Jump to content


Photo

Wizard overscan probleem.

VU+solo

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 tennisplayer

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2020 - 17:24

Links en top kan ik niet regelen hoe komt dat ?Beide blijven zwart....



Re: Wizard overscan probleem. #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 June 2020 - 15:18

Wellicht handig als je in je bericht het merk/type van je box vermeld.



Re: Wizard overscan probleem. #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 10 June 2020 - 15:37

An sich hoeft dat niet. In principe werkt dat op iedere box hetzelfde.

Echter is het altijd beter als de TV dit probleem oplost. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard overscan probleem. #4 tennisplayer

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2020 - 07:30

Opgelost het probleem lag bij de TV  die niet in de juiste beeldresolutie stond.....toch bedankt voor de enkele antwoorden.



Re: Wizard overscan probleem. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 11 June 2020 - 08:06

Exact. Daar hoort het ook opgelost te worden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard overscan probleem. #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,263 posts

+691
Excellent

Posted 11 June 2020 - 10:29

Dan kijk je vanaf nu naar echte HD of UHD zoals het bedoeld is ;).... ipv randje weggehaald en ingezoomt beeld.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wizard overscan probleem. #7 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 13 November 2020 - 11:20

Toch even een soortgelijke vraag stellen... Ik zie dat de combinatie LG C9 series TV en Openpli overscan wizard wel werkt, maar ik heb erg het gevoel dat de nieuwe overscan settings nadien gewoon niet gebruikt worden. Heb de HDMI settings van de TV al bekeken maar dat levert geen resultaat op. Op een plasma HD TV op een andere plaats in het huis met de zelfde hardware/software (VuSoloSe openpli 7.3) werkt het zoals het moet. Maar nog niet op de LG. Ligt dat inderdaad aan HDMI afhankelijke settings of is er iets wat ik zou moeten checken.

 

Iets wat ik nu pas zie is het volgende. De screenshots via het webinterface zijn wel goed. Daar is de preview en overscan settings prima. Dus dat ligt niet aan openpli. Maar waar triggered de LG dan op en hoe kan ik dat verbeteren?



Re: Wizard overscan probleem. #8 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 13 November 2020 - 16:02

Op mijn Samsung TV UE40JU6000 heb ik het als volgt opgelost :

 

MENU/123) MENU >Beeld >Beeldformaat Aanp. aan schrm
U kunt de tv zo configureren dat het volledige beeld met het gekozen beeldformaat op het scherm past zonder te
worden afgesneden.


Edited by pluizebol, 13 November 2020 - 16:07.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Wizard overscan probleem. #9 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 13 November 2020 - 16:34

Op mijn Samsung TV UE40JU6000 heb ik het als volgt opgelost :

 

MENU/123) MENU >Beeld >Beeldformaat Aanp. aan schrm
U kunt de tv zo configureren dat het volledige beeld met het gekozen beeldformaat op het scherm past zonder te
worden afgesneden.

 

Dank voor de tip. Zal nog eens het LG menu afzoeken, Weet niet of ik dit per HDMI poort kan wijzigen of in het algemeen in de video settings



Re: Wizard overscan probleem. #10 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 13 November 2020 - 16:50

 

Op mijn Samsung TV UE40JU6000 heb ik het als volgt opgelost :

 

MENU/123) MENU >Beeld >Beeldformaat Aanp. aan schrm
U kunt de tv zo configureren dat het volledige beeld met het gekozen beeldformaat op het scherm past zonder te
worden afgesneden.

 

Dank voor de tip. Zal nog eens het LG menu afzoeken, Weet niet of ik dit per HDMI poort kan wijzigen of in het algemeen in de video settings

 

 

In mijn geval was het in de settings van de TV zelf (dus met de afstandsbediening van de TV)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Wizard overscan probleem. #11 mysat

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 14 November 2020 - 12:59

En inderdaad de TV zelf.

 

LG, all settings, Video, Aspect Ratio, Scan ON was de oplossing in deze. Dank voor de hulp.



Re: Wizard overscan probleem. #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,791 posts

+186
Excellent

Posted 14 November 2020 - 13:22

Mooi dat het is opgelost en dank voor de terugkoppeling.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wizard overscan probleem. #13 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 14 November 2020 - 13:36

En inderdaad de TV zelf.

 

LG, all settings, Video, Aspect Ratio, Scan ON was de oplossing in deze. Dank voor de hulp.

 

Goed zo. De oplossing zit soms in een klein hoekje.
Ik heb er destijds ook lang over gedaan om deze oplossing te vinden.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France




Also tagged with one or more of these keywords: VU+solo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users