Jump to content


Photo

Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout


  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 14 June 2020 - 10:41

Ik ben al een enige tijd bezig met mijn VU+ Ultimo 4K

 

Probleem was dat diverse zenders bij voorbeeld NPO1 en NPO2 dus alles wat Verticaal is ook op Hotbird - Astra 19 - 28

in de lijst alles grijs aan gaf, dus niet beschikbaar.

 

heb lang gezocht wat het kon zijn. Nieuwe LNB's gekocht, Nieuwe 4/1 Diseqc. Nieuwe kabels en nog niet werkt zoals als het hoord.

Vervolgens een nieuwe FBC sat tuner er in gezet, ook dit lost niets op.

Last but not least, de gehele moederboard laten vervangen, ook dit helpt niet.

 

Dit alles in samen werking met een sat shop en monteur.

 

wat me nu even opvalt na toch nog niet opgeven, is dat ik na een fabrieks instelling en alles opnieuw begint op tebouwen

dus een een schonen ontvanger, kanelen opnieuw inlezen. dus niet de lijst van Hans 13-19-23-28.

Wat blijkt is dat ik in eens wel weer NPO1 en alle verticale zenders kan zien en geen grijse lijst meer.

 

nu even de settings van Hans 13-19-23-28 erop gezet, wat blijkt weer grijse kanalen in mijn lijst!

Vervolgens een nieuwe Satelliet XML er in gezet helaas blijft het probleem.

 

weer opnieuw begonnen fabrieks instellingen enz enz. ik vermoed dat er software matig iets niet goed gaat

in de Satelliet XML

 

ik kom er niet meer uit ondank dat ik echt alles heb gedaan en zelf de winkel.

 

Is er iemand die samen met mijn hier naar kan kijken in omgeving Flevoland

wat ik krijg er een punt hooft van.


Edited by Ronald69, 14 June 2020 - 10:45.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 June 2020 - 11:16

Waarom hulp? Je geeft keurig op wat het probleem is. De lijst van Hans is klaarblijkelijk gecorrumpeerd.. Dis gewoon niet gebruiken of wachten op een nieuwe...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 14 June 2020 - 12:01

Waarom hulp? Je geeft keurig op wat het probleem is. De lijst van Hans is klaarblijkelijk gecorrumpeerd.. Dis gewoon niet gebruiken of wachten op een nieuwe...

Heb jij dat zelf al vastgesteld dan?

Vooralsnog kan ik dat (nog) niet bevestigen na tig keer geflasht te hebben en de lijst van Hans te hebben geïnstalleerd.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #4 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 14 June 2020 - 12:21

Waarom hulp? Je geeft keurig op wat het probleem is. De lijst van Hans is klaarblijkelijk gecorrumpeerd.. Dis gewoon niet gebruiken of wachten op een nieuwe...

Waarom hulp? Omdat het iets is waar ik niet uit kom. En de onderststeen boven wil hebben. 
En zoals ik schreef heb ik het over een vermoede, dat het waarschijnlijk software matig is. 
En we komen niet achter het probleem, zelfs de vak man niet.
 

Had liever gehad dat je met iets nuttigs kwam aandragen. 


Edited by Ronald69, 14 June 2020 - 12:23.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 June 2020 - 12:29

Zo onnuttig is dit echter niet! Je hebt alles getest en komt zélf dat de fout gaat optreden bij het gebruik van de Hanssettings. Als je 'los' alles installeerd werkt het naar behoren.

Ik heb sinds 2 weken pas een eigen VU+Ultimo4K en heb daar geen enkel probleem mee.. Ik heb een DVB-C FBC en een DVB-S2X FBC tuner ingebouwd. De plaatsing van de FBC tuners is cruciaal. Er kan slechts 1 FBC tuner in de box van hetzelfde type!
Dus DVB-C en DVB-S2(X). Niet DVB-S2 én DVB-S2 of DVB-C én DVB-C. Heb je maar 1 FBC tuner dan moet deze in Slot A.. Heb je zowel DVB-C als DVB-S2 dan móet de DVB-C in slot A.. Misplaatsing geeft dan hele rare afstemproblemen en of vastlopers...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #6 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 14 June 2020 - 13:07

Zo onnuttig is dit echter niet! Je hebt alles getest en komt zélf dat de fout gaat optreden bij het gebruik van de Hanssettings. Als je 'los' alles installeerd werkt het naar behoren.

Ik heb sinds 2 weken pas een eigen VU+Ultimo4K en heb daar geen enkel probleem mee.. Ik heb een DVB-C FBC en een DVB-S2X FBC tuner ingebouwd. De plaatsing van de FBC tuners is cruciaal. Er kan slechts 1 FBC tuner in de box van hetzelfde type!
Dus DVB-C en DVB-S2(X). Niet DVB-S2 én DVB-S2 of DVB-C én DVB-C. Heb je maar 1 FBC tuner dan moet deze in Slot A.. Heb je zowel DVB-C als DVB-S2 dan móet de DVB-C in slot A.. Misplaatsing geeft dan hele rare afstemproblemen en of vastlopers...

Heb de ontvanger bijna een jaar nooit problemen en tot 3 weken geleden dit probleem. Hoe de FBC gemonteerd moet worden is geen issue. Want het werkte altijd goed. 



Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 14 June 2020 - 14:20

Ik snap sowieso niet dat je met de satellite.xml loopt te kloten, de versie die we in de image stoppen werkt uitstekend, anders had het forum hier volgestaan met lotgenoten...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 June 2020 - 14:21

En de lijst van Hans is daar ook mee gemaakt, dus dan voorkom je in ieder geval problemen door verschillen tussen satellites.xml en lamedb.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #9 hro

  • Senior Member
  • 2,552 posts

+756
Excellent

Posted 14 June 2020 - 14:26

Waarom hulp? Je geeft keurig op wat het probleem is. De lijst van Hans is klaarblijkelijk gecorrumpeerd.. Dis gewoon niet gebruiken of wachten op een nieuwe...

Gecorrumpeerd..? Dan zouden veel meer mensen een probleem hebben gemeld en had ik het al gefixt.

De lijst 13/19/23/28 wordt erg veel gebruikt. Frenske geeft dit ook aan.

 

Maar wat ik me afvraag: welke lijst 13/19/23/28 is geplaatst? Ik bedoel met welke: is deze van het forum gedownload en met een sateditor overgezet of is het een lijst uit de build van OpenPLi speciaal voor deze ontvanger? Mogelijk iets fout gegaan in de build voor de VU+ Ultimo 4K?

 

Als je de lijst download naar je pc en met bijvoorbeeld Dreamset of DBE overzet, doet zich het probleem dan ook voor?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #10 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 14 June 2020 - 16:07

Ik snap sowieso niet dat je met de satellite.xml loopt te kloten, de versie die we in de image stoppen werkt uitstekend, anders had het forum hier volgestaan met lotgenoten...

Te kloten! Lees eerst eens even de geschiedenis. Dat blijkt nog een moeilijk te zijn voor een aantal van jullie.

je zoek waar het probleem zit, uiteindelijk probeer je een keer de satelliet xml. Maar dat is het ook niet.

 

reageren hier alleen mensen met zeik antwoorden om maar even in dit taal gebruik te blijfen.

@TECH zet er maar een slotje op dit bericht of verwijder het maar lijk me beter.


Edited by Ronald69, 14 June 2020 - 16:11.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 14 June 2020 - 16:12

Ik kan enkel melden dat ik de lijst aanpas met Dreamset, mijn kabelbouquet erbij zet en terugplaats op mijn Ultimo 4K en geen probleem heb.

Edit: probeer eens een andere lijst van Hans nadat je in de map \etc\enigma2\ alles van de setting lijst verwijderd hebt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #12 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 14 June 2020 - 16:16

Ik kan enkel melden dat ik de lijst aanpas met Dreamset, mijn kabelbouquet erbij zet en terugplaats op mijn Ultimo 4K en geen probleem heb.

Kan ik eens proberen, gebruik zelf E-Channelizer  en nooit dit probleem gehad. Maar kan eens wat je aan geeft proberen. Dank voor je bijdrage.



Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 14 June 2020 - 17:24

Nee, er reageren hier absoluut niet alleen maar mensen met zeik antwoorden, maar je geeft aan dat je, als je de box schoon hebt geflasht, de tuners doen wat ze moeten doen, dan is die satellite.xml toch okee?

Die wordt niet overschreven als je een settingslijst download, die zit namelijk niet in de settingslijsten, daar let ik (en Hans tegenwoordig ook :) ) namelijk altijd op voordat ik de lijsten push naar github.

 

Als elk topic op  slot gezet moest worden omdat het antwoord op een vraag niet volgens verwachting is, hebben we alleen maar gesloten topics ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 June 2020 - 17:29

En daar zit toch naar alle waarschijnlijkheid het probleem.

 

Als de informatie in de satellite.xml afwijkt van de lamedb, dan kan Enigma geen match meer maken tussen tuner definitie en zenderlijst, en worden de zenders grijs (geen tuner beschikbaar).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #15 hro

  • Senior Member
  • 2,552 posts

+756
Excellent

Posted 14 June 2020 - 17:39

uit betrouwbare bron (...) weet ik dat Hans in zijn ontvanger OpenPLi heeft en wekelijks een software update doet, dus de meest actuele satellite.xml zit er dan in. Geen mutaties aan de transponder, dus een match zou er moeten zijn.

 

enkel in de lijst voor een draaibaar systeem (rotating) zijn twee satellietposities handmatig aangepast anders kreeg je daar allemaal grijs (geen match) wegens mismatch Lyngsat en KingOfSat. Maar dat is heel iets anders.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 14 June 2020 - 18:14

En daar zit toch naar alle waarschijnlijkheid het probleem.

 

Als de informatie in de satellite.xml afwijkt van de lamedb, dan kan Enigma geen match meer maken tussen tuner definitie en zenderlijst, en worden de zenders grijs (geen tuner beschikbaar).

Dat snap ik, dat gebeurt dan ook nadat er met 'iets anders' de lijsten zijn bijgewerkt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #17 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 14 June 2020 - 20:48

 

En daar zit toch naar alle waarschijnlijkheid het probleem.

 

Als de informatie in de satellite.xml afwijkt van de lamedb, dan kan Enigma geen match meer maken tussen tuner definitie en zenderlijst, en worden de zenders grijs (geen tuner beschikbaar).

Dat snap ik, dat gebeurt dan ook nadat er met 'iets anders' de lijsten zijn bijgewerkt.

 

Het klopt dat ik  e-chanelizer gebruikt, nu bijna een half jaar en hier nog nooit problemen mee heb gehad samen met de lijst van Hans.

het is van de een op de andere dag gebeurt. ik ga nog eens het dak op om te zien of de lnb de 18 volt wel binnen krijgt die de vertical aan stuurt.

is zoeken naar een naald in een hooi berg maar ik moet weten wat er loos is. al moet ik een nieuwe Vu+ Ultimo 4k kopen.


Edited by Ronald69, 14 June 2020 - 20:48.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #18 hro

  • Senior Member
  • 2,552 posts

+756
Excellent

Posted 15 June 2020 - 06:30

"ik ga nog eens het dak op om te zien of de lnb de 18 volt wel binnen krijgt die de vertical aan stuurt."

 

je kunt toch los van mijn kanalenlijst gewoon een transponder scannen (H en V)? Als er zenders binnenkomen zou de lnb goed moeten zijn.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 15 June 2020 - 06:58

Ik denk dat je niet het dak op hoeft.

Je kunt ook direct aan de uitgang op de box meten, dat die de spanning boven aankomt geloof ik graag, je hebt vertikaal wel beeld dus spanning naar boven heb je wel.

 

Een nieuwe Ultimo4k kopen lijkt me niet nodig, je hebt er al alles aan gedaan om de Ultimo4k uit te sluiten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu+ Ultimo 4k met Satelliet XML fout #20 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 15 June 2020 - 09:35

Ik denk dat je niet het dak op hoeft.

Je kunt ook direct aan de uitgang op de box meten, dat die de spanning boven aankomt geloof ik graag, je hebt vertikaal wel beeld dus spanning naar boven heb je wel.

 

Een nieuwe Ultimo4k kopen lijkt me niet nodig, je hebt er al alles aan gedaan om de Ultimo4k uit te sluiten.

 

 

Vanmorgen de Shotel even opnieuw uitgericht (Visiosat) deze staat weer super zat een licht afwijking in 23,5 grade.

Opnieuw OpenPli er op gezet, en de settings van Hans 13.19.23.28 checken en ik zie netjes alles wit genoteerd op de lijst, nu op NPO1 gezet en beeld super.

Nu even naar NPO2 geschakeld, super en wat blijkt nu als ik de lijst weer opent, Jawel NPO1 NPO3 grijs.

 

ongeloofelijk dit. hij schakeld wel 13/18 volt

 

Wie het weet mag het zegen..... :unsure:




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users