Jump to content


Photo

wireless bridges vragen


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 12 April 2020 - 08:10

Indien ik het goed begrijp is een wireless bridge een adapter van wifi naar LAN. Ik heb gekeken en ze hebben allemaal een USB aansluiten voor stroom en een antenne en een LAN aansluiting.

 

Maar wat ik even niet weet: hoe configureer ik zo een ding? Het kent natuurlijk mijn netwerknaam en mijn wachtwoord niet. 

 

Misschien een domme vraag, maar ik weet het echt niet.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: wireless bridges vragen #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 12 April 2020 - 08:56

Aardig verwoordt, een WB is vaak een WiFi router die deze optie heeft en dan ipv van een server een “soort” client wordt, die een brug vormt tussen een WiFi router en een apparaat met een UTP aansluiting. Ik gebruik een 20 euro WiFi router met 2 antennes met een open source firmware erop. Het voordeel tov de vaak kleine uitvoeringen is nog beter bereik, nadeel de grote en een eigen voeding ipv voeding dmv de usb vh apparaat waar het voor bridged.

Je vraag hoe je de WB instelt is per WB verschillend. Vaak als je zo’n router in WB zet sluit je ‘m aan op een pc of sommige log je mbv WiFi in (staat dan geen wachtwoord op) als je bent ingelogt mbv van een utp kabel en op de webinterface zit kies je het wifi netwerk waar je op wilt inloggen, daarna krijgt alles wat je op de WB aansluit vaak via dhcp een ip adres uit hetzelfde subnet als de WB.

Edited by 40H3X, 12 April 2020 - 09:23.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: wireless bridges vragen #3 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 12 April 2020 - 08:59

Hallo,

Ik heb er hier een installatie CD bij zitten.
Deze zal er denk ik bij de bestelling wel bij hebben gezeten.
Heb hem al zo lang dat ik dat niet meer zeker weet.
En als je op Google zoekt vind je volgens mij ook wel zo installatie bestandje.

Edited by IkkeKappie, 12 April 2020 - 09:00.

Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: wireless bridges vragen #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 April 2020 - 11:22

Zo'n bridge programmeer je via een PC. Ik heb regelmatig Vonets geprogrammeerd. De eerdere modellen hadden een installatie CD. De nieuwere hebben vaak een eigen WebIF.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: wireless bridges vragen #5 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 14 April 2020 - 19:31

Dus eerst aan een computer configureren, en dat was het?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: wireless bridges vragen #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 April 2020 - 19:38

Ja, kwestie van een paar minuten werk..
Met één been in het graf..... Helaas


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users