Springen naar inhoud


Foto

Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2


  • Please log in to reply
Er zijn 71 reacties in dit onderwerp

#1 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 13:20

Na 1 (of was het alweer 2?) jaar een flash gedaan naar 7.2 en ccam geïnstalleerd, echter NPO etc. blijft op zwart (BBC e.d. OK). Ook wat oudere versie van ccam geprobeerd, alsmede hypercam en oscam. Iemand suggesties? Zenderaanbod is nu wel erg beperkt..

 

Vu+ Duo2



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 13:46

Lekker duidelijk!!!! Kabel of Sat? Welke provider? En welke ontvanger? Ook niet onbelangrijk...

Veranderd door mimisiku, 5 juni 2020 - 13:48

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #3 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:00

Je bent niet bekend met de Vu+ Duo2? Dat is een satelliet ontvanger.. Canal Digitaal dus. Weet niet wat je met "welke ontvanger" bedoelt. Alle instellingen zijn verder ongewijzigd (restore) en werkte met vorige OpenPLi (7.0?).


Veranderd door mikeversteeg, 5 juni 2020 - 14:02


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:09

Je bent niet bekend met de Vu+ Duo2? Dat is een satelliet ontvanger.. Canal Digitaal dus. Weet niet wat je met "welke ontvanger" bedoelt. Alle instellingen zijn verder ongewijzigd (restore) en werkte met vorige OpenPLi (7.0?).

VuDuo2  kan ook een (twin)DVB-C tuner in, dus zo vreemd is de vraag op zich niet maar je kan er met een Duo2 eigenlijk wel van uit gaan dat het een satellietversie betreft ;)

Menu - Applicaties - groene knop - softcams - oscam

Installeert de softcam die je nodig hebt, dat heb je schijnbaar al gedaan en bent gelijk aan het rommelen gegaan met oude softcams,

 

de-installeer die even en begin opnieuw.

Menu - Applicaties - rode knop - softcams - alles wat niet met oscam te maken heeft

en zorg dat je oscam als enige overhoudt.

 

Kijk of de kaart correct in de lezer zit en je moet direct beeld krijgen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #5 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:12

Ik mag nog maar 2 keer posten hierna :(

 

Zoals gezegd in mijn eerste post heb ik die al geinstalleerd en hij staat ook in het softcam lijstje. Echter blijft beeld zwart. En ja, herstarten alsmede hele ontvanger rebooten heb ik ook al tientallen keren geprobeerd.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:13

En menu - setup - Softcam/CI om te checken of de softcam ook draait.

 

En daarna in het geval van Oscam via Oscamstatus op de box, of via de Oscam web interface, kijken of de kaart ook gezien en gelezen wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:13

Ik mag nog maar 2 keer posten hierna :(

 

Mocht dat een probleem zijn dan fixen we dat wel, dat is meer om spammers buiten de deur te houden...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #8 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:32

Zoals ik al zei staan de geïnstalleerde softcams ook allen in het lijstje in het Softcams menu. Ik heb nu ccam geselecteerd, die heb ik altijd gebruikt. Heb al vaker deze flash procedure doorlopen en nooit problemen gehad. Alles lijkt ook zoals het hoort, behalve dan zwart beeld bij de gecodeerde zenders. Het enige waar ik over twijfel is het Common Interface menu, ik dacht dat ik daar altijd zag staan welke kaart erin zit. Nu staat er "Slot1" en verder helemaal niets.

 

Als er verder geen ideeën zijn is mijn plan om 7.0 maar eens te installeren, dat was geloof ik mijn vorige versie.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14598 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:46

Heb je de kaart direct in de lezers van de Duo2 of heb je een CI in het slot zitten?

 

Als je geen CI gebruikt, blijft het CI-menu leeg, daar heb je ook niets te zoeken ;)

 

Van CCcam is bekend dat een bepaalde versie niet met de NL kaart werkt, vandaar dat wij nooit CCcam adviseren, die is echt verouderd, Oscam werkt direct met een kaart in de lezer (van de STB en niet in een CI)

 

Andere versie van OpenPLi gaan echt geen ander resultaat geven dus kan je je die moeite besparen. ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #10 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 14:54

De kaart zit rechtstreeks in de Duo2. 

Heb oscam ook geprobeerd, geeft ook zwart beeld. 

Feit is dat dit probleem pas na de upgrade naar 7.2 is gekomen, vanochtend werkte alles nog prima.

 

Ik kan oscam nog eens proberen maar heb daar verder geen ervaring mee, waar vind ik dit oscamstatus?

 

Dit was mijn laatste toegestane post.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 15:02

Als het goed is mag je gewoon doorposten nu ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #12 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 15:09

Ik heb oscam wederom geselecteerd en het wonder geschiede: beeld! Geen idee waarom het nu wel werkt maar ik ben blij. Dank! Donatie is inmiddels gemaakt.

 

Benieuwd wat er nieuw is in 7.2.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5458 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 15:12

Je bent niet bekend met de Vu+ Duo2? Dat is een satelliet ontvanger.. Canal Digitaal dus. Weet niet wat je met "welke ontvanger" bedoelt. Alle instellingen zijn verder ongewijzigd (restore) en werkte met vorige OpenPLi (7.0?).

Als je eens wist hoeveel ontvangers ik al heb behandeld zou je dat antwoord niet posten :)
Goed! Dat punt heeft Tech al behandeld...
Als je nu CCcam gebruikt is het versienummer wel handig..
CCcam 2.3.0 heeft een CCcam.prio nodig (anders vastloper op Viaccess ECM')
CCcam 2.2.11 is dan handiger
Controleer de status van je kaart met <ip.van.je.box>:16001 b.v. 192.168.178.150:16001
Je ziet óf de kaart überhaubt wordt gezien én wat de status ervan is...
Shite... net te laat...

Veranderd door mimisiku, 5 juni 2020 - 15:13

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 15:12

Donatie is inmiddels gemaakt.

 

Hartelijk dank, zeer gewaardeerd :thumbs-up:. Het zal worden besteed aan de upgrade van de bestaande webservers.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #15 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 15:16

Als je nu CCcam gebruikt is het versienummer wel handig..

CCcam 2.3.0 heeft een CCcam.prio nodig (anders vastloper op Viaccess ECM')
CCcam 2.2.11 is dan handiger

Dat zou kunnen verklaren waarom CCcam niet werkte. Maar daar oscam blijkbaar wordt aanbevolen zal ik deze voortaan gebruiken. Nu maar hopen dat ik het bij de volgende flash niet weer vergeten ben ;). Jij & Tech ook bedankt voor de hulp!


Veranderd door mikeversteeg, 5 juni 2020 - 15:18


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 5 juni 2020 - 15:23

Als je via de autobackup dagelijks een backup laat maken, op USB (bij voorkeur) of op een interne disk, dan komt na de volgende flash alles weer gewoon terug.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #17 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 juni 2020 - 15:51

Ik gebruik wel altijd de handmatige backup zodat ik alle instellingen terug krijg, maar die haalt niet de softcam terug. Dit autobackup zag ik staan maar ben ik nog niet bekend mee, ga de wiki er eens op nalezen.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #18 mikeversteeg

  • Senior Member
  • 31 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 juni 2020 - 12:06

Begrijp niet waarom oscam wordt aanbevolen hier, iedere keer als mijn pvr uit diepe slaap komt om iets op te nemen blijkt oscam te hangen en mislukt de opname. Ik moet hem dan herstarten om alsnog aan de gang te krijgen. Kortom, helaas onbruikbaar voor mij.



Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5782 berichten

+186
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2020 - 12:08

Als dat zo zou zijn dan regende het hier klachten, er moet dus iets niet in de haak zijn m.b.t. je opstelling.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Softcam werkt niet na upgrade naar OpenPLi 7.2 #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 7 juni 2020 - 13:00

@mikeversteeg.

 

Kijk eens via de Oscam webinterface, te bereiken via http://vuduo2 en vervolgens links te klikken op Oscam webinterface of http://ipvanjouwbox:8081 wat er voor melding te zien is in het logfile. Live log drukken. Daar moet te zien zijn wat oscam met jouw kaart doet.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers