Jump to content


Photo

Lijst van Hans stream Belgie


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 Rakkie

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 6 April 2020 - 13:58

Heb Mutant hd60 en hd51;laatste update,VRT werkt niet!!op de hd51schakelt het toestel terug op de eerst geprogrammeerde zender!! Bij iedereen of alleen bij mij?? Groetjes!!

Re: Lijst van Hans stream Belgie #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,649 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 April 2020 - 14:44

Hij schakelt niet terug, Enigma crasht en restart. En je bent niet de eerste die dat meldt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #3 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 6 April 2020 - 16:16

Persoonlijk vind ik dat die streams er gewoon niet in horen te staan in de zenderlijst maar dat is mijn mening. Voor de wat nieuwere boxen wil dit enigszins wel werken maar zap er maar eens een minuut of 5 doorheen. Dan gaat in 99% de  ontvangers op zijn bek. Gebruik de ontvanger waar die voor bedoeld is ;) En wie dan toch graag met de streams wil spelen deze apart aanbieden zou volgens mij de mooiste oplossing zijn.


Edited by hotatomic, 6 April 2020 - 16:17.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #4 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,053 posts

+56
Good

Posted 6 April 2020 - 16:45

 En wie dan toch graag met de streams wil spelen deze apart aanbieden zou volgens mij de mooiste oplossing zijn.

De streams staan in een aparte bouquetten.. dus dat je ze selecteert.. doe je toch zelf.. :rolleyes:   En.. als je nog twijfelt of het een stream is.. De naam van de lijsten begint met Stream.. Ik zeg.. 100% kans dat het streams zijn...  :) Waar geen stream voor staat, is staan ook geen stream zenders in. 


Edited by Rick Hunter, 6 April 2020 - 16:46.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Lijst van Hans stream Belgie #5 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 6 April 2020 - 18:23

 

 En wie dan toch graag met de streams wil spelen deze apart aanbieden zou volgens mij de mooiste oplossing zijn.

De streams staan in een aparte bouquetten.. dus dat je ze selecteert.. doe je toch zelf.. :rolleyes:   En.. als je nog twijfelt of het een stream is.. De naam van de lijsten begint met Stream.. Ik zeg.. 100% kans dat het streams zijn...  :) Waar geen stream voor staat, is staan ook geen stream zenders in. 

 

Waardoor de lijst erg lang word maar je hebt gelijk staan in aparte groepen ;) I rest my case :)

 



Re: Lijst van Hans stream Belgie #6 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 April 2020 - 08:47

Heb Mutant hd60 en hd51;laatste update,VRT werkt niet!!op de hd51schakelt het toestel terug op de eerst geprogrammeerde zender!! Bij iedereen of alleen bij mij?? Groetjes!!

Vreemd... ik heb een Mutant HD51 en bij mij crasht deze niet bij de streams.

Dat kan ook niet, want ik maak Kanalenlijst Hans. Als een stream niet werkt wordt deze al niet geplaatst!

 

Vaker is de tip gegeven de app 'Service App' te installeren en deze in te stellen op exteplayer3. Geen garantie maar streams werken dan vaak wel of sneller.

 

Maar voor wie geen streams wil: de kanalenlijst 19 + 23 oost basis heeft enkel de satellietzenders.

 

Voor de anderen: zoals hiervoor al opgemerkt, gebruik ze niet. Of: haal de lijst binnen op je pc/laptop en haal de streams met een satedit programma er uit (ik gebruik Dreamset) en stuur deze terug.

 

Zucht... door dit soort opmerkingen krijg ik wel minder energie door te gaan met de kanalenlijst...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,646 posts

+460
Excellent

Posted 7 April 2020 - 09:33

Persoonlijk vind ik dat die streams er gewoon niet in horen te staan in de zenderlijst maar dat is mijn mening. Voor de wat nieuwere boxen wil dit enigszins wel werken maar zap er maar eens een minuut of 5 doorheen. Dan gaat in 99% de  ontvangers op zijn bek. Gebruik de ontvanger waar die voor bedoeld is ;) En wie dan toch graag met de streams wil spelen deze apart aanbieden zou volgens mij de mooiste oplossing zijn.

In de basislijst zijn geen streams opgenomen, die kanalenlijst staat bij mijn weten als default optie ingesteld, een andere optie is tijdens het doorlopen van de eerste wizard, een andere ljst te selecteren.

Ik heb het gevoel dat een aantal gebruikers niet op de hoogte is van het feit dat je in die wizard bij de vraag of je een kanalenlijst wilt installeren, je met de pijltjes toets 'links/rechts' gewoon een keuze kunt maken,

ik heb recent daar de 'rotate lijst' nog aan toegevoegd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lijst van Hans stream Belgie #8 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 April 2020 - 09:56

@Tech: dank.

 

Er zijn zeven lijsten.

 

Maar mensen lezen niet goed. Zo staat er duidelijk in de kanalenlijst dat reacties naar ons speciale e-mailadres moeten. Je wil niet weten hoeveel er via info@ of secretaris@ binnenkomen.

 

Zo is vaak ook het advies gegeven Service App voor streams te installeren. Als ik dit als antwoord geef krijg ik vaak de reactie: nooit geweten maar nu werkt het. Dus blijven we het (hier) maar herhalen.

 

Ook zijn er meldingen dat bepaalde zenders niet meer werken. Na de tip een scan van de transponder uit te voeren met de juiste variabelen werkt het weer. Deze variabelen staan wel in satellite.xml wat in de gedownloade kanalenlijst staat. Maar als dit bestand niet mee wordt gestuurd door de sateditor dan wordt het (oude) bestand van het image gebruikt. Dit is niet altijd het image OpenPLi. En zo kan ik nog wel doorgaan met zogenaamde foutmeldingen. Die men dus vaak zelf even kan verhelpen... Ach... zo blijf je bezig...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #9 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 7 April 2020 - 10:35

Op mijn HD51 ook geen crash bij de streams (kanalenlijst Hans)en ook niet als ik ze er apart in zet.

Alles werkt naar behoren.



Re: Lijst van Hans stream Belgie #10 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 April 2020 - 11:49

Op mijn HD51 ook geen crash bij de streams (kanalenlijst Hans)en ook niet als ik ze er apart in zet.

Alles werkt naar behoren.

Dank Altobelli voor de steun...

Dan vraag ik me toch af, als wij beide een Mutant HD51 hebben en het werk bij ons, waarom dan niet bij de vragensteller Rakkie..?

Met andere woorden: waar zit het verschil in?

 

Hier draait de HD51 op OpenPLi 7.2. Wel Service App geïnstalleerd.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,649 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 April 2020 - 11:53

Box herstarten in debug modus, in het herstarten menu. Na de herstart de stream starten. Na de crash de debuglog uit /home/root halen, en die hier als bijlage plaatsen (evt. eerst zippen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #12 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 7 April 2020 - 14:39

Met andere woorden: waar zit het verschil in?

Ligt er aan waar je desbetreffende stream mee afspeelt. Speel ik hem hier af met GStreamer herstart Enigma. Gebruik ik bv Kodi met ffmpeg gaat het goed.
Als ik het mij goed herinner kun je bij Serviceapp kiezen welke je neemt.GStreamer of ffmpeg.
Groeten,

Edited by XRayhTec, 7 April 2020 - 14:40.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Lijst van Hans stream Belgie #13 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 7 April 2020 - 14:49

 

Op mijn HD51 ook geen crash bij de streams (kanalenlijst Hans)en ook niet als ik ze er apart in zet.

Alles werkt naar behoren.

Dank Altobelli voor de steun...

Dan vraag ik me toch af, als wij beide een Mutant HD51 hebben en het werk bij ons, waarom dan niet bij de vragensteller Rakkie..?

Met andere woorden: waar zit het verschil in?

 

Hier draait de HD51 op OpenPLi 7.2. Wel Service App geïnstalleerd.

 

 

 

 

Op mijn HD51 ook geen crash bij de streams (kanalenlijst Hans)en ook niet als ik ze er apart in zet.

Alles werkt naar behoren.

Dank Altobelli voor de steun...

Dan vraag ik me toch af, als wij beide een Mutant HD51 hebben en het werk bij ons, waarom dan niet bij de vragensteller Rakkie..?

Met andere woorden: waar zit het verschil in?

 

Hier draait de HD51 op OpenPLi 7.2. Wel Service App geïnstalleerd.

 

Ik draai ook open pli 7.2, ook andere images in multiboot, ook daar geen problemen.

Gebruik al jaren je kanalenlijst, pas ze zelf aan indien nodig.

Ben er zeer tevreden mee.



Re: Lijst van Hans stream Belgie #14 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 April 2020 - 17:22

ben blij met de laatste opmerking ("Ben er zeer tevreden mee.")... ;)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #15 jovani

  • Senior Member
  • 58 posts

+5
Neutral

Posted 17 April 2020 - 22:01

Hier idem, Hans en dan bedoel ik: ben er zeer tevreden mee! Ik gebruik de meest uitgebreide lijst op HD51 en dat is prima. Thanks!

Re: Lijst van Hans stream Belgie #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,282 posts

+691
Excellent

Posted 18 April 2020 - 08:10

Het enige wat ik eigenlijk mis in de hanssat settings zijn lijsten per satelliet in graden.... ze zitten wel op land of zo maar dit is wel een dingetje waar ik nog steeds niet aan kan wennen.

Edited by littlesat, 18 April 2020 - 08:10.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Lijst van Hans stream Belgie #17 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 18 April 2020 - 09:15

Het enige wat ik eigenlijk mis in de hanssat settings zijn lijsten per satelliet in graden.... ze zitten wel op land of zo maar dit is wel een dingetje waar ik nog steeds niet aan kan wennen.

de lijsten zijn voor de gewone consument gemaakt, deze zoekt niet in graden maar op landen en thema's.

 

Maar als volleerd sathobbyist ken je de functie van zoeken per satelliet ook wel neem ik aan.


Edited by hro, 18 April 2020 - 09:16.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Lijst van Hans stream Belgie #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,646 posts

+460
Excellent

Posted 19 April 2020 - 08:07

Ach, waar zijn de kleurenknopjes in de lijst-modus dan anders voor?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Lijst van Hans stream Belgie #19 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 19 April 2020 - 08:30

Ach, waar zijn de kleurenknopjes in de lijst-modus dan anders voor?

Die gebruik ik ook regelmatig :-)

 

Er is slechts een klein nadeel.
Als je in OpenWebif (of in smartphone apps zoals b.v. "SignalMeter") kijkt dan zie je geen optie "Satellieten".

 

Vraag: kan ik op een of andere manier in OpenWebif en/of Samrtphone apps de optie "Satellieten"wel krijgen ?

Dat zou erg handig zijn :-)



Re: Lijst van Hans stream Belgie #20 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 19 April 2020 - 08:39

Ik heb een draaibaar systeem van 42,5 E tot 30 W, ik heb de kanalenlijst van Hans aangepast in de volgorde die ik zelf het handigst vind.

Bovenaan staat de lijst van Ziggo en dan op volgorde Nederland(CD), Belgie(Vl.), Duitsland etc.

In mijn skin zie ik als ik een land aanklik de kanaalnaam, bijv.op CD Ned.1 HD ook de freguentie staan met de graden. Dit is wel handig.

Als ik naar een satelliet wil die ik bijna niet gebruik, en die dan niet in mijn gewonelijst staat, druk ik op de groene button en ga ik de sat lijst af naar de juiste sat en zie ik ook de kanalen die ik wil zien.

De lijst van Hans kun je naar eigen inzicht veranderen.

Ik persoonlijk vind de lijst van Hans top, werkt zeer goed, ook de streams op mijn HD51.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users