misschien geeft dit wat duidelijkheidBijlage  20200403_131122.jpg   327,75K   4 Aantal bijlagenBijlage  20200403_131145.jpg   330,58K   4 Aantal bijlagen

Re: Aansluiten van de fbc tuner. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 3 april 2020 - 12:27

@wanwizard, maar ik leer wel iedere keer weer wat want zippen snap ik en ik heb het met 7zip gezipt en ik denk dat het nu wel wordt geaccepteerd. Dus ga ik nog een poging wagen. Maar ligt dit nu aan mijn pc of houd jullie site sommige dingen tegen? Want als het aan mijn pc ligt moet ik gaan kijken hoe ik daar vanaf kom. Mvg. Hier komt mijn poging om het zip bestand te versturen.

 

Nee, het ligt niet aan je PC, je moet bij deze forum software specifiek definieren welke bestandstypes zijn toegestaan, en die lijst is niet oneindig. Dus bij twijfel, zip. ;)
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aansluiten van de fbc tuner. #20 Youto

  • Senior Member
  • 521 berichten

+11
Neutral

Geplaatst op 4 april 2020 - 06:59

@tech, ik heb zelf ook eens de settinglijst bekeken en ik herken er wel het eea in. Diverse dingen zijn nog instellingen die te maken hebben met de vorige situatie. Ik had op de tweede coax aansluiting een tripple lnb van canal digitaal zitten. Ook zat daar via een uncommitted switch, de 1.1 disecq, een lnb gericht op hotbird. Dat verklaart de verschillende posities en de disecq instelling die je daar tegen komt.

Maar dat zijn instellingen van een paar dagen geleden. Die zijn er nu niet meer. Kan het zijn dat deze instellingen niet goed verwerkt en/of verwijderd zijn door de box?

Want hoewel ik qua computertechniek geen superwonder ben, snap ik na wat logisch nadenken wel wat er zo ongeveer staat in de lijst.

Die 36 positie kan ik geen logische verklaring voor geven, wel weet ik zeker dat ik deze positie nooit in gebruik heb gehad.

Zoals ik al eerder zei heb ik geen verstand van programmeren enzo en computers maken wel vaker fouten maar de instellingen die in de settings lijst staan zijn niet actueel. Zou het misschien handig zijn om er een nieuwe schone flash op te zetten of zal zo'n setting lijst later vanzelf corrigeren, na een software update ofzo? Mvg.


1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers