Jump to content


Photo

Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 31 May 2020 - 07:53

Ik heb een dm8000 als daar geen nieuwe openpli op kan krijg ik dan wel de updates van bijv oscam binnen ? Of andere software ?.

Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 31 May 2020 - 08:03

Dat hangt ervan af hoe oud, oud is, als er een versie op  draait welke nu nog ondersteund wordt, is het geen enkel probleem en staat alles wat je nodig hebt, gewoon beschikbaar via de feeds.

Heb je een oude 4.0, een 6.2 of een recentere 7.x op de box draaien, kan je, bij mijn weten gewoon de zaak nog installeren, de 2.1 is een ander verhaal maar je kunt gewoon een recente image erop zetten, dat heb ik twee weken geleden nog gedaan, op één van de twee DM8000's die ik heb staan, draait een develop image, dus een huidige 7.x moet zonder problemen werken.

 

Wat betreft de feeds kan Wanwizard beter antwoorden, hij kan zo zien wat er allemaal op de servers staat :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 31 May 2020 - 14:10

De standaard is dat we support leveren voor de huidige versie, en de laatste voorgaande major release. Op dit moment is dat 7.2-release en 6.2-release.

 

Alleen voor de huidige release wordt de software bijgehouden (bv oscam versie), voor de voorgaande release alleen indien nodig. We updaten wel zaken als de satellite.xml. Dus als OpenPLi 8 uit komt zal de update van 6.2 stoppen.

 

Op dit moment hebben we ook nog een OpenPLi 4 online staan, inclusief alle feeds, maar die is volledig statisch, en wordt niet meer bij gewerkt. Van oudere images hebben we geen feeds meer online.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #4 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 3 June 2020 - 14:23

Maw als er een openpli8 uitjomt komen er geen software updates (oscam etc) meer op openpli 7.2
?

Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 June 2020 - 14:37

In principe niet nee.

 

Want niet wil zeggen dat het niet kan, maar we zullen het niet doen tenzij er een dringende noodzaak toe is (en dat is bij Oscam zelden het geval).

Dit omdat het niet alleen werk is voor de aanpassing, maar er zit ook veel test werk aan, om te zorgen dat jou box niet om valt bij een update...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #6 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 4 June 2020 - 07:46

Maw als er een openpli8 uitjomt komen er geen software updates (oscam etc) meer op openpli 7.2?

 

wbt oscam kan je zelf ook aan de kuntsel he met simplebuild bijvoorbeeld



Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 4 June 2020 - 08:47

Of zorgen dat je de ipk van oscam en oscam-status hebt, dan kan je die via een usb stick alsnog installeren maar even los van dit alles, waarom zou je dan nog een OpenPLi 7.2 installeren?

 

Je hebt geen oscam update nodig, alles werkt, tot nu toe, uitstekend met de huidige release, de kaart werkt zoals het moet dus zie ik het nut van een eventuele update (lees hogere versie) niet in, of je moet, net als een aantal anderen, helemaal nummertjes-geil zijn en denken dat elk release-nummertje hoger, nog mooier beeld gaat geven... 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 June 2020 - 10:56

Er is al in geen maanden een significante oscam update geweest... De laatste in de code is van december.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 4 June 2020 - 11:44

Voor de Seca3 niet nee, maar voor HD+ gebruikers wel degelijk! 11576 fix voor Nagra CAK7. 11578 Gbox aanpassingen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 June 2020 - 11:58

Die HD+ update hebben we dan ook in release doorgevoerd. Gbox lig ik niet wakker van, dat is niet "ons" publiek...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #11 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 11:37

Die HD+ update hebben we dan ook in release doorgevoerd. Gbox lig ik niet wakker van, dat is niet "ons" publiek...


Ik weet niet of ik hem hier ook kan plaatsen, maar ik doe het toch.
Het volgende probleem heb ik.

Na via het menu van openpli 7.2 de maandelijkse update te starten (12-06) startte hij niet meer op. Uitgezet via schakelaar achterzijde en na 1 minuut weer aangezet en startte niet op.
Toen het "http://downloads.ope...200601_usb.zip" gedownload en uitgepakt op de usb-stick.
Deze aan de voorkant in de USB-poort gedaan en de schakelaar aangezet.
Nadat deze is aangezet komt de vraag druk op een knop. Ik raak dan de aanknop aan de voorkant aan en gaat dan verder met de melding "Starting".
Zo heeft hij aangestaan tot zaterdagmiddag en er gebeurde niets.
Kan je mij helpen?
Bij voorbaat dank.
Hans

Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 14 June 2020 - 11:57

Welke heb jij gedownload want die link verwijst naar hetzelfde topic waar jij nu in post?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #13 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 12:45

Welke heb jij gedownload want die link verwijst naar hetzelfde topic waar jij nu in post?

7.2 200601_usb.zip

Ik had de 7.2 al geïnstalleerd en elke maand rond de 12e van de maand kijk ik eerst wat de update is via het menu. Daarna vink ik installeren met reboot aan.
Dan komt het scherm een update is bezig een ogenblik geduld en als die dan klaar is na een paar minuten gaat toe normaal over tot rebooten. Alleen deze keer niet en bleef toe hangen. Vandaar de volgende stap die ook niets opleverde.

Edited by HansvW, 14 June 2020 - 12:54.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 14 June 2020 - 13:46

Wat jij bedoelt met 200601_usb.zip is mij nog steeds niet duidelijk. Ik heb nog zelfs geen idee welke hardware jij hebt, laat staan de versie.

Als jij geholpen wilt worden zorg dan dat je de juiste informatie geeft. Dit is een juiste link naar een willekeurige box van een Release van 1 juni. http://downloads.ope...0200601_usb.zip 

 

 

En zou jij zo vriendelijk willen zijn om te stoppen met het plaatsen van quotes van jezelf. Dank alvast daarvoor.

De laatste heb ik inmiddels verwijderd.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #15 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 18:12

Wat jij bedoelt met 200601_usb.zip is mij nog steeds niet duidelijk. Ik heb nog zelfs geen idee welke hardware jij hebt, laat staan de versie.
Als jij geholpen wilt worden zorg dan dat je de juiste informatie geeft. Dit is een juiste link naar een willekeurige box van een Release van 1 juni. http://downloads.ope...0200601_usb.zip 
 
 
En zou jij zo vriendelijk willen zijn om te stoppen met het plaatsen van quotes van jezelf. Dank alvast daarvoor.
De laatste heb ik inmiddels verwijderd.


Hallo Frenske, sorry voor mijn onkunde op deze site.

Ik heb al een tijdje een Vu+ Ultimo met daarop draaien sinds januari OpenPli 7.2 en maandelijks rond de 12e van de maand, controleer ik via het menu, of er een belangrijke update is. Zo ja dan start ik deze. Het schermpje laat dan zien dat het begonnen is. Na een aantal minuten boot de tuner gewoonlijk weer op en zie je de melding van de update. Alleen afgelopen vrijdag deed die dat niet. Hij bleef hangen bij het booten. Na een uur heb ik hem uitgezet en het bestand openpli-7.2 release-vuultimo-200601_usb.zip (de bovenste) van jullie site gedownload en uitgepakt op een usb-stick.
Deze stick aan de voorkant in de USB-poort gedaan en dmv de schakelaar aan de achterzijde aangezet. Dan komt de melding update bestand bestaat en gaat verder. Dan komt de melding startpunt en daar blijft het bij. Verder gebeurt er niets.
Ik hoop dat jij nu alles hebt om een beeld te vormen van het probleem.
Bedankt voor het geduld.
Mvg Hans



Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 14 June 2020 - 18:41

Ik heb geen Ultimo, wel de Ultimo 4K maar daar heb jij niets aan.

Wat nu te doen?

  • Haal nogmaals de laatste Release 7.2 op van onze downloadsite. http://downloads.ope...0200601_usb.zip
  • Pak deze uit op je PC en kopieer daarna de hele inhoud naar een zo klein mogelijke USB stick. Liefst < 1 Gb. Anders even de huidige stick eerst opnieuw formatteren in FAT32 format en daarna de uitgepakte inhoud op de stick plaatsen.
  • Box uitschakelen. Spanningsloos maken.
  • Stick voorin het USB slot plaatsen.
  • Spanning op de box zetten en op de box op - (min) drukken. Nu moet het flashen beginnen.
  • Na het flashen configureren en klaar.

Edit: Zoals gezegd heb ik geen Ultimo dus geen idee waar die min zit.

En anders een andere stick proberen. Dat ‘startpunt’ zegt mij niets.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #17 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 20:47

Ik heb geen Ultimo, wel de Ultimo 4K maar daar heb jij niets aan.
Wat nu te doen?
[LIST][*]Haal nogmaals de laatste Release 7.2 op van onze downloadsite. http://downloads.ope...0200601_usb.zip[/*]
[*]Pak deze uit op je PC en kopieer daarna de hele inhoud naar een zo klein mogelijke USB stick. Liefst < 1 Gb. Anders even de huidige stick eerst opnieuw formatteren in FAT32 format en daarna de uitgepakte inhoud op de stick plaatsen.[/*]
[*]Box uitschakelen. Spanningsloos maken.[/*]
[*]Stick voorin het USB slot plaatsen.[/*]
[*]Spanning op de box zetten en op de box op - (min) drukken. Nu moet het flashen beginnen.[/*]
[*]Na het flashen configureren en klaar.[/*]
[/LIST]Edit: Zoals gezegd heb ik geen Ultimo dus geen idee waar die min zit.
En anders een andere stick proberen. Dat ‘startpunt’ zegt mij niets.


Slechte vertaling van mij misschien. Op de display van de tuner staat starting.
Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb niet op de -(min) gedrukt, hij startte vanzelf na 5 sec.

Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #18 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 21:15

Ik heb geen Ultimo, wel de Ultimo 4K maar daar heb jij niets aan.
Wat nu te doen?
[LIST][*]Haal nogmaals de laatste Release 7.2 op van onze downloadsite. http://downloads.ope...0200601_usb.zip[/*]
[*]Pak deze uit op je PC en kopieer daarna de hele inhoud naar een zo klein mogelijke USB stick. Liefst < 1 Gb. Anders even de huidige stick eerst opnieuw formatteren in FAT32 format en daarna de uitgepakte inhoud op de stick plaatsen.[/*]
[*]Box uitschakelen. Spanningsloos maken.[/*]
[*]Stick voorin het USB slot plaatsen.[/*]
[*]Spanning op de box zetten en op de box op - (min) drukken. Nu moet het flashen beginnen.[/*]
[*]Na het flashen configureren en klaar.[/*]
[/LIST]Edit: Zoals gezegd heb ik geen Ultimo dus geen idee waar die min zit.
En anders een andere stick proberen. Dat ‘startpunt’ zegt mij niets.

Slechte vertaling van mij misschien. Op de display van de tuner staat starting.
Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb niet op de -(min) gedrukt, hij startte vanzelf na 5 sec.

Ik heb nu op de -(min) gedrukt en ging nu verder met de de flash gevonden en inladen.
Daarna kwam de tekst verwijder flash, wat ik gedaan heb en verder ging startpunt.
Ik kreeg de startcirkels van Vu+ en daarna het VU logo en daarna was het weer stil.
Hij staat nu een kwartier aan (22:10) en er gebeurt helemaal niets.
Kan je hier iets mee? Ik hoop het.
Ik kijk morgen wel naar je reactie.
Prettige avond nog.

Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 14 June 2020 - 21:40

Als het flashen nu wél is gebeurd maar dat hij tóch niet doorstart terwijl er niet eens een backup restored is, dat had je anders moeten zien, dan vrees ik met grote vrezen dat jouw box niet meer in orde is. Oorzaak onbekend.

Tenzij er op die stick of harddisk ook een backup staat die tóch is teruggeplaatst maar dat dit even aan jouw aandacht ontsnapt is. 
 

Als je in de buurt van Nijmegen woont ben je welkom. Of ik het hier wél kan oplossen zal de tijd leren.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli Als er een nieuwe openpli uitkomt kan ik dan toch gewoon updates krijgen #20 HansvW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 15 June 2020 - 09:27

 
Als je in de buurt van Nijmegen woont ben je welkom. Of ik het hier wél kan oplossen zal de tijd leren.[/quote]

Ik woon in Lekkerkerk en heb wel een back-up van januari op de harddisk staan.
We praten over een kleine 100 km afstand en is te doen. Ik hoor wel wanneer je tijd hebt.
Dan kunnen we verder afspreken.
Groetjes Hans.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users