Springen naar inhoud


Foto

Einde Opname altijd naar Menu?

Opname Nas

  • Please log in to reply
Er zijn 18 reacties in dit onderwerp

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 8 april 2020 - 10:45

Hallo allemaal en dank voor al het mooie werk aan Openpli!

 

Ik gebruik erg veel uitgesteld kijken (reclame overslaan) en normaal stop ik het afkijken manueel na einde programma (de opname is altijd langer) en ik kom dan weer in de opnamelijst terecht.

 

Door de onduidelijke programmering ivm corona lopen nu diverse programma's uit en kijk ik de opname regelmatig tot het einde (en mis dan vaak nog wat....) Dan komt mijn Vu+ Uno 4K SE met Openpli 7.2 (30/03 update) echter met een menu wat ik wil doen ... 1... 2.. etc.

 

Ik wil geen menu maar gewoon terug naar de opnamelijst .. vroeger werkte dat ook zo (en nog steeds op mijn VU+Duo met PLi 6.x) Dus settings opgezocht en bij opnames die instelling (aan het einde van een opname) teruggezet naar terug naar opname lijst...  Helaas werkt dat niet het menu blijft komen....

 

Doe ik iets fout?



Re: Einde Opname altijd naar Menu? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 april 2020 - 12:24

Wat er moet gebeuren aan het einde van een opname is een instelling, dus dan moet je even de settings in (menu knop in de opnamelijst, heb even geen box bij de hand).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #3 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 8 april 2020 - 12:56

Dus settings opgezocht en bij opnames die instelling (aan het einde van een opname) teruggezet naar terug naar opname lijst...  Helaas werkt dat niet het menu blijft komen....

 

 

@WW dat werkt dus niet...meer...



Re: Einde Opname altijd naar Menu? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 april 2020 - 13:39

Ik heb daar nog nooit een menu gezien. Een plugin geinstalleerd die de boel heeft aangepast?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 8 april 2020 - 14:57

Ik heb het even gecheckt, als je onder expert settings -> record (kan ook via WebIf) aangeeft wat er na het kijken van een opname moet gebeuren, dus je selecteerd 1 van de 3  opties (ask user - return to movielist - return to previous service) dan werkt dit prima.


Veranderd door 40H3X, 8 april 2020 - 14:57

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 april 2020 - 15:11

Ik neem aan dat de "ask user" zorgt voor de menu popup? Daar heb ik 'm nog nooit op gehad, vandaar dat ik dat nog nooit gezien heb.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 8 april 2020 - 16:42

Yup en dan krijg je 6 keuzes.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 april 2020 - 16:44

Ok. Weer wat geleerd. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #9 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 8 april 2020 - 21:18

@WW en 40....

Die instellingen had ik al gevonden en de instelling stond een keer ooit verkeerd (weet niet hoe?) ik pas ze regelmatig aan zoals 40 stelt... en toch.... blijft  dat menu aan het einde van het afspelen van een opname...

 

Heb de VU al via power down opnieuw opgestart...  en de verkeerde instelling blijft terugkomen... dat menu dan..  Het lijkt er haast op dat de instelling eens aangezet niet meer uitgezet kan worden....



Re: Einde Opname altijd naar Menu? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 8 april 2020 - 21:33

Dan moet een developer er naar kijken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 9 april 2020 - 06:24

Die instellingen kunnen apart gaan per movie map

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #12 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 9 april 2020 - 14:52

Hoi Littlesat,

Ik gebruik een NAS ... Hoe kan ik die instellingen weer "resetten" 

 

Kan het zo zijn dat die instellingen met de opname mee opgenomen worden.. Ik test vaak met hetzelfde bestand.. en zelfs als ik net daarvoor de instelling op terug naar meny heb gezet en ik speel een opname af... komt ie met het menu aan het einde van de opname...

Zal een een stukje opnemen met de goede instelling en dat daarna afspelen... Wordt snel vervolgd...



Re: Einde Opname altijd naar Menu? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 9 april 2020 - 14:54

Nee.

 

De instellingen staan in een verborgen bestand met de naam ".e2settings.pkl", als je dat uit de folder verwijderd wordt de algemene/generieke instellingen gebruikt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #14 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 9 april 2020 - 15:14

Update: Ook de andere optie: terug naar laatste zender werkt niet... Komt weer met het menu...

 

@ Wanwizard waar staat dat bestand precies, welke folder? Kan ik het editten? Welke instellingen ben ik kwijt als ik het "weggooi"?



Re: Einde Opname altijd naar Menu? #15 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 9 april 2020 - 15:21

Gevonden:

Inhoud:

(dp1
S'description'
p2
I2
sS'listtype'
p3
I4
sS'moviesort'
p4
I1
sS'movieoff'
p5
S'movielist'
p6
s.

Wat is de kwade peer en wat is diens generieke waarde?



Re: Einde Opname altijd naar Menu? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 9 april 2020 - 15:55

waar staat dat bestand precies, welke folder? Kan ik het editten? Welke instellingen ben ik kwijt als ik het "weggooi"?

 

Dat kan in elke directory staan waarin je opnames hebt geplaatst.

 

Dit moet je wel geactiveerd hebben, in de filelist twee maal op menu drukken, de optie "Gebruik afzonderlijke instellingen voor iedere directory" moet dan op Ja staan.

 

De meeste settings in dit scherm (niet de toetsinstellingen) worden dan per directory opgeslagen. Elke nieuwe directory begint met een kopie van de huidige algemene instellingen, eens aangemaakt heeft een aanpassing alleen betrekking op de huidige directory.

 

Ik gebruik het veel voor bv sortering, sommige staan op volgende vn opnemen (oudste eerst), sommige alfabetisch ("Programma Naam - Serie X, Episode Y"), etc.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68301 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 9 april 2020 - 15:57

Wat is de kwade peer en wat is diens generieke waarde?

 

Je kunt niet in dit bestand gaan sleutelen.

 

Gewoon navigeren naar de betreffende folder in de movielist, dan menu, menu, en de instelling aanpassen.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Einde Opname altijd naar Menu? #18 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 9 april 2020 - 20:17

Heb het bestand in de root weggegooid en de instellingen zijn weer als vanouds... Thanks



Re: Einde Opname altijd naar Menu? #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5781 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 9 april 2020 - 20:58

Mooi

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




Also tagged with one or more of these keywords: Opname, Nas

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers